Reeds enige tijd komen er metaaldeeltjes terecht in de ERG-klep.
Het vermoeden is dat deze afkomstig zijn van de catalisator. Deze is inmiddels vervangen maar het probleem blijft.
De catalisator kan mogelijk niet tegen de hitte (?) en valt uit elkaar.
De leverancier (van de merkloze catalisator) wil niet geloven dat het aan de catalisator ligt.
In het Motor Management programma wordt geen oorzaak (oververhitting) aangegeven.
Mocht oververhitting wel/niet de oorzaak zijn hoe kan ik dat dan (laten) vaststellen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
2 katalysatoren met hetzelfde probleem? daar geloof ik niet in, komt het niet van slijtage van de EGR zelf?
Katalysator zit toch een eind achter de EGR?
Het zou me straf lijken moesten die metaaldeeltjes tegen de luchtstroom in, in de EGR klep terechtkomen.
Buiten de EGR klep zelf kan ik ook niet direct op een oorzaak komen voor dit probleem.
Olie al gecheckt op ijzerdeeltjes bij vervanging van je olie?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar