Nou bij deze ben ik in het bezit van de Opel Vectra, Maar ??? somige puntjes, en bij deze.
Deze auto is afgeleverd met een G2 Economy garantie en ik dacht dat ze zo,n beetje alles hadden nagelopen, wat ze ook beloven in de reclame, en ook bij deze de mankementen die er nog op zitten.
1) Ik heb maar 1 sleutel met AB erbij gehad en de reserve sleutel zonder AB, Kan dit ????
2) De rechterkoplamp is niet in hoogte cq laagte te stellen.
3) Het linker raam gaat niet via de knop bij de versnellingspook open.
4) De veiligheidsgordel van de bestuurderskant moet je zelf terugduwen, hij rolt heeeeel langzaam op.
5) In de kofferbak mis ik gewoon de afscherkap van me linkerachterlicht.
6) De asbak krijg ik met geen mogenlijkheid open, nu rook ik wel niet maar toch.
7) Over een klinkerweg bonkt ie als een gek, dus de rubbers denk ik ??? hierbij HELP
8) De achterrruitverwarming doet niet zoals het hoort, duurt echt lang cq de buitenspiegels
9) En ik zag dat me motorsteun ???? dat metalen ding links achter in de motor, dat daar het hele rubber van kapot is, en merkt dat ook met optrekken dat het blok als een gek tekeer gaat.
Deze auto is bij een oficiele opel dealer gekocht met de g2 garantie wat ik al verteld heb,en dit is volgens mij ook niet een auto nalopen door de dealer zoals het hoort denk ik voordat ie verkocht wordt.
Ik hoop op reacties van jullie, en het liefst van mensen die bij een Opeldealer werken, maar alles is welkom.
MVG toch een beetje teleurstellende Vectra rijder, Karel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat zegt de opeldealer van deze makementen? Gaat hij ze herstellen?
Ik heb 3 jaar geleden ook een Vectra van 200 gekocht.
Puntje 3 was bij mij ook het geval, maar de dealer heeft dat toen hersteld. Het knopje bleek gewoon vast te zitten
Ik moet a.s. donderdag langs voor de mankementen eraan, en nu maar hopen dat ze alles repareren, met m'n oude vectra 1996 bleek toendertijd me stuurhuis naar de klote te zijn na een anwb totaalkeuring, en dat heeft toch de nodige problemen gehad bij deze garage, ze hadden gezegd dat ze hem hadden gerepareerd maar volgens de anwb kon dat niet, puntje bij paaltje, na gezegd te hebben een herkeuring op het stuurhuis te doen bij de anwb hebben ze hem ala minuut vervangen, kosten waren anders peperduur voor mij ,en voelde me goed belazerd, maar het is wel vervangen
16 jaar
Stuurhuis. Sounds familiar.
Het mijne had het begeven en er ging een ander onder. Nog geen maand later hetzelfde probleem. Ze hebben wel alles in garantie vervangen toen en ik heb wel goede service gehad. Maar dat je een stuurhuis op een maand tijd kapot rijd, dat snap ik niet. Al was het maar een refurbished exemplaar.
Misschien nog een controlepuntje. In de koffer loopt de bedrading naar de nummerplaatverlichting en kofferslot. Een jaar geleden waren deze draadjes doorgesleten aan het ritsertje in de koffer. Resultaat, kortsluiting elke keer ik mijn lichten aandeed. En mijn nummerplaatverlichting ging branden als ik mijn auto vastdeed. Misschien eens nakijken of de bedrading over de kofferstijl nog in orde is?
16 jaar
1. ja kan gewoon, er zit tenslotte een reserve sleutel bij, AB is niet nodig om de auto te openen en sluiten
2. Stelmotor defect of niet aanwezig, die moet hersteld worden
3. mijn knoppie is ook gaar aan het worden (vec-B '96), maar moet wel gerepareerd worden
4. Gordel met Water Schoon maken en hij rolt weer op
5. moet een nieuw kapje voor komen
6. Asbak moet gerepareerd worden
7. Hulpdraagarm kogelbussen versleten: (bij proefrit niet geconstateerd??) moet gerepareerd worden
8. moet ook in orde komen
9. Dat is een anti kantelsteun van de motor, bij mij is ie kapot, maar merk er niks van.
NR-9. ik heb al heel wat dealers aangedaan in NL en DU: Deze steun is voor de v6 niet meer te krijgen.
Deze steun is niet noodzakelijk.
Ik weet niet hoe dat zit met die steun voor de X18XE1 steun, maar als ie niet meer leverbaar is heb je kans dat ze m enkel verwijderen.
Willem
Hoe je het ook wend of keert en of het er nou wel of niet op hoort te zitten.
Die auto is natuurlijk bagger slecht afgeleverd.
Je hebt betaald voor die G2 garantie, dus moet tie tiptop in orde zijn.
Ze beweren dat tie op zoveel punten na gelopen is, ja letterlijk na gelopen.
In de praktijk stellen dit soort garanties vaak helemaal geen zak voor.
En als dat wel zo was, was de auto niet zo afgeleverd.
Ik bekijk de auto met de proefrit zo scherp mogelijk en alle afwijkingen die ik constateer laat ik bij het eventuele koopkontrakt op schrift zetten.
dat dat bij aflevering gerepareerd is of vervangen, zoniet, gaat de koop niet door.
dat werkt nog het allerbeste i.p.v. die zo genaamde top garanties en no risk garanties en A1 toestanden.
gewoon constateren tijdens proefrit en 3 maanden bovag garantie, is gewoon genoeg.
Uiteindelijk betaal je gewoon zelf die dure garantie en er word niks na gelopen aan die auto.
16 jaar
Op de G2 Economy heb je standaard een technische garantie van één jaar. Kom je in de eerste 6 maanden na aanschaf van een G2 Economy voor technische gebreken bij je leverancier, dan lost hij het probleem snel en kosteloos voor je op. Kom je in de tweede 6 maanden langs, dan blijft je garantiedekking van kracht, maar wel met een eigen risico van 350,- per gebeurtenis. Deze garantie levert je de zekerheid op dat eventuele gebreken in het eerste jaar voor je opgelost worden zonder dat het al te hoge kosten met zich meebrengt.
Bron: Opel dealer
Jongens allemaal bedankt voor de reacties, morgen kan ik hem brengen bij de dealer en maar hopen dat alles opgelost word, er is nog 1 puntje bijgekomen m'n toerental slaat op hol, ik denk zelf aan de stappenmotor ( uit ervaring met me inruil vectra) deze zullen ze wel schoonmaken en dan hopen als ie uit de garantie is dan pas weer problemen gaat geven zodat zij er geen kosten aan hebben, is dit uit te lezen ???
16 jaar
sorrie nog een vraagje, is het voor mij niet verstandig om een anwb totaalkeuring te laten uitvoeren nadat ze alles te hebben gerepareerd ???? , ik voel me wel een beetje genaaid nu terwijl ik toch de hoofdprijs er voor betaald heb.
mvg karel
16 jaar
Ik ben bij de garage geweest maar nu het volgende.
De veiligheidsgordel is gerepareerd, en ze hebben me gasklephuis of iets dergelijks schoongemaakt, en gezegd dat ze nieuwe rubbers er in hebben gezet voor het bonken onder de auto, en voor de andere problemen moet ik hem nog terug brengen als ze de spullen in huis hebben.
Maar hij bonkt nog steeds, hoe en waar kan ik zien of dat wel is uitgevoerd ????
Me toerental slaat bij een koude motor zowat nog op tilt, van bijna afslaan tot 2000 toeren, en op me boordcomputer geef het een verbruik aan van tussen de 30 en 40 liter per 100 km bij het optrekken, ik ken menig vrachtwagen die goedkoper rijdt, is dit uit te lezen ????
En ik ben er ook achter gekomen dat de rubbers tussen het voor en achterportier flink gescheurd zijn in de spijl zowel links als rechts, behoren ze dit ook te vervangen met de garantie die ze geven, nu weet ik ook wel, ik heb geen nieuwe auto gekocht, maar zoveel problemen dat kan toch ook niet.
MVG Karel en ik hou jullie op de hoogte over het verdere verloop hiervan
Offline
16 jaar
Ik ben van mening dat je voordat je iedereen erbij haalt en je van allerlei gekke dingen aan laten praten dit eerst bij je dealer neer moet leggen.. vertel ze gewoon wat eraan mankeert en dan is het aan hun om hem te repareren.. Gebeurt dit niet dan kun je altijd nog stappen ondernemen..
Nu wordt je alleen maar gek gemaakt en je hebt er niets aan.. Zij hebben hem verkocht dus moeten hem ook repareren..
Succes René
Helemaal met Rene eens.
mvg,
Hans.
Moi,
Natuurlijk, moet je er vanuit gaan dat de dealer alles netjes gaat repareren en/of vervangen.
Anderzijds, netjes afleveren is in mijn ogen anders. Ze hadden de auto wel wat beter kunnen bekijken voordat ze hem verkochten.
Groet,
Bert
16 jaar
Bert ben ik met je eens.. Dit had beter gemoeten klaar punt!! Maar dat is niet gebeurt, het enige wat ze er nu nog aan kunnen doen is het verhelpen.. Geef ze deze kans..dat is voor beide partijen het beste
René
Jongens bedankt voor de reacties, hieronder het volgende.
1) Ik heb maar 1 sleutel met AB erbij gehad en de reserve sleutel zonder AB, Kan dit ????, JA
2) De rechterkoplamp is niet in hoogte cq laagte te stellen. GEMAAKT
3) Het linker raam gaat niet via de knop bij de versnellingspook open. GEMAAKT
4) De veiligheidsgordel van de bestuurderskant moet je zelf terugduwen, hij rolt heeeeel langzaam op. GEMAAKT
5) In de kofferbak mis ik gewoon de afscherkap van me linkerachterlicht. GEMAAKT
6) De asbak krijg ik met geen mogenlijkheid open, nu rook ik wel niet maar toch. GEMAAKT
7) Over een klinkerweg bonkt ie als een gek, dus de rubbers denk ik ??? hierbij HELP. DOET IE NOG STEEDS
8) De achterrruitverwarming doet niet zoals het hoort, duurt echt lang cq de buitenspiegels. GEMAAKT
9) En ik zag dat me motorsteun ???? dat metalen ding links achter in de motor, dat daar het hele rubber van kapot is, en merkt dat ook met optrekken dat het blok als een gek tekeer gaat. NIET GEREPAREERD WAS NIET NODIG ???
Nu zit ik alleen nog met de herrie als ik over een onverharde weg rijdt wat best wel een minpuntje is, zo,n geluid of dat de uitlaat tegen de bodem aankomt steeds, wat voor euvel kan dat zijn.
Voor de rest is de auto toch op de meeste punten gerepareerd waaronder ook me deurrubbers van de linker en rechter tussenspijl.
Bedankt voor alle reacties
Karel
16 jaar
9) NIET GEREPAREERD WAS NIET NODIG ???
7)oorzaak :punt 9) denk ik.
mvg,
Hans
Niet zo ingewikkeld doen!!!!!! Gewoon teruggaan en laat ze even meerijden om het lawaai te laten horen.. nu weten ze wat ze moeten maken en kun je ze gelijk even horen zeggen of het wel of niet zo hoort..
Is 7 wel gemaakt dan??
Die bussen is echt 97 van de 101keer het probleem van klapperen
9. heb ik totaal geen last mee, mijne is ook gescheurd deze kun je demonteren om te luisteren of het grammer er nog is.
Willem
Jongens a.s. maandag gaat ie voor de derde keer naar de garage nu voor.
Nogmaals het bonken.
Trekt naar links.
Toerental met een koude motor van bijna afslaan tot 2000 toeren.
Bij het starten een benzinelucht.
Waarschijnlijk een lekke pakking bij het spruitstuk, je hoort het en is waarschijnlijk ook de benzine lucht.
Nu maar ff afwachten wat hier aan gemaakt gaat worden.
Ik heb me wel voorgenomen om over 5 maanden een ANWB totaalkeuring te laten uitvoeren, lijk dat jullie ook geen goed idee ????
MVG Karel
16 jaar
[quote=Karel]Jongens a.s. maandag gaat ie voor de derde keer naar de garage nu voor.
Ik heb me wel voorgenomen om over 5 maanden een ANWB totaalkeuring te laten uitvoeren, lijk dat jullie ook geen goed idee ????[/quote]
Dit had je beter voor de aankoop kunnen doen, zaken achteraf claimen pakt vaak anders uit dan je had verwacht. Velen zijn je voor gegaan en zijn hier ervaringdeskundige is geworden.
Gr. paul
Moi,
Als je toch van plan bent te laten keuren, doe het dan nu meteen. Een onafhankelijke deskundige loopt dan je auto na. Vervolgens kan je met je ANWB-rapport naar de garage gaan. En ik zou die auto daar laten totdat alles in orde is! Mochten er problemen blijven, dan kan je aan het eind van de garantieperiode nogmaals een keuring laten uitvoeren, om te controleren of alles dan wel/nog steeds in orde is. Echter Paul heeft gelijk: doe dit in het vervolg vóór aankoop.
Groet,
Bert
16 jaar
Ja, maar waar staat die G2 garantie dan voor?.
Dat geeft toch ook een bepaalde kwalificatie aan een auto, en dan hoor je in principe niet tegen een waslijst van mankementen op te lopen.
Als je deze afwijkingen en tekortkomingen als leek al constateerd, dan had een monteur dit zeker moeten constateren, als tie er maar een rondje mee gemaakt had.
Of op zijn minst een inspectie had gedaan aan de auto alvorens er een G2 kwalificatie op te plakken.
Bij mij bekruipt dan toch het idee dat die auto er neer gezet is in de hoop dat de klant de helft van de mankementen niet opmerkt en daardoor ook niet gerepareerd worden.
In dat opzicht is een totaalkeuring geen slechte optie.
Eigenlijk laten doen door derden wat de garage heeft verzaakt.
Ik ben het er mee eens dat het mosterd na de maaltijd is, maar deze garage vraagt er zelf om.
16 jaar
Jongens ff dit, toen wij deze auto gingen aanschaffen hebben we de Vectra met een warme motor gekregen, dit viel ons ook op, anders hadden we al gelijk kunnen constateren dat het toerental en de benzinelucht niet in orde was.
En wat primera betreft die kan ik niks anders dan gelijk geven, zo lever je geen auto af waar toch de hoofdprijs voor is betaald bij een oficiele opel dealer.
Dit is mijn vierde auto al bij deze dealer waarvan 2 lease autos en dan me oude vectra en nu de recenterde uitvoering, met de eerste vectra was het stuurhuis kapot volgens de anwb en die hebben mij nadrukkelijk verteld dat dit een duur grapje zou gaan kosten en niet gerepareerd kon worden, maar volgens opel was het gerepareerd ??? ik heb toen gezegd dat ik een herkeuring zou laten uitvoeren op het stuurhuis, en jongens ik was nog niet thuis of ze belde op om een afspraak te maken voor een heel nieuw stuurhuis in te bouwen, beetje vreemd toch.
ik blijf het beste er van hopen omdat ik toch opel wil blijven rijden.
mvg Karel
16 jaar
Wat de mogenlijk heden zijn:
- Zeker laten keuren door een onafhankelijke instantie (ANWB bijvoorbeeld)
- Proberen duidelijke afspraken te maken. (bijvoorbeeld dat die Draagarm Bussen vervangen MOETEN worden).
- evt proberen of je m ergens anders kan laten repareren.
- goed de reparaties Controleren.
* Controleren Draagarm bussen:
- Oude kleding aan bij het ophalen van de auto
- Ga achtero nder de auto liggen
- waar de dwarsarmen aan de Fusee's zit. zit ook de kogelbus.
- je kan aan het metaal van de bus zien of ie nieuw is.
Willem
Laat de auto maar keuren , en wat ze dan nog tegen komen kun je dan gelijk meenemen.
16 jaar
Jongens daar ben ik weer, vandaag 31-03 voor de derde keer naar de garage geweest ivm stationair toerental en het bonken.
Wat stationair betreft, ze hebben weer iets schoongemaakt en ben bijna thuis en trap de koppeling in met een gangetje van 60km/u en gaat de naald van me toerenteller gaat weer dansen en loopt heel langzaam terug naar 800 toeren.
Maar nu het mooiste !!!! ik vroeg waar dat bonken vandaan kwam maar dat vonden ZIJ niet storend, ik heb gezegd ik woon in een woonwijk met straatklinkers en dat ik het wel storend vind, de receptionist liep de garage in en heeft met een monteur gepraat en kwam even later terug met de mededeling dat ik naar de verkoper van deze auto moest gaan, die deelde mij mede dat het van het stuurhuis af kom speling of zo iets en dat het niet gerepareerd wordt ivm de hoge kosten, mag dit en klopt dit, en is dit een afkeurpunt bij de volgende apk.
Wat raden jullie mij aan om te doen, ik voel me flink belazerd.
MVG wacht ik al jullie reacties en raad af
Karel
16 jaar
Dit is een bovag-garage? Dan zou ik nu de bovag maar eens gaan bellen.
[i]Waarom heb je hem nog niet laten keuren?[/i]
16 jaar
Mijn vermoeden begint al weer waarheid te worden.
De kleine zaken zijn geen probleem en bij de grote reparaties hadden ze gehoopt dat de koper het niet zou merken.
Stuurhuis moet gerepareerd worden, het is garantie, waarschijnlijk zullen ze een verhaal ophangen dat het geen apk afkeur is en derhalve niet gerepareerd hoeft te worden.
16 jaar
Goedendag,
Het is inderdaad een Bovag garage, ik heb al een email naar de Bovag gestuurd, aangezien er duidelijk in de garantie staat, dat ALLE verborgen gebreken gemaakt moeten worden.
Er is door de verkoper van deze auto ook nog even vermeld: Je hebt geen nieuwe gekocht!!!!
Zodra alle mankementen, die ik nog eventueel vind, gerepareerd zijn, krijgt de auto direkt een ANWB keuring.
Indien er dan nog gebreken zijn, sta ik dezelfde dag weer bij hen op de stoep!
Dat verhaal over geen afkeuringspunt voor de apk, had ik ook al zoiets van gehoord.
mvg Karel
16 jaar
[quote=Karel]Goedendag,
Het is inderdaad een Bovag garage, ik heb al een email naar de Bovag gestuurd, aangezien er duidelijk in de garantie staat, dat ALLE verborgen gebreken gemaakt moeten worden[/quote]
Bovag garantie is van toepassing als de koopovereenkomst is opgemaakt op een Bovag contract / formulier. Ook zijn er garagebedrijven die naast Bovag eigen garantievoorwaarden hanteren, dit is niet verboden maar maakt het wel verwarrend. Koop je bij een Bovag-garage dan is het niet altijd vanzelfsprekend dat je ook daadwerkelijk een Bovag-occasion koopt. Bovag-occasions worden doorgaands aangeboden vanaf 4500,- tenzij anders (op papier) is overeen gekomen.
Gr. paul
[quote]Voor de consument is BOVAG in de loop der jaren uitgegroeid tot een breed geaccepteerd kwaliteitskeurmerk. Immers, bedrijven die zich bij BOVAG willen aansluiten, moeten voldoen aan strenge kwaliteitseisen die ieder jaar opnieuw gecontroleerd worden. Het zijn betrouwbare bedrijven die op deskundige wijze hun werk doen. Bovendien verbinden ze zich aan het verlenen van de standaard BOVAG-garantie, zodat de consument te allen tijd terug kan vallen op het BOVAG-bedrijf. Voor de zekerheid.[/quote]
Bovenstaand van de BOVAG-site. Karel heeft G2 en ik weet niet of deze vectra aan de eisen van de BOVAG-garantie voldoet. Maar feitelijk maakt zelfs dat geen bal uit. Voor iedere consumentenaankoop geldt dat er een half jaar garantie op het product zit. Overigens ook de APK heeft hier niets mee te maken. Ik ga er vanuit dat de BOVAG een serieuze branchevereniging is, en dat ze dit soort meldingen niet naast zich neer legt.
Trouwens, G2 zal toch ook wel een geschillencommissie hebben?
[quote]....dat het stuurhuis niet gerepareerd wordt ivm de hoge kosten[/quote]
Is dit nu niet [b]precies[/b] de reden waarom je een koop [b]met[/b] garantie afsluit. Waar je, zoals Karel terecht opmerkt, wel degelijk voor betaalt. Je kunt onmogelijk van de koper verwachten dat hij ieder onderdeel uit en te na controleert. Bovendien belooft G2:
[quote]Wil je een auto die al wat ouder is en wat meer kilometers gelopen heeft, maar wel garanties op de kwaliteit? Denk dan aan een G2 Economy. De garanties die je bij een G2 Economy krijgt zijn uniek in hun soort. Natuurlijk is de G2 Economy vooraf uitgebreid gecontroleerd en in prima staat aan je afgeleverd, maar mocht je eens pech krijgen of een technisch probleem ervaren, dan laat G2 je niet in de steek.
Op de G2 Economy heb je standaard een technische garantie van één jaar. Kom je in de eerste 6 maanden na aanschaf van een G2 Economy voor technische gebreken bij je leverancier, dan lost hij het probleem snel en kosteloos voor je op[/quote]
[i]Uniek in hun soort....?[/i] Gelukkig is de asbak weer gerepareerd!
16 jaar
Voor alle duidelijkheid.
Het aankoopcontract is van de Opel, maar op de achterzijde de regels van de BOVAG, en het is een Vecta 18i 16v Diamond uitvoering van 03-2000 met 157000 km en het aankoopbedrag was 5950 euro
16 jaar
MITS er daadwerlelijk lawaai in zit wat er niet in hoort te zitten dan moet dit gewoon worden gerepareerd... PUNT.. wat het ook kost.
[quote=Karel]Voor alle duidelijkheid.
Het aankoopcontract is van de Opel, maar op de achterzijde de regels van de BOVAG, en het is een Vecta 18i 16v Diamond uitvoering van 03-2000 met 157000 km en het aankoopbedrag was 5950 euro[/quote]
Wat er op de achterkant staat, doet er in het geheel niet toe. Het gaat erom wat er op de VOORKANT staat.
Indien daar duidelijk vermeld staat dat er G2 garantie op zit, dan zit er GEEN Bovaggarantie op. Lijkt me simpel en duidelijk.
Geschillencommissies? Pfff, vooral mee in zee gaan. Nadeel van deze commissies is het feit dat de uitspraak vaak BINDEND is en men daarna NIET meer naar de rechter kan.
Uitspraken van dealers/garages dat door klanten aangehaalde klachten "nog acceptabel" zijn, komen heel vaak voor.
Waarom men dan zo schermt met "garantie"??? Nou, dat is heel simpel met 1 woord te verklaren:
MARKETING.
Mensen associeren garantie altijd direct met kosteloos vervangen en lezen NOOIT de garantieVOORWAARDEN, gaan nog steeds veel teveel op de mooie blauwe oogjes (en pakken) van de verkopers af.
En als je toch al ellende met het vorige Vectraatje had, waarom dan niet eerst je huiswerk gedaan?
De auto is betaald, de centjes zijn binnen en nu moet de klant maar zien zijn gelijk te halen.
Tja, het is het bekende liedje en klanten trappen er steeds weer in......
16 jaar
[quote=garageburgwal]MITS er daadwerlelijk lawaai in zit wat er niet in hoort te zitten dan moet dit gewoon worden gerepareerd... PUNT.. wat het ook kost.[/quote]
Deze stelling klinkt natuurlijk hoopvol, ware het niet dat er bij garantiegezeik ook altijd aangehaald wordt hoe OUD de auto is en hoeveel km. hij gelopen heeft, daaruit voortvloeiend komt dan het onvermijdelijke "de auto is ook niet nieuw meer" en vervallen de klachten vaak in het voor de dealer "nog acceptabel zijn" van de klachten.....
Roxy Music had er jaaaaren geleden al een hitje mee: the Same Old Scene..............
16 jaar
Ho ho jongens.... voordat we alles bij de betreffende garage in de schoenen schuiven heb ik ook nog wel eens te maken met mensen die MENEN dat ze wat horen omdat ze nog garantie hebben...
LET WEL ik zeg niet dat zo is, maar ik en niemand hier heeft daadwerkelijk gehoord wat er loos is dus laten we even afwachten met conclusies trekken..
Is ook weer zo.....
En nog ff voor Karel: zet je klachten OP PAPIER!
16 jaar
Nog een reden om [i]nu[/i] die keuring te laten uitvoeren door bijvoorbeeld de ANWB. (waarom wachten? en waarop?)
16 jaar
ik heb vanochtend de verkoper nog vriendelijk gebeld hoe dit opgelost gaat worden en is mij verteld dat hij het met de directie er over moet hebben, Ik heb gezegd *#*))#@* ik heb die auto toch van jou gekocht en niet van de directeur, maar ja ze zouden vandaag terug bellen over hoe of wat, dus ff afwachten maar.
En wat betreft die anwb keuring die krijg deze auto zowiezo, maar ik had zelf in m'n hoofd een maand voordat hij de garantie uitgaat, veronderstel dat ik hem zo spoedig mogelijk laat keuren nu en over een paar weken sneuvelt er weer iets anders na de keuring.
ik hou jullie op de hoogte over het verdere verloop hiervan, en ondanks de mankementen die er op zaten en nog zitten ben ik toch trots op deze auto.
mvg Karel
16 jaar
Normaal gesproken doe je een totaalkeuring vóór de aankoop. (zo'n 200 euro) Je kunt vervolgens, bijvoorbeeld aan het eind van de garantieperiode, een herkeuring laten uitvoeren (ongeveer 50 euro). Hoe het precies zit moet je maar even bij de ANWB navragen.
Je blijft nu maar met die garage doormodderen. Ik zou ze éérst met een keuringrapport confronteren, als dat niet helpt, dán pas naar BOVAG of G2 of wat dan ook.
16 jaar
Treb ik begrijp je best wel, maar ik was bang als ik zo,n keuring laat uitvoeren en ze confronteer met de problemen dat ze dan zeggen, maar dat maken we niet, ben ik wel me keuringcenten kwijt en heb nog geen auto, of werkt dit anders ???
16 jaar
[quote=Karel]ben ik wel me keuringcenten kwijt en heb nog geen auto, of werkt dit anders ???[/quote]
Het werkt toch iets anders.... Beter 200,- op stap dan achteraf 5950,- over de balk gegooid en waar je spijt van krijgt. Ik denk dan ook dat je het de volgende keer toch anders zal gaan doen?
Gr. paul
Jongens de directeur van het bedrijf heeft vanmiddag gebeld voor een afspraak op a.s. donderdag en me mede gedeeld dat hij een oplosing heeft waar we samen wel uit zullen komen, nou ik weet niet wat me te wachten staat maar jullie horen het nog wel, dit is toch ook niet de normale gang van zaken ??????
mvg Karel
16 jaar
praatjes vullen geen gaatjes!
16 jaar
[quote=Treb]praatjes vullen geen gaatjes![/quote]
Ik denk in dit geval wel.............
De praatjes vullen zo de hiaatjes.....
Ik krijg weer zo'n donkerbruin vermoeden dat er "ergens" weer onkosten "gedeeld" moeten worden.......
Uiteraard zal dit "verpakt" zitten in een (door de dealer..!)goed voorbereid gesprek waarbij de klant uiteindelijk moet bijbetalen maar TOCH het gevoel moet krijgen dat hij gematst is....
Goh, waar heb ik dat eerder gehoord en meegemaakt...???
Er zal wel weer op gehamerd worden dat de klachten "binnen de toleranties" vallen danwel "niet ongewoon zijn" voor een auto van deze leeftijd, blablablablabla... en dat zij ook niet de beroerdsten zijn en de klant graag tegemoet willen komen...blablabla..... en dan zal er wel een voorstel volgen in de trant van:
dealer noemt de totale kostenpost die de KLANT normaal zou moeten betalen en doet dan vervolgens een geste van fifty-fifty o.i.d. (dealer heeft echter de onderdelen tegen inkoopsprijs en kan ze ook nog wegschrijven als verliespost, NET als arbeidsuren...)
Karel zal het duurste deel voor zijn kiezen krijgen, ben ik bang......
Op deze manier omzeilen ze mooi Geschillencommissie, G2 danwel Bovag en, zeker niet als laatste: het Nieuw Burgerlijk Wetboek (oftewel: het consumentenrecht)!
Ben benieuwd wat eruit komt.....
Laat ik het zo stellen: indien de dealer alles kosteloos zou gaan repareren, had hij dit heuglijke nieuws ECHT WEL per telefoon DIRECT medegedeeld!!
Veel succes, Karel!!!!
16 jaar
Ik vermoed dat het ook op deze manier uit gespeeld gaat worden.
Ik heb het donker bruine vermoeden dat Santa er weer eens geen letter naast zit.
Zo worden dit soort garantie gevalletjes regelmatig afgedaan.
Klant word blij gemaakt met een dooie mus en heeft uiteindelijk zijn garantie betaald en ook nog een deel van een reparatie.
Eerst de klant zekerheid bieden door middel van G2 garantie en naderhand van een koude kermis thuis komen.
Nou Karel, draai ze de duimschroeven maar eens aan!.
16 jaar
Nou ik ben vandaag terug gebeld door de directeur van het autobedrijf en hij had twee opties, eerste was om een nieuw stuurhuis er onder te zetten kosteloos, en de tweede optie heb ik geeneens naar gevraagd, a.s. donderdag kan ik hem brengen en nu maar hopen dat er echt een nieuwe onder gaat of dat ze niet iets doen om het euvel maar tijdelijk te verhelpen, enig idee hoe ik daar achter kan komen ????
En dan nog wat, ik heb het wel aangekaart bij de receptie, af en toe wil ie harder of zachter gaan lopen zonder dat ik het gas aanraakt, net of dat ie teveel benzine en dan weer te weinig krijg, beetje schokken.
En me climate control geef af en toe koude lucht terwijl ik niks doe en wat ik ook doe dan ik krijg hem gewoon een tijdje niet warmer, dus van 20 graden gaat ie ineens naar koude lucht ?????
Nogmaals bedankt voor alle reactie's die ik van jullie gekregen heb echt toppie jongens
mvg Karel
16 jaar
Klinkt vooralsnog niet gek, al had IK graag WEL die tweede optie willen weten.......
En ik zou TOCH maar even je klachten duidelijk op papier zetten en de dealer dit overhandigen wanneer je de auto brengt.
Receptionisten horen en spreken veel mensen, dan vergeet je wel eens iets....
Breng een merkteken aan op je oude stuurhuis. Bovendien zal een nieuwe (danwel gereviseerde) er uiterlijk nieuwer uitzien.
Ben benieuwd naar de afloop..!
16 jaar
Hoe zit het met het reserve wiel ????? zo glad heb ik nog nooit een band gezien, ik heb het vermoeden dat ze hem hebben omgewisseld want de velg is nog nieuw.
hoort ook op het reserve wiel een band te zitten met redelijk profiel en kan ik ze daar donderdag ook op aanspreken.
mvg Karel
16 jaar
Tis wel verstandig een band met meer dan 1,6mm profiel erop te zetten.
Je zal m maar nodig hebben en met je reserve wiel in een controle terecht komen, krijg je mooi een prent voor gladde band.
Willem
Tja, maar hoort een reservewiel verplicht bij een auto.....???
Daggutnie.
Reservewiel mag dus zo glad als een biljartbal zijn, zolang hij maar in de kofferbak blijft, hahahaha!
16 jaar
Daarom zei ik al, band met een minimale legale dikte is vodoende voor reserve, vind het eerder zonde een nieuwe op reserve te leggen.
Willem
Jongens nu de stand van zaken.
Toen wij deze Opel kochten konden we zien wat er al vervangen was.
1. 4 nieuwe banden.
2. De middendemper en achterdemper.
3. Nieuwe remschijven voor cq blokken.
Nu een rijtje mankementen en de opossing ervan na de aanschaf ( garantie )
1. Rechterkoplamp stelmotor is vervangen
2. Linkerraam is gemaakt
3. Veiligheidsgordel is gemaakt
4. Linkerachterlicht binnenkap is gemaakt
5. Asbak plus bekerhouders is vervangen
6. Trok naar links is gemaakt
7. Deurrubbers in de spijlen zijn vervangen
8. Het bonken van het stuurhuis, er zit nu een nieuw stuurhuis op
9. Profiel reserveband, zit een nieuwe band op
10. Stationair, probleem opgelost ze hebben iets met het gasklep smoorhuis gedaan.
11. Er zit nog wel een scheurtje in de motorkantelsteun maar dit kan geen kwaad volgens de dealer.
Wij hebben alleen geen officieel G2 afleveringscertificaat meegekregen maar snappen nu ook wel waarom niet.
Zoals jullie zien zijn zowat alle problemen gerepareerd of opgelost en we denken dat ze op deze wagen geen winstmarge hebben gemaakt.
Op de carosserie na staat er zowat een nieuwe voor de deur waar we hopenlijk nog lang plezier van zullen hebben, en we gaan nog wel een anwb totaalkeuring laten uitvoeren.
Jongens nogmaals bedankt voor alle reacties en we zijn tevreden met de uitkomst van dit alle.
MVG Karel
16 jaar
Kijk iedereen weer blij ;-)
Of je van dit alles blij moet worden weet ik niet.... Karel heeft er in iedergeval een nare smaak aan overgehouden.
Gr. paul
Nou zoals ik zijn laatste bericht lees niet... anderen wel trouwens ;-)
Rene, jij gaat veel tekort door de bocht.
Jij bekijkt het alleen maar van de kant van de garagehouder.
Ik zou me zwaar belazerd voelen, want de opzet van de garage is wel geweest:als de klant niks merkt, zijn wij goedkoop van een auto af met voor duizenden euro's onderhoud.
Dit lijkt helemaal nergens op en als het een opeldealer is zou ik een klacht indienen bij de importeur.
Want Karel heeft er nog een beetje kijk op, maar een leek was mooi de bietenbrug op gegaan.
Het is schandalig,PUNT!
16 jaar
Dat is jouw mening.. mag hoor.. Maar het feit blijft dat alle klachten verholpen zijn en de klant (karel) tevreden is..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar