auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel astra f: egr klep vervangen

Bouwjaar: 1994

weet iemand wat het ongeveer gaat kosten om een egr klep te vervangen van een x16xel (het is een 1,6 16v ecotec motor)? Bij de opeldealer vroegen ze er 260 euro voor. heeft iemand het al gdaan en wat koste het?
alvast bedankt sjoerd

Geplaatst door

sjoerdjuh (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sjoerd Dat kun je heel makkelijk zelf oplossen
Stekker er afhalen 5-polig 2-bouten er uit draaien
Als je nu onder de flens kijkt zie een klein klepje
Deze zal bij jou vast zitten ( daarom brand jou Mil lampje )
De error code is altijd Po400 oudsysteem geeft de fout 47
Het klepje kun je normaal bij een nieuwe 3 milimeter indrukken
Ze bestaan ook uitrekken , maar dan moet je met een krommehaakse
schroevendraaier er onder drukken BIJ ZIT HIJ VAST
Je kunt remreiniger gebruiken gaat het naar een uur prutsen over
Zou het helemaal niet lukken zet je hem gewoon een dag in de
COCALOLA en werkt het weer prima , ik heb er al diverse gedaan
En het kost niks , en rijdt weer als een nieuwe
De pakking die er tussen zit is een metalen ( zelfde begruiken )
mvg van Jaap

jaap4737 0

20 jaar

Sjoerd de foto komt er aan , ik moet hem even opzoeken
Bij jou hoofdremcilinder zit de EGR-klep, even goed opletten
met de stekker er af wippen , een kleinschroevendraaiertje
Maak je hem zo open , Deze reparatie kan iedereen 2-bouten
losdraaien en je staat met de EGR-klep in de hand
Als het klepje op en neer gedrukt kan worden 3-milimeter
Dan moet het weer werken . Ik zal ook even de hele schakeling
beschrijven wat er allemaal met de EGR-klep te maken heeft
De 5-draadjes aan de EGR=klep verbonden met de temperatuursensor
En de Gaskleppotentiometer en de Map-senseor en de Maf-sensor
De Maf-sensor is een NTC-weerstand ( temperatuur ingaandelucht )
De Map-sensor meet de onderdruk in de aanzuigbuis
Gaskleppotentiometer meet de openingshoek wanner je gas geeft
EGR-klep is de Uitlaatgasrecirculatieklep ( voert gassen retour
Ik heb daar de complete schema,s van
De Maf-sensor bij 0 graden = 9500 ohm 20 graden 3600 ohm
bij 40 graden =1500 ohm 80 graden 300 ohm
Motortemperatuursensor bij 0 graden 5900 ohm
20 graden 2500 ohm 50 graden 800 ohm 100 graden 200 ohm
Sjoerd je ziet maar weer dat je met een multimeter veel kan

Astra OBD2 stekker zijn de volgende punten aangesloten
Poot 16 = de plus 12-volt verders wordt er gebruikt
poot 7 5 4 kan ook nog 15
En poot 3 en poot 12 is specifiek voor opel aparatuur

Daar lees ik altijd de foutcode,s uit
DTC = Diagnostic Trouble Code

Sjoerd iedereen wordt in de maling genomen met de EGR-klep
Vroeg of laat komen ze allemaal met die klacht
Daar wordt Opel schatrijk van
Onder on de Flens zit met drie boutjes de magneetklep gemonteer
Dat is zo gemaakt dat men dat niet uitelkaar kan halen
De boutjes staan met de kop binnen in de magneetklep
En die magneetklep hebben ze gevelst van boven

Ik heb van z,n ding de kop er af gezaagd , en dan zit er een
Spoel en een kern en een Potmeter in , het is gemaakt dat de
Leek naar de garage moet

Maar ik spit alles tot op het bot uit

Sjoerd als het allemaal te technis is dan klik je het weg
Wil je er meer van weten dan kan ik alles vertellen

ALs je schema,s zoekt van een Astra kan ik natuurlijk wel copieren , en tegen geringe vergoeding stuur ik die op
Ieder schroefje en onderdeeltje heb ik schema,s van

Op jou auto zit dan de aansluitng OBD2
Over enkel jaren komt OBD3
Nu kun je nog doorrijden als het MIL lampje brand
Maar bij OBD3 gaat hij zelf bellen via de satelliet
Naar een dealer VIN-code geeft hij door Verhikel indeficatie num
ALs jij je dan niet meld krijg je fikse boete
Politie en andere bevoegde diensten kunnen jou auto uitlezen
En als het moet ook nog uitschakelen tegen die tijd

In dit tijdperk zijn wij niet meer de baas over de GSM-telf
En niet meer over een Satellietontvanger
Men stuurd een signaal mee en het spul wertk niet meer
In de verre toekomst doen ze dat ook nog met jou auto

mvg Jaap

jaap4737 0

20 jaar

Geweldig verhaal Jaap.Ik denk dat je een prachtig boek over Big Brother Is Watching You kan schrijven.Ik wil je wel helpen er een film van te maken.

Maar je hebt gelijk, straks wordt het mogelijk dat jouw auto automatisch naar de werkplaats gaat als er een milieu gerelateerde storing optreedt.

Siem Bijman 690
badge vip badge

20 jaar

thx hier heb ik wat aan

sjoerdjuh 0

20 jaar

DAg Jaap

Zou je mij die foto's ook eens kunnen sturen ? Ik heb inderdaad al veel problemen gezien op dit forum over de "beruchte" ERG klep en met name zijn hoge aanschafkosten. Het kan dus heel goed zelf... Bij mij gaat dit er dus vroeg of laat ook aankomen met mijn Astra F X1.6XEL Of niet ? Is het niet dat ie dan geweldig gaat stotteren en niet meer fatsoenlijk loopt ?? Hopelijk stur je iets door !!

Gr.
Remco

remco9422 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.