close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: dynamo

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7

Omdat de dynamo niet meer laadde heb ik deze uitgebouwd en laten reviseren nieuwe diodeplaat (diodes kapot)en regelaar erin op testbank getest weer in orde, alles weer ingebouwd nog geen laadstroom weer dynamo uitgebouwd en op testbank toch oke, weer in auto nog niks laadstroomlampje gaat branden bij kontakt aan en uit als de motor loopt toerenteller werkt maar er is geen laadspanning, als ik nu nu de stekker van de dynamo lostrek als de motor loopt en dan weer terug zet doet hij het plotseling wel, zet ik de motor af en start opnieuw is er weer geen laadspanning, als ik via een lampje de dynamo met een plus bekrachtig dan doet hij het meteen,
weet iemand hier een oplossing voor of heeft een schema waarop ik kan zien waar de blauw/witte draad van de dynamo vandaan komt zit er misschien een relais tussen en zoja waar ?
Alvast bedankt voor het meedenken.
frans

Geplaatst door

franstops (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

draadbreuk of verkeerd lampje
of (denk ik)
ecu defect

CARS&MOTORS 0
badge

14 jaar

de blauw/witte draad gaat naar je controlelampje en de blauwe is voor je voorbekrachtiging. Deze komt van een stuureenheid af.
Mijn dynamo laad ook niet bij, heb +- 6V op de blauwe draad en 12V op de blauw witte.6V lijkt me alleen niet genoeg om de dynamo voor te bekrachtigen. Op problemcar staat dat de dynamo's met een stekker met 2 draden (ipv 3) geen laadstroomrelais hebben!
Ik ga nu ook eens mijn stekker loshalen terwijl de motor loopt eens kijken wat de mijne dan doet. Ben persoonlijk bang voor een kapotte stuureenheid.....

MaartenGTC 0

14 jaar

hoef je niet bang voor te zijn
weet ik bijna zeker
door een slechte dynamo krijg je piekspanning elke keer als je gestart hebt of een (redelijke)verbruiker inschakelt
en daar kan de stuureenheid na een paar keer niet meer tegen

CARS&MOTORS 0
badge

14 jaar

Ben bij de opel dealer geweest, ik heb tot 2x toe een dynamo van een astra G gekregen. Alles past, alleen deze werkt volgens de dealer niet op de astra H.
ik ben benieuwd..

MaartenGTC 0

14 jaar

word dus door motor stuureenheid aangestuurd
heb je een verkeerde dynamo gomonteerd
bijna zeker dat de ecu dan defect is op dit deel

CARS&MOTORS 0
badge

14 jaar

Ecu laten testen repareren opgelost.

franstops 0

13 jaar

dus toch de stuur eenheid
zou ik bij de dealer toch even vragen of ze dat ook willen betalen als hun een verkeerde dynamo meegeven

CARS&MOTORS 0
badge

13 jaar

he jerrij ook weer in het land

kleijn 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.