Betreft foutcode P2279
Storingslampje gaat soms vanzelf uit. Blijft even weg, maar komt dan terug.
EGR klep is vernieuwd. Luchtmassameter geeft de waarden aan zoals gewenst. Druksensor inlaat is vernieuwd en injectoren zijn getest. Roetfilter uitgelezen, maar niet verstopt. Wervelkleppen zijn nog maar 20.000 km geleden vernieuwd. Werken nog en er zit niet veel speling op. Bij test met rookmachine komt er ook geen rook uit.
Tijdens het rijden kan er soms plots veel rook uit de uitlaat komen. Motor kan dan ook "schokkend" draaien, precies als 3 cilinder. Dit gaat dan wel weer vanzelf over.
Weten jullie wat de oplossing kan zijn a.u.b.?
Alvast bedankt voor de hulp!
Geplaatst door universeeltje (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
kaleido 1 (1580) PRO, 1 jaar geleden
Zou toch wijzen op een probleem in je inlaattrajecr.
Maar waar is mee uit gelezen ?
Is het niet het regeneren van het roetfilter wat niet helemaal goed gaat ?
Auto uitgelezen met een Snap-on. Ook uitgelezen in een officiële Opel garage en daar ook dezelfde foutcode (P2279). Het zou kunnen dat het regenereren niet goed verloopt. Hoe zou ik dit kunnen vaststellen of wat is hiervoor de oplossing? Als de auto zo raar draait (regenereren?) dan brandt er ook geen ander lampje. Er wordt met de auto doorgereden tot hij weer normaal draait. Wel 1x gehad dat lampje van voorgloeien bleef knipperen, gereden tot het weer uit was. Roetfilter uitgelezen in Opel garage, was maar 38% verstopt. Wat denk je? - universeeltje (0) PRO, 1 jaar geleden
Joostutr89 (0) PRO, 1 jaar geleden
Lekke turbo slang of Inter cooler... Was dat de enige fout code?
universeeltje (0) PRO, 1 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoord. Auto uitgelezen met een Snap-on. Ook uitgelezen in een officiële Opel garage en daar ook dezelfde foutcode (P2279). Het zou kunnen dat het regenereren niet goed verloopt. Hoe zou ik dit kunnen vaststellen of wat is hiervoor de oplossing? Als de auto zo raar draait (regenereren?) dan brandt er ook geen ander lampje. Er wordt met de auto doorgereden tot hij weer normaal draait. Wel 1x gehad dat lampje van voorgloeien bleef knipperen, gereden tot het weer uit was. Roetfilter uitgelezen in Opel garage, was maar 38% verstopt.
Turboslang gecontroleerd en getest met rookmachine, alles lijkt normaal. Ja, dit was de enige foutcode.