Goedemiddag,
we hebben hier een vectra b met x 2.0 DTH motor. De motormanagementlamp brandt en de diagnose geeft foutmelding P1631 Vervang Regeleenheid inspuitpomp. De auto loopt niet in noodloop en trekt verder goed.
Ik heb met een opel dealer en specialist gebeld en deze vertellen dat de regeleenheid vrijwel nooit kapot gaat. Is hier iemand die ooit een soortgelijke storing heeft gehad en me hiermee kan helpen?
Met vriendelijke groet,
Anne Bouman
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit model heeft vermoedelijk een VP44 pomp en die regeleenheid gaat wel vaak stuk.
Oiram
Kan actronics de ecu niet testen en repareren?
Deze auto heeft een motorregeleenheid en een pompregeleenheid.
Beide communiceren met elkaar over hun eigen Canbusje:)
De pompregeleenheid word bedoelt met deze code.
Die pompregeleenheid gaat vaak stuk.
Maar:
Meestal met deze code loopt de motor ook niet meer, deze dus wel.
Vaak is er ook nog wel een andere code opgeslagen, nu dus niet.
De fout kan gewist worden en blijft weg?
Oiram
Beste heren,
bedankt voor jullie reacties ! Er is nu een nieuwe ontwikkeling, vanochtend hadden we de stekker op de regeleenheid gereinigd met contactspray, na terugplaatsen op de regeleenheid heeft de motor 1 seconde gelopen en is daarna uitgevallen. Hij slaat nu niet meer aan.
Met betrekking tot de foutcode: Toen de motor nog liep kon deze gewist worden, maar als je de auto daarna startte kwam hij binnen 20 seconden weer terug.
We gaan verder zoeken, als jullie ideeen hebben hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Anne
Goedemorgen,
het lijkt erop dat de pomp definitief stuk is. Wat me bevreemdt is dat hij altijd goed gedraaid heeft maar nadat we de stekker hebben losgehad hij de geest gegeven heeft. Hebben jullie hier ervaring mee, kan dit kloppen?
Met vriendelijke groet,
Anne
Pompeenheid gaat intern defect (niet bij de stekker in de buurt)
Dus stekker losnemen en vast zetten mag niets uitmaken. (mits auto niet op contact natuurlijk)
Mijn volgende antwoord was geweest controleer eens de contacten van de stekker op de pomp.
Vooral omdat hij nog liep. Maar dat heb je zojuist dus al gedaan.
Die pomp moet op de achterste 2 pinnen voeding en massa hebben, dat zou je nog eens kunnen contr.
Een slechte draad en nu definitief stuk gegaan door stekker losnemen?
Oiram
Goedemiddag,
nu het erop lijkt dat de pomp kapot is zal de auto niet meer gerepareerd worden. Bedankt voor de reacties.
Anne
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar