Opel Corsa: Egr klep

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v (x16xe?)

Ik heb een opel corsa gsi uit 95 met het volgende probleem:

Af en toe begint het mm lampje te branden en loopt mijn auto (bijna) niet meer stationair.
Ik heb al geprobeerd hem uit te laten lezen maar hij slaat schijnbaar geen foutmeldingen op en dit schijnt ook vaker voor te komen bij deze auto's..??

Na een tijdje zoeken dacht ik dat het door de egr klep zou komen

nu heb k mijn egr klep er af maar hoe kan ik zien of deze nog goed functioneerd? ik heb hem al goed schoongemaakt met remreiniger.
en heb ook gehoord dat je hem af kan sluiten maar hoe en geeft dit geen problemen met co bij een apk keuring??

mvg Ralph

ik zou trouwens eventueel een foto van mijn egr kunnen plaatsen..?

Ralph888

Geplaatst door Ralph888 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Als het lampje brandt dan is er een storingskode aanwezig. Je kunt hem zelf uitlezen met de paperclipmethode.
Even zoeken, staat hier meerdere malen beschreven.

Ralph888 (0), 14 jaar geleden

ja klopt maar de hele inlaat licht er al af.. en het lampje brand tijdens het rijden en zodra je hem uitzet en weer opnieuw start brand ie niet meer...
maar het gaat me nu dus vooral om hoe ik kan zien dat mn egr goed functioneerd of juist kapot is..

en hoe ik mijn egr het best kan afsluiten?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Moet je hem ook niet uitzetten, maar gelijk uitlezen en code opschrijven.

Ralph888 (0), 14 jaar geleden

ok zal maar het probleem is dus dat ik daar nu niet veel aan heb.
mijn auto licht uit elkaar en het is bij mijn motor vrij veel werk om bij de egr klep te komen.
dus wil ik voor nu graag weten hoe ik kan zien of mijn egr het doet
hoe ik hem eventueel zou kunnen afsluiten.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Afsluiten kan door middel van een metalen plaatje wat je er tussen zet.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Waarschijnlijk had je beter eerst de auto kunnen uitlezen bij draaiende motor, dit kon je nog wel eens wat werk gespaard hebben, nu ben je ergens mee bezig en je weet niet waarom het lampje gaat branden.

Zie ook :

[url=http://img407.imageshack.us/i/78781193.p...][img]http://img407.imageshack.us/img407/9479/...[/img][/url]

Gr Stefan

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=oldford]Moet je hem ook niet uitzetten, maar gelijk uitlezen en code opschrijven.[/quote]
Foutcode wordt opgeslagen in het geheugen. Is later altijd uitleesbaar, zowel met knippercode als met apparatuur.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=moderator][quote=oldford]Moet je hem ook niet uitzetten, maar gelijk uitlezen en code opschrijven.[/quote]
Foutcode wordt opgeslagen in het geheugen. Is later altijd uitleesbaar, zowel met knippercode als met apparatuur.[/quote]
In een ideale wereld wel ja, maar het gebeurt toch maar al te vaak dat bepaalde codes weer gewist worden bij de herstart.
Ook deze vraagsteller beweert dat, en dan geef ik een alternatief.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.