auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Omega MV6: Automatische bak

Hello again!



De Omega doet het! *jeuj* nu alleen nog een probleem met de bak..

Op de display op het dashboard zegt ie : Automat. Versn-bak

Deze blijft branden, OOK na dat er voldoende olie is ingegaan, en als je dan wilt rijden, en je zet hem in zijn "D" dan trekt hij op in zijn 3... als je de pook handmatig op 1 zet, gaat hij wel keurig in z'n 1e versnelling...

Gaat dit betekenen dat de bak stuk is ? Of is er nog de kans dat het iets elektronisch kan zijn ?

Aangezien mijn pech van de laatste 3 maanden, zal het wel een totaal defecte bak zijn *zucht*

Geplaatst door

freejack (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hmz, ik ben erachter gekomen, dat als de auto koud is ... dat het wel mogelijk is deze in de S stand te zetten, en dan schakelt hij wel prima...
Als hij op "bedrijfstemperatuur" is .. schakelt het S programma uit... en heb ik weer dezelfde problemen, en de melding dat er wat met de bak zou zijn....

freejack 0

21 jaar

Alle zekeringen heel? en/of wel aanwezig?

Averdonk 0
badge

21 jaar

Wij hebben met een bak van een Chrysler het zelfde gehad en toen waren de snelheids en temp voeler van de bak stuk.
Niet aan gaan rommelen maar bij de dealer proberen te laten uitlezen.
Als er op het infoscherm een fout wordt gemeld dan is dit haast altijd door een regeleenheid gekonstateerd en dus kan de dealer er wat mee.
Sukses.

vr gr
marco

marcovadem 0
badge

21 jaar

Hmz...wat betreft de zekeringentip .. ik weet niet waar er zekeringen voor de bak zouden zitten .. maar wat ik kan vinden aan zekeringen is ok ..

En voor de mensen van de chrysler bak .. ik zal morgen eens langs de dealer gaan, en dan maar hopen dat het niet ernstig is.. :-s...

Hoe pakte dat qua kosten en reparatietijd uit ?

freejack 0

21 jaar

laat de bak gewoon even uitlezen bij de dealer. ook hier geld, de juiste combinatie van ecu is belangerijk. hopelijk ka de diagnose van de dealer je meer vertelen (scheelt je een hoop zoewerk)

Opeltje 0
badge

21 jaar

Waar ik al bang voor was, is dus gebeurd...
de dealer weet het niet echt...
woorden van de dealer :

"we hebben zo goed en kwaad als het kon 4 vage foutcode's gevonden, en we weten het niet echt zeker... we stellen voor alles na te gaan meten, a 5 uur werk (350 euro), en dan heb je nog geen zekerheid"

Is het misschien tijd voor een automatenspecialist? en zoja .. welke ?

freejack 0

21 jaar

het is de vraag of een automaat specialist er wel belang bij heeft. een omgekatte auto is voor hun net zo veel werk. mischien nog wel meer als bij de dealer. maargoed je kunt het proberen.

Opeltje 0
badge

21 jaar

beste, probeer eerst uit te vissen of de storing van mechanische aard is of wel een electronisch is, koppel alle stekkers af en gaat rijden; probeer ook de lijndruk te meten.naar mijn gevoel en de voorgeschiedenis te hebben gelezen denk ik dat er een communicatiestoornis is tussen de motorsensoren en de ecu van de automaat; de ecu van de automaat gebruikt ook de motorsensoren, zoals motorpositiesensor, temperatuursensor, gaspedaaalsensor.
wanneer je deze heb verandert zal de automaat ecu het schakel kenveld verkeerd berekenen en het noodprogramma opstarten; dat enkel de achteruit en de derde of tweede versnelling voldoende om thuis te geraken. een oplossing zal niet simpel zijn. bij ombouw van de motor wordt door ons steeds de automaat mee geplaatst, alsmede de kabelbundel (wegens de draadweerstanden, de coax kabeltjes en diode)alsmede de motor ecu, de automaat ecu en de ecu van de start onderbreker. soms lukt de ombouw zonder problemen, soms is er nog wat werk aan en een enkele keer lukt het helemaal niet; zeker wanner je niet over de schema!s en de meetwaarden van de beide systemen beschikt.

marcvan1 0
badge

21 jaar

Onlangs hadden wij een storing met de autom.bak van een Senator-B 3.0-24v welke ook in noodloop viel en optrok in de 3e versnelling. Na uitlezen kwam telkens dezelfde code tevoorschijn, waarbij een solenoideklep de boosdoener zou zijn. Alles gecontroleerd en klep tenslotte maar vervangen,zonder resultaat! Deze storing kwam voort uit de computer (van de bak) waarbij een relais op de printplaat gesoldeerd zit. Dit relais bediend de betreffende klep. Even de contactjes van het relais schoongemaakt, en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan!!!
Hopelijk kun je hier iets mee. Groeten Wouter.

Fonszarelli 0
badge

21 jaar

Heren, beetje late reaktie, maar ik wilde jullie nog even bedanken voor de moeite en tips ;)
Het monstertje scheurt naar alle tevredenheid ;)
Even een tijdje de polen los gehad, en dit deed wonderen.

freejack 0

21 jaar

waar zit bij de omega b 2.5 v6 de bakcomputer want die van mij krijgt geen signaal terwijl de sensoren van de motor vervangen zijn

groeten marco

maral 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.