mijn egr klep lijkt olie te lekken. het blok is nat net als de luchtinlaatstuk.
de pakking tussen die twee is goed dus het moet echt uit de klep komen.
kan het zijn dat door roet vervuiling de klep niet goed sluit en zo lekkage komt? de klep is nl niet gemakkelijk te bewegen. of is de klep versleten? met zoekfunctie heb ik wel iets gelezen dat het vacuum systeem er mee te maken kan hebben. misschien geen voldoende vacuum en daardoor sluit klep niet goed?
volgens de dealer gaan die dingen niet zoveel stuk. maar zal je zien dat ik dat geluk wel weer heb.
een nieuwe is niet los geverbaar, enkelt met luchtinlaatstuk erbij, kosten 300 euro.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
maak alles roetvry en probeer het dan nog eens .ook de vacuum leidingen doorblazen.
gisteren alles goed schoon gemaakt.was niet zoveel roetaanslag.
de leidingen zaten ook niet verstopt. ook het membraam van de egr lijkt heel. als in het "steeltje" van de klep indruk en mijn vinger op de vacuum slang houd, dan blijft het membraam omhoog staan.er lekt geen lucht weg.
wat mij wel opvalt is dat er olie tussen het steeltje en huis van de klep weg lekt. in het huis zitten twee gaatjes waar het weer naar buiten weg loopt, uit de klep,op het moterblok. tot soms wel een liter per maand.
is het gebruikelijk dat hier olie tussen weg lekt? is die afdichting versleten?
de klep lijkt weg goed te functioneren want als ik zonder klep rijd dan loopt de moter onregelmatig en weinig vermogen.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar