ik heb de astra van mijn vriendin uitgelezen met een bosch kts 500. Nu zegt de computer dat er een verbinding met de ecu kan maken maar hij vind niet de juiste type. Je kunt dan uit verschillende ecu's kiezen als je dit doet met enkele dan kom je 2 verschillende storingen tegen. Code is P1125 dat wil bij de ene gaspedaal-positiesensor (funktionerings storing) of bij de andere turbodrukregeling (regelafwijking)
dus nu zou ik willen weten waar de ecu zit zodat ik kan zien welke type het is en de juist ecu kan kiezen en zo ook de juiste storing krijg.
wat trouwens te doen aan de bovenstaande storing?
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan niemand me helpen?
WAt ik algedaan heb is het eerste deel van de turbo losgehaald (dus waar de lucht inlaat opkomt) deze kun je van het andere turbo deel verwijderen. De turbine draaid goed rond. Nu heb ik deze terug gestoken maar nu hoor ik hem serieus fluiten als ik wat toeren maak. Is dit omdat deze nu niet meer helemaal dicht is?
Maar de storing komt wel terug en de storing komnt er als je een paar keer goed op trekt en boven de 3000 toeren gaat
[quote=speedy]ecu zit boven op je motor gevezen.....
enne kun je de turbodruk aflezen in je datagegevens?, anders laten uitlezen met techII, heb je de exacte foutcode en de verklaring ervan, want met andere testers durft de foutcodeverklaring nog wel eens afwijken...[/quote]
merci speedy, nu weet ik de ecu toch al zitten
foutcode is p1125, ik heb gekeken in autodata en daar staat bedrading,vuldrukregelklep turbocompressor
waar zit deze juist? zit die bij opel ook tegen het schutbord? hoe kan ik deze op werking controleren?
Heb nog een vraagske kan ik de egr klep afsluiten (met plaatje en vacuumslang afdoppen) bij deze wagen of ga ik dan een foucode krijgen van de lmm?
18 jaar
vacuuumslangske zijn goed deze heb ik gecontroleerd. Weet je hoe je de vulregelklep kunt controleren? de turbodruksensor waar bevind die zich en welke ohmse waarde moet deze hebben als ik deze uitmeet.
dat fluitend geluid dat ik nu heb zal toch gewoon zijn dat de turbo nu niet meer 100% dicht is he, want daar kan je voor de rest niks verkeerd mee doen. De 2 turbo helften zijn met een klem verbonden met elkaar word daar ooit tussen de 2 verbindingsstukken iets tussen gesmeerd voor de dichting? denk het niet maar vind het gek dat ik hem nu zo duidelijk hoor
18 jaar
iemand die de turbodruk sensor weet zitten?
18 jaar
heb vandaag nog eens wat tijd gehad en ben nog eens aan de astra begonnen. Het fluiten van de turbo, dat probleempje heb ik vandaag eens onderzocht. Turbo helft nog eens los gehad en alle verbindingsvlakken nog eens goed zuiver gemaakt,turbo terug gestoken en da ding dat fluit nog altijd boven de 2000 toeren.
Als ik nu de vacuumklep die bij aan de turbo zit (hier staat geen vacuum op???) bedien, dus met een schroeven draaier de stang naar de vacuumklep druk dan is het fluiten gedaan. Dus nu denk ik dat er iets met de vacuumleiding is want daar is geen vacuum en ook niet bij hogere toeren. (ecu storingen zijn gewist)
hoe werkt dit nu eigenlijk, moet hier eerst vacuum opstaan (dus wat ik simuleer met die schroevendraaier, want dan maakt de turbo niet meer zoveel lawaai )?
Heb die vacuumleiding gevolgt en die komt uit op een andere klep (volgens mij elektrisch gestoord) van hier uit gaat er een dunner vacuumleiding die met enkele aftakkingen (zoals naar de bediening van egr klep)naar de vacuumpomp gaat (die op de alternator zit)
Op die leiding staat er wel vacuum, maar na die klep daar niet. Dus denk dat hier een foutje zit of een defect.
Iemand een manier om dit te meten en of iemand weet of dit ook zo de werking is...
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar