Hallo MOTOR Z16XE
Code P0300
Overslaan Cilinder Gedetekteerd Bij Laag Brandstofpijl
Code 304 Overslaan Cil 4
Code 300 Overslaan Meerdere Cilinders
Reeds Gedaan Andere Bobine , Spoeling Motor Betreft Reinigen Kleppen , Egr
Niets Help Dan Maar Sps Gedaan Naar Nieuwe Cilinderkoop En Het Was Opgelost
4 Dagen Later Weer Hetzelfde Begint Met Brandstofpijl Lichtje Die Snel Brand Bij Vierde Tank Nog En Het Motor Lampje Dat Flikkerd
Herprogrameren Geen Resultaat
Er Staat Meer Op Het Forum Hierover Maar Kan Niets Vinden In Verband Met De Eerste Code Laag Brandstofpijl En Er Zit Genoeg In Dat Is Zeker
Iemand Een Idee Wat Er Mis Loopt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De motor heeft last van misfires. Dat is duidelijk. De tank is niet altijd vol, hij verbruikt benzine. Dus kan er wel eens een misfire gezien worden bij een lege tank.
Omdat er meerdere meldingen zijn zou ik de lege tank maar vergeten.
Mengsel al gemeten? Arm mengsel wil ook misfires genereren.
Kun je live data lezen? Gaat om de fuel trims (zelflerrende parameters). Opel noemt dat ook nog wel eens "Block Learn".
Compressie en lekverleizen al gemeten?
Daarstraks Gemeten Er Was Zeker Genoeg Branstof In Dan Codes Gewist Daar Was Snel De Eerste Code P0300 Weer
Er Zijn Zeker Missers Het Is Metteen Aan De Motor Te Merken
Raar Is De Klant Een Week Problemen Heeft Tenslotte 4 Dagen Weg Was Dan Inneens Weer Is Opgetreden
COMPRESSIE NIET GEMETEN REDEN DAARVAN IS DAT HET IS WEG GEWEEST HET PROBLEEM
LEKTESTEN OP DICHTINGEN REEDS GEBEURT NIETS GEVONDEN
WAR RAAD U AAN TE DOEN MET DEZE PARRAMETERS ZE RESEETEN ?
ALVAST VEEL DANK OM TE REAGEREN
4-gas test? Zelflerende parameters? Brandstofdruk?
te laag brandstofdruk het komt voor dat de benzineslang in de tank slingerpot gescheurd is helaas moet je de tank demonteren geen mansgat onder de achterbank
Hallo
Tank is in orde vandaag deze der onderuit genomen pomp metteen eens laten werken nog een zeer goed vermogen
wat parrameters bij een 800 TOERENTAL
MAP SENSOR 1.19V 33KPA
SENSOR BRANDSTOFNIVEAU 6.38V 7L TANK IS WEL ZEKER MET 25L GEVULD
EGR POS 0%
ONTLUCHTING KLEP BRANDSTOF 0%
B151 VERWARMING 02 SENSOR ACTIEF GOED SCHOMMELEND RIJK EN ARM 203mv
B152 02 SENSOR STAAT STEEDS OP ARM OOK BIJ GAS GEVEN WAARDE SCHOMMELD WEL 785mv
02 SENSOR LOOP GESLOTEN
B1 PERMANENTE CORRECTIE -7%
B1 TIJDELIJKE CORRECTIE 0%
APP sensor 1 0.96V
APP sensor 2 0.47V
TP sensor 1 0.53V
TP sensor 2 4.45V
map sensor 1.19 V
map sensor 33kpa
B1 permanente corectie -7%
B1 tijdelijke corectie 0%
VERDERE CONTROLE GEDAAN OP LEKKEN IN HET INEN UITLAAT CIRQUI
IEMAND RAAD???
krijgt u ook wel eens dtc p0170 arm megsel luchtmassa meter geeft ook wel eens deze code
Schommelende waarde van 2e lambda-sonde wijst op een defecte kat.
Zie voorbeelden: http://amtgarageforum.nl/forums/storage/...
Kun je de parameters posten bij 3000 rpm? En dan ook de voltages van de beide lambda-sensors erbij zetten.
En zet dan gelijk de inlaat lucht temperatuur er bij.
En misschien kun je de caps-lock op je toertsenbord eens uitzetten. Komt zo schreeuwerig over.
Motorcode is geen X16XE, die heeft geen 2e lambdasonde, maar Z16XE.
Bradpiet nee hoor geen dc P0170 enkel de drie bovenstaande
de lamda 2 schommeld wel een beetje maar niet zoals de lamda 1 Maar staat steeds op arm de lamda2
oldfort inderdaad z16xe zal deze eerst veranderen wat de caps-lock geen nr klavier op de laptop vergeet die soms eens af te zetten
Zal de parameters bij 3000 toerental ook doorgeven zodra de wagen volgende week binnen komt het mil lampje knipperd wel af en toe als het probleem er is
of de cat stuk is , is deze te testen eventueel met deze wat los te zetten dan rit te maken
voorbuis tussen de cat en lamdasonde 2 hebben we vervangen de flexibel zat gescheurd de bovenstaande metingen zijn wel gebeurd na het vernieuwen van de buis zal hieboven even de mv bijzetten
Volgens Tis-2000 (Opel-documentatie) staat de 2e lambda-sonde ALTIJD op arm. Dus totaal geen probleem.
Beetje schommelen kan zoveel betekenen. Dat ligt aan de minimum en maximum waardes. Als de schommeling boven de 0,7 Volt blijft is er geen probleem.
Maar wat iemand een beetje noemt kan veschillen. Geef dus de minimum em maximum waarde door.
Tijdens afremmen op de motor zal ook de 2e lambda-sonde een heel laag signaal geven. Dat is normaal en voor storing zoeken geen relevante waarde.
Vergeet de inlaatlucht temperatuur niet. Die kan wel eens belangrijk zijn. En dan even omgevingstemperatuur er bij zetten.
Maakt nogal verschil of je buiten in de vrieskou meet of binnen in een lekker verwarmde garage.
Wat ook interessant is om te weten, wanneer de misfires er in komen. Bij koude motor, half warm of pas na een tijd rijden.
En voor de zekerheid: hou eens bij hoeveel liter er in de tank zit als de foutcode erin komt.
bij het sarten van de wagen en koude motor is er 5 tal min geen probleem water temp sensor werkt normaal buiten temp bij koude motor en 86 bij warme motor
bij het opmeten was de inlaat temp 3.7v en 19° was binnen in de garage aant meten , buiten was het ook goed ongeveer 6°
de schommeling van de lamda is boven de 0.7 v dat is nagekeken
meestal als men een 60 bolt in 3de versnelling dan optrekt word het erger maar bij stationeer toerental hoor je de constante hapering al .
Bij koude motor de 1 ste 5 min zeg maar alles normaal
Alvast dank voor het meedenken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar