Ik heb na 2 weken wachten op een security code van opel te horen gekregen dat er voor MIJN omega geen security code van toepassing was...
Nu ben ik vanavond nog even met een andere ECU aan de gang gegaan, en ik kreeg de auto zover dat ie eventjes (1 seconden) aansloeg .. en daarna weer uitviel...
Doorstarten had geen effect, alleen heel kort starten gaf het gevoel dat ie "aan wilde slaan"
Tijdens het starten bleef het motormanagement lampje wel knipperen...
Iemand nog suggesties? of word het echt tijd dat dat ding eens aan de opel testbank gehangen wordt ?
Nog 1 vraag : ik heb zo'n grote "schelp" als sleutel... 1 grote knop (voor openen van deuren) en nog een heel klein knopje.. waar dient die voor ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een knipperend motormanagment lampje betekend een imo probleem. de motorstuurapparaat heeft dus een imoprogramering die dus niet op je auto zit. voor de duidelijkheid een omega x30xe van 95 heeft een immo signaal nodig in het stuurapparaat. (transponder in de sleutel en ontvanger om het contactslot. omdat jij zegt dat de auto origineel geen imo heeft is dit het probleem. dit klopt ook want je hebt de aude dikke sleutel met 3 toetsen. je zult dus op zoek moeten naar een stuuur ecu zonder imo voor deze motor. of de rest van de imo op de auto bouwen, transponder in sleutel en ontvanger om het contactslot met bedrading en dit is een leuk klusje..........
Het "gewoon" om een verkeerd type ECU te gaan.. na veel geklooi, en onduidelijkheid gewoon eens een ECU met type-aanduiding PS geprobeerd -> starten en lopen :)
Nu de andere problemen nog .
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar