Het gaat hier om een Agila met de bekende Z1.2XE motor (75pk), welke ook in de Corsa wordt gemonteerd.
De auto heeft inmiddels ~45.000 km's achter de rug, waarbij ik mij afvraag of het normaal is dat de EGR-klep (dit is de foutmelding volgens de dealer) al kapot is na minder dan 3 jaar.
Het probleem gaat gepaard met een instabiel stationair toerental, waarbij de laatste tijd de motor af en toe slecht aanslaat, waardoor doorgestart moet worden.
Is dit kenmerkend voor een vuile of kapotte EGR-klep, of heeft dit toch met wat anders te maken. Ik heb op de site gelezen dat de LMM ook problemen kan opleveren...
Bedankt voor de hulp,
Anton
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De EGR & de LMM kunnen dit probleem veroorzaken, dus dat blijft giswerk.
Rijdt de auto verder wel nog goed??
Willem
Willem,
De auto rijdt verder gewoon goed, dus daar zal het niet aan liggen. Het rare is overigens dat de dealer heeft geprobeerd de foutmelding te verwijderen door een reset. Dit bleek echter niet te kunnen, maar na een herstart aan het einde van de middag was de foutmelding gewoon weer weg (en dus géén lampje). Het komt op mij over als een vervuilde EGR-klep, maar volgens jou kan het dus ook de LMM zijn wat de foutmelding kan veroorzaken?!?
Ik vind het maar raar dat bij een herstart de auto opeens weer gewoon perfect stationair loopt. De auto rijdt nu alweer twee dagen zónder foutmelding overigens (vaag...)
Bedankt voor suggesties etc.,
Anton
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Agila of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar