betreft een opel combo c 1.7D
Laadspanning loopt te hoog op[16Volt]en lampje blijft de laatste tijd branden,voordien niet, wel een te hoge spanning.
Vraag;is dit alleen een defecte regulaar,en waar zit deze geplaats in de auto,of is er wat anders aan de hand?
Het is een dynamo met o.a.een ronde stekker met 4 draden en verder een dikke B+ draad en een aangebouwde vacuumpomp.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je hebt het andwoord zelf al gegeven. alleen ontbreekt daar de voorbekrachtiging van de dynamo nog aan.
deze dynamo heeft geen regelaar die je zo even vervangt. helaas zit je gewoon aan een andere dynamo vast. schrik overigens niet van de prijs.....
Hallo, ik heb nog een vraag over de combo dynamo
als de regulaar in de dynamo zit,waarom zit er dan een stekker met 4 draden aan?[voor de brandstofpomp regeling en achterruit verwarming of zo?]
21 jaar
Hoi, met mijn combo'tje is het nog niet helemaal goed.
Ik heb een dure nieuwe dynamo[250] van het zelfde type[ronde stekker] gemonteerd en de spanning is nu wel mooi 14,2V ,maar het dynamolampje blijft branden te samen met het remlichtje als voorheen.
Ook met een extra kabel tussen B+ en de +accuklem, want er zit wel een weinig spannings verlies op deB+ kabel.
Dit helpt dus ook niet, en de bedradings stekkers kort bij de dynamo zijn goed.
Ra ra wat is dit? Mischien iets onder het daschbord?
21 jaar
allereerst is het goed dat je een extra b+ hebt getrokken. hiermee verleng je de levensduur van je nieuwe dynamo.
mogelijk is door de te hoge spanning de printplaat achter op de tellerklok beschadigd. kijk daar eens naar. de printbanen zijn ev te repareren dmv een soldeerbout (niet te warm!!)
overigens hebben sommige corsas combo een laadrelais. deze zit achter het dashboardkastje tegen de a stijl gemonteerd. kijk even of hij er bij jou ook in zit. mogelijk heeft deze ook last gehad van de hoge spanning.
Dit laatste was een goede tip.
Het laadstroomlamp relais in de A stijl was overhit en gesmolten met de contactpunten dicht,vandaar die kortstondige schroeilucht tijdens de rit toen de storing voor het eerst voor deed.
Tijdens diverse andere metingen viel mij wel op dat de gloeibougies nog enkele minuten door gloeiden, toen de motor al liep bij een koude start.Dit zal wel zo horen denk ik.
Hierbij zijn alle storingen opgelost,
21 jaar
inderdaad hoort dit zo wat het nagloeien betreft. . overigens eigelijk hoor je de dynamo en het relais (als deze aanwezig is)altyd samen te vervangen.(even te info)
gelukkig is het opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar