Mensen, dit is geen onbekend topic. Maar ik heb netjes al de bekende stappen doorlopen.
Ik heb problemen met mijn ECC. Na de start werkt hij perfect. Maar na verloop van tijd word hij steeds kouder.
Na een reset of even van het contact af halen doet hij het wederom weer even goed. Op 23 graden zetten werkt ook, maar dat is natuurlijk een lapmiddel.
Tot nu toe gedaan.
-ECC unit opengemaakt, schoon gemaakt.
-Propellortje kan ik met mijn vinger draaien zonder weerstand
-Sensor in ecc unit rechter op gezet, zit niet tegen de wand en is schoon.
-Een vriend heeft de klep gecalibreerd met de tech2
-De verlichting is ok, en er zijn geen lampjes vervangen.
-Airco is op druk, verliest geen druk en werkt.
-Motor tempratuur is netjes en stabiel.
ECC unit defect? Ik heb ACtronics al gemaild of ze de sensor en het ventilatortje kunnen vervangen, wacht op antwoord.
Klep hoor ik wel verstellen als ik het contact aan zet, of de tempratuur verstel, stelmotor zal dan wel heel zijn? Hoe kan ik daar het snelste bij?
Alle tips zijn van harte welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat zou best de sensor kunnen zijn, ECC denkt dat het interieur nog niet op temperatuur is en blijft deze kouder maken. Blijft hij ook harder blazen?
Gr. Arjan
Hey bedankt voor je reactie. Nee hij blijft zacht blazen want eerder heeft hij al wel de juiste tempratuur gehaald, en dan gaat hij zacht blazen. Daarna treed het probleem op en word het koud. Maar hij gaat dan niet hard of zachter blazen.
15 jaar
Dus hij blijft hij alleen koude lucht blazen (ook na het bereiken van de temperatuur)?
Gr. Arjan
15 jaar
Zal Interieur Sensor Kapot Zijn
15 jaar
Nou, als het koud is verwarmt hij wel eerst.
Helaas nog geen antwoord van Actronics, ik ga ze morgen even bellen.
15 jaar
Helaas wil actronics het niet repareren.
Vandaag zelf maar weer eens open gemaakt. De ventilator draaid gewoon. Tempratuur sensortje staat geen fabrikant op of nummer/type.
Anders had ik die kunnen bestellen ergens. Weet iemand welke merk/type sensortje dit is?
15 jaar
Ik heb ook zo'n geintje gehad met een omega, check deze link even, misschien heb je hem al gelezen, misschien heb je er wat aan.
Ook bij mij werkte hij af en toe wel, af en toe niet.......
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
15 jaar
misscien kun je de sensor controleren met een fohn
als die draait warme lucht tegen de sensor blazen kijken of die
daar op reageert
mvg willem2
15 jaar
Ik heb de ecc module nog eens open gehad en wat contacten schoon gemaakt.
Nu doet hij het weer redelijk stabiel gelukkig.
Hij reageert er op als ik hem warme lucht voorschotel. Goede tip! Maar ik denk dat mijn sensor licht afwijkende waardes afgeeft.
Weet iemand wat trouwen een nieuwe ecc bedieningpaneel kost? honderden euro's is die van de omega weet ik.
15 jaar
omega 1250,- tot 1500,-, heb hem dus via de sloop, tot alle tevredenheid
15 jaar
wel een hoop werk maar stukken goed koper
voor dat je hem plaatst even alle lampjes vernieuwen
anders kan die weer uit elkaar
mvg willem
15 jaar
Dat had ik dus he, dan is het heeeeeel veeel werk, hahaha..........
15 jaar
[quote=Rbongers2000]Dat had ik dus he, dan is het heeeeeel veeel werk, hahaha..........[/quote]
Als je weer problemen krijgt:
Nieuwe ECC meestal onnodig! Garage gaat niet in een moduul nameten (kost te veel arbeid), maar dat kan een handige DHZ wel!
Zelfde klacht gehad. Was sensor buitentemp achter grill. Stekker oxideert door regenwater.
Tip: Meet sensoren t.b.v reparatie (eerst loshalen): 3x sensor --> 1x buitentemp (NTC), 1x binnentemp op ECC (NTC), 1x zonnesensor(lichtcel) bovenop dassboard onder raam.
Nameten: sensor is NTC weerstand. Meet weerstand bij 20C (in gedestilleerd water) en eventueel nieuw kopen bij electronica onderdelenzaak (bv Radio Centrum/Utr) a ~ 0,50.
Zonnecel: eerst spanning opzetten +5V via weerstand 1 kOhm, door meer/minder licht van lamp moet spanning over weerstand flink varieren.
Door het plaatsen van een juiste NTC binnensensor (modificatie) klopte eindelijk de ingestelde temp met de gemeten temperatuur! kennelijk was vanuit fabriek gemonteerde sensor altijd al foute type geweest, want NTC's verlopen nauwelijks.
mvg, Piet
15 jaar
nieuwe ecc kost bij dealer 418.- ex. ik zoe de sloop proberen.
Bedankt nog voor de bovenstaande info. Zover is mijn ECC nog best stabiel. Mochten er nog problemen voordoen dan kan ik met de meetgegevens gerichter gaan meten ;-)
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar