Hallo,
Ik heb de volgende vraag over deze turbo motor, (140 pk) na wat reviews gelezen te hebben schijnt dat deze type motor een behoorlijk turbogat heeft .
We willen deze auto kopen omdat ik het een hele mooie wagen vind en heerlijk rijd, maar is dit probleem op te vangen door een dumpvalve ? of andere manier
maar wel zo dat er verder geen problemen ontstaan , fout codes of ander narigheid?
ik hoor het graag .
mvg bennie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De meeste (zo niet alle) benzine motoren met een turbo hebben al een dump valve.
Die is nodig wanneer je gas los laat om de druk af te bouwen zodat de turbo en gasklep geen schade oplopen.
Een extra of andere dump-valve lost niets op. Het kan hooguit het probleem verergeren.
Misschien dat met (chip)tuning wat verbetering te halen is, maar dan vervalt wel een eventuele garantie.
o, dat wist ik niet dat er daar al (waarschijnlijk) opzit. en hoe kan ik weten/zien of deze al op de motor zit? en zo niet kan ik er wel een op plaatsen?
maar hoe zit dat met tunning ? komt hij dat wel door de apk qua uitstoot?
10 jaar
Bij auto's verkocht vanaf 1 januari 2006 wordt de uitstoot niet eens meer gemeten (zolang ze niet op LPG rijden).
Als er geen foutcodes worden uitgelezen is het al goed.
Maar zelfs als je uitlaatgassen gaat meten dan zal er weinig tot geen verschil zijn tussen (goed) getuned en standaard.
In dit onbelaste gebied is er geen winst te behalen. De winst komt uit de gebieden met zwaardere belasting en wanneer de turbo mee blaast.
Waarom wil je maar steeds die dump-valve plaatsen?
oke, duidelijk, het is iet zo dat ik die moet/wil plaatsen maar ging mij erom dat je tussen het gas los en weer gas geven de reactie beter / korter word.
10 jaar
Ik heb bij diverse aftermarket dump-valves geconstateerd dat deze het turbogat alleen maar groter maken t.o.v. een standaard dump-valve.
De valve sluit dan met een behoorlijke vertraging zodat een eventueel opgebouwde druk nog steeds afgeblazen wordt.
Ook willen die valves nog wel eens defect raken en open blijven staan, waardoor de turbo te veel toeren gaat maken.
Uiteindelijk kun je daarmee zelfs een turbo opblazen.
Mijn advies: vergeet die dump-valve.
dank je wel voor je snelle reacties oldford.. dan hou ik de auto zoals hij is en misschien ooit een keer chippen . lijkt me dan beter dan zo een dumpvalve.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar