Motor liep gisteren nog als een zonnetje.
Nu start hij niet. Startmotor draait wel rond.
Motorkap geopend en, er lag een dode Ekster verstrikt onder de accu en tussen de remleidingen.
Garagist verteld dat waarschijnlijk inspuit-pomp het heeft begeven.
Dit omdat de brandstofdruk uit de inpuitpomp te laag is.
Ik geloof hier niets van, ik denk dat de Ekster wat kapot gemaakt heeft.
Weet iemand hoe de brandstof-toevoer werkt? Zitten er kleppen die geactiveerd worden zodra contactsleutel wordt omgedraaid?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uw garagist kan wel eens gelijk hebben: die mazoutpompen staan er om bekend kapot te gaan.
Heb er zelf nog geen vervangen aangezien mijn collega dit steeds doet als er zo eentje binnenkomt.
Laten uitlezen zal meer raad brengen: als de pomp het begeven heeft , zit er een welbepaalde foutcode in de ecm ( engine controle module)
Ik ken deze foutcode niet vanbuiten voor dezelfde reden als in zin 2.
Wat ik u wel al kan zeggen is dat indien de pomp stuk is, u serieus in uw beurs zult mogen tasten ( dacht rond de 2000 euro)
Wat je ook eens kunt doen is het volgende: open uw motorkap, vooraan op de motor zit een vacuumactuator die een klep bedient op de inlaatcollector. Controleer of u deze met de hand kunt draaien. indien deze vast zit, zit daar het probleem.
Wat ook een probleem is bij deze motoren zijn brandstofleidingen die overnacht leeglopen door een lekke dichting op de injectoren. Dan zit er lucht op de leidingen en aangezien lucht samendrukbaar is krijgt uw mazoutpomp geen diesel meer door de injectoren geperst.
Meer kan ik over dit probleem ook niet zeggen voor weeral dezelfde reden als in zin 2. :)
Veel succes ermee.
Volgens mijn garagist waren er geen foutcodes. Vraag mij af of de ECM wel spanning krijgt.
Mijn idee is dat de pomp het ook niet doet als er geen toevoer is van brandstof omdat er een of andere klep in de toevoer niet wordt geactiveerd.
14 jaar
Je pomp is overleden en dit komt altijd voor bij een diesel en is best prijzig.
14 jaar
[quote=RobJW]Volgens mijn garagist waren er geen foutcodes. Vraag mij af of de ECM wel spanning krijgt.
Mijn idee is dat de pomp het ook niet doet als er geen toevoer is van brandstof omdat er een of andere klep in de toevoer niet wordt geactiveerd.[/quote]
Hallo Rob,
Als jezelf twijfelt aan een klep die niet geactiveerd wordt; leg dit dan voor aan je garagist. Deze zegt niet voor niets dat je pomp defect is, en zal die klep- aansturing vast wel gecontroleerd hebben.! Ik besef wel dat het pijn doet, zo´n nieuwe pomp.
S6 Ralf
Ik heb besloten de dieselpomp te laten nakijken en reviseren bij een specialistisch bedrijf.
Zijn genoeg bedrijven die dat kunnen tegen een scherpe prijs.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar