close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Dynamo kapot? Vsnaar of multiriem..

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

..

Geplaatst door

mathijzz (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi Mathijs,

als je voor de auto staat zit deze riem aan je linkerhand, is de enige riem wat zichtbaar is en onbeschermt erbij ligt!
Je kan voelen of de riem voldoende op spanning is door deze iets te draaien tussen duim en wijsvinger, controleer tevens of er haarscheurtjes inzitten!
zitten er haarscheurtjes in of zelfs al rafels aan de zijkant dan wordt het hoogtijd om de riem te vernieuwen!is maar 15 min werk en een riem kost ongeveer 15 euro!
is de riem nog goed in orde dan zou ik eens de laadstroom meten wat de accu krijgt van de dynamo dit zal met stationair toerental ongeveer 13,8v moeten zijn!

succes,
maarten

maarten22 0
badge

18 jaar

..

mathijzz 0

18 jaar

V snaar, is zoals de naam al zegt een snaar in de vorm van een V zodat deze in de poulies ligt en door wrijving deze kan aandrijven op de loopvlakken van de V

Een multiriem is meestal wat platter, en heeft geen echte V vorm, maar een plattere onderkant met ribbels welke op die manier de poulies meeneemt.

Succes.
Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

..

mathijzz 0

18 jaar

Hoi mathijz
Ik vermoed een multieriem,deze zal met een spanrol strak dehouden worden.
De foto met die riem aan de muur is een distributieriem.
Een Multie of Polieriem is plaat en ongeveer 3 m/m dik en heeft langsgroeven en geen dwarsgroeven.
Het ligt er aan wat vooreen poelie op de krukas zit,welk type riem je nodig hebt.
mvg Graese monkey

Graese Monkey 0

18 jaar

dit is een v-snaar: http://home.hccnet.nl/a.vdheijden/Auto/A...
een multi riem is een stuk breder en platter en zitten meestal geen ribbeltjes aan de onderkant!
waarschijnlijk heb je 2 v-snaren een voor dynamo en een voor stuurbekrachtigingspomp altijd handig om beide te vervangen als je toch bezig bent!

maarten22 0
badge

18 jaar

Een multiriem,de naam zegt het al ,meerdere v groeven, een v.snaar is 10mm breed een multi riem 2-3 cm

Hoi Mathijzz

Nee dit is een distributieriem.

Dus als ik het goed begrijp is dit een multiriem:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … g_belt.jpg

Dit is inderdaad een v-snaar.

en dit een v-snaar:
http://www.scooter-freaks.nl/forum/spec … _snaar.JPG

wil12012 0

18 jaar

Nou heel eenvoudig dan ,je distributie riem kun je zo niet zien,die zit achter een beschermkap,je multi riem zie je zo zitten,en ik heb het over v groeven in de lengte richting van de riem en niet ribbels in de dwarsrichting ,die groeven zitten er denk ik een stuk of 5 en ribbels bij een distributie wel 30 of meer.en ik wil je niet kwetsen maar als je niet weet wat een multiriem of distributie riem of v-snaar is ,dan laat de motorkap maar dicht en hou het maar bij je benzineklep

Laten we dit forum object inderdaad maar sluiten want als je het verschil niet ziet en niet eens weet wat een distributieriem of v-snaar is wordt het al niets!
Mijn advies ga naar de dealer die weet het wel!
groetjes

maarten22 0
badge

18 jaar

Ik zal straks wel even een foto maken van een multi riem.

Mark

pe3hmp 0
badge

18 jaar

Ja Jo ,dat is toch niet nodig,v-riem 1cm breed en 1cm dik, multi riem 2-3 cm breed en plat, distributie achter een beschermkap

http://i2.tinypic.com/11h55vl.jpg
hier hangt hij over een kinderfietsje heen, een opel multiriem, in dit geval van een astra, 4 groeven in de lengterichting van de snaar.

pe3hmp 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.