Hoi,
Ik heb een probleempje:
Mijn auto lekte koelvloeistof( aan de linkse zijde vooraan), dat bleek volgens de garage te liggen aan een lek van het expansievat. Ze hebben dat gerepareerd en toen ik de auto
meenam bleek dat hij terug lekte, dit keer rechts vooraan.
Ik heb daarom de auto terug binnengedaan en daaruit bleek
dat deze keer de waterpomp stuk was.
Toch heel toevallig dat deze twee zaken zo dicht na elkaar
gebeuren, daarom dacht ik:
Is het mogelijk dat de garage bij het vervangen van het
compressievatje de waterpomp heeft kapot gemaakt??
Graag jullie reacties want zelf ken ik bitter weinig van auto's.
Bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jonas,
Dat is toeval noem het maar dubbele pech.
Hans
bedankt voor de snelle reactie hans
In de garage zeiden ze dat ze "alles onder druk gingen zetten" om de plaats van de lekkage op te sporen... daar kan ook niks misgegaan zijn?
20 jaar
Ja idd dat lijkt mij ook. Zat er wel koelvloeistof in en GEEN water??
Het was een doorschijnende licht groene licht olie-achtige vloeistof die lekte
20 jaar
De kleur zegt niet zoveel (meestal blauw of groen), je kan het wel testen door ff een monstertje te nemen en in de vriezer te zetten...
Als het verdunt is, kan het bevriezen en hierdoor gaan leidingen/tankjes stuk.
Het kan zijn dat je waterpomp ploft tijdens onder druk zetten
Maar als ie ploft was ie sowieso al slecht en had ie dus zeker snel stukgegaan en dan had je onderweg gelazer gehad.Vandaar ook die test.
Tankjes gaan wel vaker lek,vooral op de samengesmoltenrand halverwege.Kan gebeuren bij een auto van dik 10 jaar oud.Gewoon inderdaad dikke pech
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar