Opel Vectra: Smoort/stottert/ploft vectra

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: X18XE1

Auto loopt op gas.

Start op benzine.
Loopt de eerste 5 min prima maar langzaam aan begint hij te smoren en op 3,5 cilinder te lopen.
Als deze dan over schakelt op gas loopt ie nog beroerder.

Heb volgende delen vervangen.

MAF Sensor.
EGR klep.
Spruitstuk compleet.
Temp. sensor.
Krukassensor.
Nokkenassensor.
Katalysator (uitlaat zit niet dicht).

Distributie-timing gecontroleerd.

Emissie-waarden zijn NIET goed.

Motorlampje brandt
Heeft altijd al gebrand volgens klant.
Deze brandt alleen wanneer hij op benzine loopt.
Heb een foutcode p0335 krukassensor.
Bedrading vervangen van sensor naar stuurapparaat.

Egr trekt geen valse lucht.

X18XE1

Wie o wie weet raad???

pieter1981

Geplaatst door pieter1981 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

23 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

kompressie gemeten??

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Doe eens een 4-gas meting in de 1e 5 minuten. En meet dan gelijk even het signaal van de lambda-sonde(s).
En plaats dan de waardes eens.

pieter1981 (0) PRO, 14 jaar geleden

Compressie is goed,

Sorry was ik vergeten te vermelden.

Hij is nu warm,
als ie koud is zal ik de waardes meten en noteren.

Alvast bedankt voor reactie's

pieter1981 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo,

Heb inmiddels de lamda eruit gedraaid.
Deze is op de punt helemaal weg gesmolten.

Zou je zeggen dat er iets goed mis is.
Krijg vanmiddag een nieuwe binnen.

Kijken wat dat op levert.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Daniel

Monteer wel een originele, een immi werkt vaak niet, of niet goed..

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

die lambda is weggesmolten omdat je verbranding niet goed is,vervangen van de lambda is niet voldoende er zal wel meer aan de hand zijn.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Kontroleer gelijk de kat ook maar. Die zal aan de voorkant ook wel een tik gehad hebben.
Hoogstwaarschijnlijk benzine die pas in de uitlaat verbrandt en de boel rood-heet stookt.

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

heb je al eens gecontroleerd of hij niet gas en benzine tegelijkertijd krijgt??

pieter1981 (0) PRO, 14 jaar geleden

Klopt robby,

De kat was al reeds vervangen.
Hij loopt niet op 2 brandstoffen tegelijk heb ik gisteren gecontroleerd.

Heb echter wel een imitatie-lamda besteld wel op nr. enz. dus geen bouwpakketje.
De orginele is ook van NTK/Siemens


Volgens de klant heeft de auto een half jaar met een lekke kleo gereden en daarna motor vervangen.
Miss. is daarom wel de lamda stuk gegaan.
Dat moet wel goed wezen toch??

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Je komt nu wel met echt relevante gegevens aanzetten. Had een stuk makkelijker geweest als je die gelijk gemeld had.
Ik hoop dat je de goede lambda-sonde besteld hebt. Deze motor gebruikt een afwijkend type.

pieter1981 (0) PRO, 14 jaar geleden

Lambda heeft niets geholpen, loopt nog steeds slecht.

Ben net bij de dealer geweest om uit te lezen.

P0335 krukassensor signaal onderbroken.

Dit was mij al bekend, maar op gas gaat deze weg.

Weet iemand ook wat de wwerstand van zo'n ding moet zijn??
Heb een gebruikte erop zitten wie weet is deze wel stuk.
Bedrading is vanaf stekker naar regelapp. goed das 100% zeker.
Kan miss. ook wel zijn dat regelapp. deze niet goed verwerkt.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Krukaspositie sensor : tussen de 500 en 560 Ohm met los getrokken stekker..

* P0335 * : BDP sensor / Bedrading / ECU

pieter1981 (0) PRO, 14 jaar geleden

Het is sowieso een vreemd verhaal, want als ik hier en daar lees loopt de motor in de noodloop als het lampje brandt en dus inhoud enz.

Ga zometeen de snsor en bedrading nog eens na meten.
Kan je ook weerstand op de ecu meten??

pieter1981 (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb de krukassensor gemeten in koude toestand.
512 ohm.
Daarna gestart en warm laten draaien.
603 ohm.

Dan zou je zeggen dat deze defect is.

Maar hoe kan het dan dat hij de foutcode (P0335) ook aangeeft in koude toestand.?

pieter1981 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo,

Heb vanochtend weer krukassensor vervangen.

Auto heeft 1,5 uur perfect op benzine gereden zonder storingslamp.

Maar nu brandt hij weer en zijn we terug bij af.

Ongelovelijk!!!?!?!?!?!?!?!

Wie weet raad

pieter1981 (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb de nieuwe sensor er weer uit gehaald,

Deze heeft ook wederom over de 600 ohm weerstand.

Hoe kan dit??

cdk (0), 14 jaar geleden

Dag Daniel,

Die nokkenassensor, is dit nog het oude type?
Die geeft veel contactproblemen tussen aders en kabelschoentjes.
Hiervoor is een nieuw type gekomen met nieuwe stekker en kabeltje.

Succes, Cor.

pieter1981 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo Cor.

Zijn er helemaal klaar mee,

Gisteren weer een nieuwe Kruk sensor besteld.
Liep weer eventjes goed.
Vanochtend gestart en weer eventjes goed.

Foutcode p0335 blijft terug komen.

Volgens de dealer, kan de nokkensensor geen invloed hebbeb op de kruk sensor.
Maar ze delen wel allemaaldezelfde massa volgens mij.

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

proberen kost niks trek eens een extra massa naar de computer van deze auto,of ergens op een pin op de computer moet extra massa bij,weet niet meer zeker welke contact dat was maar misschien dat iemand dit hier wel weet

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Leg eens een goede massa van de accu - naar de motor.

en leg een massa van de dynamo naar de motor.

en let op, indien de nokkenassensor een niet goede waarde geeft kan ook de storing p0335 gegeven worden omdat deze sensoren dan niet gelijk lopen..

Willem

pieter1981 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ok heren,

IK neem aan dat jullie uit ervaring spreken.
Zal dit eens proberen.

Heb al een extra massa op pen 7 en 48 van stuurapparaat gelegd, maar dat hielp niet,.
Zl vandaag bezig met de nokkensensor en extra massa's op motor en dynamo.

Jullie horen van mij en alvast weer bedankt.

terrorjaaap (0), 14 jaar geleden

heb het volgende gedaan.
egr gedomteerd volgespoten met wd 40 toen met de compressor uitgeblazen (was niet kolenzwart)
nieuwe olie + filter
nieuwe benzine filter
nokkenas sensor en krukas sensor en lamba sensor stekkers in gespoten met contact spray

mijne had hetzelfde en was opgelost toen ik het hierbovenste heb verricht

pieter1981 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo,

hier ff de oplossing voor de vectra.

Heb er een dere kruk sensor in gezet.
Na 2 weken goed rijden was het weer mis.

Uiteindelijk regelapp. opgestuurd naar een hersteller.
Bleek een losse print/contact in regelapp. te zijn.
Dze hersteld en daarna geen enkel probleem meer gehad.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.