Opel Astra: Foutcode P0110 lucht temp sensorsignaal te hoog , lmm reeds verv

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0DTH

Af en toe gaat het storingslampje aan op het dashboard en gaat de auto in noodloop. De storing die dan uitgelezen wordt is:
P0110 Ansauglufttemperatur Sensor Signal zu groß (aanzuiglucht temperatuur sensor te hoog). Na zoeken was het advies om de lmm te vervangen. Ik heb dit gedaan maar dit heeft niet geholpen. Nog steeds krijg ik af en toe die melding. Aangezien we met deze auto op vakantie gaan zou ik nog willen weten wat ik meer kan doen. Aangezien de melding niet gelijk komt maar eens in de zoveel tijd kan ik niet alleen luchtfilter vervangen en afwachten. Op het forum vond ik ook nog iets over het signaal op de massa. Die mocht niet meer dan 0.1V bedragen tov de accu. Anders evt een massa draad van de lmm naar accu leggen. Dat zal ik ook nog gaan nameten en evt een massa draad leggen.

Dus wat kan ik nog doen naast het luchtfilter vervangen (origineel) en evt massa draad naar accu? De inlaatlucht temperatuurssensor zit toch IN de luchtmassa meter. Er is toch geen aparte inlaat lucht temperatuurssensor? Als die er wel is? Waar zit die dan? Hoe ziet deze eruit?

sretlow

Geplaatst door sretlow (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

CorsaC (0) PRO, 14 jaar geleden

Zou ook kunnen dat je turbodruk sensor niet goed is. Deze zit op je inlaatspruitstuk geschroefd en wil wel eens vervuilen.
Jos

Ps: Originele lmm??

sretlow (0), 14 jaar geleden

Kan ik die gewoon schoonmaken?

En of het een originele lmm is weet ik eigenlijk niet. Maakt dat uit? Als ze nieuw zijn zal ook een imitatie toch moeten werken? Het rare is namelijk dat ie niet altijd in storing gaat maar af en toe.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Maakt het uit of de lmm origineel is? JA.
Heel vaak werkt imitatie gewoon niet of niet goed en moet je daarna toch nog een originele monteren.

CorsaC (0) PRO, 14 jaar geleden

De turbodruk sensor kan je schoonmaken met remreiniger. Niet met perslucht schoonspuiten daar kan hij niet tegen.
Originele LMM maakt zeker een verschil.
Jos

sretlow (0), 14 jaar geleden

Is een turbodruksensor hetzelfde als de vuldruksensor (zoals op pagina 217 van de vraagbaak).

CorsaC (0) PRO, 14 jaar geleden

Ja dat is.
Jos

Techneut11280 (0) PRO, 14 jaar geleden

De contacten van de luchtmassameter willen ook wel eens problemen geven eigenlijk vervangen door nieuwe stekkertjes,
en dan met 2 trekbandjes vast zetten.
Deze stekker beweegd constant ten opzichte van de LLM als de motor draaid.
Succes Techneut

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.