Hallo,
Kan iemand mij ook vertellen hoe het systeem van de injectoren werkt van een opel astra?
Het volgende probleem is ...de motor loopt op 3 cilinders en heeft enorme witte rook uit de uitlaat.
Hij liep eerst op 2 cilinders en na inspectie van de injectoren was de bruine draad van de tweede injector doorverbonden met de bruine draad van de vierde injector. Dit was gebeurd met een schotsblokje. De bruine draden van de injectoren hebben allemaal een verschillende 2e kleur erbij, dus bruin/wit, bruin/blauw etc. Lijkt mij niet dat je deze gewoon met elkaar kan doorverbinden. Na het losmaken van deze verbinding liep de motor weer op 3 cilinders. De tweede injector word niet aangestuurd of doet niets? Hiervoor heb ik eerst compressie gemeten en dit bleek in orde, toen de motor gestart met het bobineblok op de kop laten liggen met de bougies erin, deze ontsteken allemaal prima alleen kwam er een enorme lading benzine in de cilinders. Hij lijkt mij te verzuipen. Dus toen heb ik hem uitgelezen en krijg de volgende fout P0200 storing syteem injectoren.
Weet iemand ook de meetwaarden van de bedrading op de injectoren..de rode en de bruine? En kan het zo zijn dat het regelapparaat rechts van de kop van de motor geplaats is, naast de accu. Misschien dat hier een fout in zit? Of word deze door de onderste stekker weer doorverbonden naar de ecu. Is er iemand die vaker met dit probleem te maken heeft gehad?
Alvast bedankt,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Richard,leg de injectorrail eens op de cilinderkop en kijk naar het injectorbeeld . Er zal een injector zijn die de maximale hoeveelheid inspuit. De kat zal het even niet meer doen (ervaring) maar als je geluk hebt komt dat weer goed. Misschien is de ECU te repareren .Succes.
He oke, ik zal het morgen eens proberen en laat je wel even weten hoe het is afgelopen.
Bedankt.
He Punt,
Nou je hebt gelijk..ik heb de injectoren op de kop gelegd en toen maar starten. De 2e injector verbruikte ongeveer 4x zoveel brandstof als de andere. Ik heb ook nog een andere injector geprobeerd, maar het probleem blijft. Ik ga er dan van uit dat de ECU defect is. Weet je toevallig ook een adres die de ECU kan repareren. Waarschijnlijk moet deze dan ook weer ingeleerd worden?
Bedankt voor je goede advies,
Groeten Richard.
Een adres zal een ander voor je weten heb ik niet zo paraat . Je kan ook bij een demontage-bedrijf vragen alleen moet dan wel de sleutel opnieuw ingeleerd worden. Dat door verbinden was wel handig maar de injectie is niet meer op ontstekingsvolgorde en de schakeling in de ECU wordt te zwaar belast. Succes met zoeken.
Hallo,
Weet iemand ook of het mogelijk is om een ecu van een sloopauto kan gemonteerd worden als er ook de contactslotring en de sleutelchip erbij zijn. Het gaat om een Opel astra 1.6i-16v met motornummer x16xel.
Dus de ecu van de injectie/onsteking samen met contactslotring en sleutelchip.
Als ik dit samen zou monteren dan zal de motor in principe moeten gaan draaien toch?
I.vm sleutelherkenning.
Met vriendelijke groet,
Richard.
Als je alles over zet moet dat werken . Sleutel, ring en ECU werken samen. Groeten.
Voor reparaties van ecu's en dergelijke moet je hier zijn > http://www.actronics.eu/#
Gr. Harry
Hallo,
He punt, sorry dat het zo lang is geleden. Ik heb nu van de sloop een andere ecu gemonteerd samen met een sleutelchip en contactslotring en dit werkt perfect. De auto loopt als een zonnetje, maar rook nog erg. Heb even met een snuffelaar boven het expansievat gesnuffeld. Maar er zijn geen tekenen van een lekke koppakking. Misschien is de katalysator nu wel defect door het teveel aan brandstof wat er toen in gekomen is. Ik zal even een andere monteren.
Gewoon een lange rit maken liefst '' sávonds dan valt het niet zo op. Doe het wel rustig aan wellicht overleeft de katalisator het ook.Succes.
Hallo,
He he, nou punt een lange rit heeft helas niet gehopen. Ik heb de katalysator maar vervangen en het probleem is nu opgelost. Iedereen bedankt voor de hulp en special thanks aan punt.
Zelf een keer meegemaakt met een calibra. Deze liep alleen volgas op 4 cilinders. ECU vervangen.Na een rit naar het buitenland werkte de kat. toch nog weer . Bedankt voor de oplossing.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar