Hallo allemaal,
Ik zit met een probleem, mijn Opel Frontera loopt tegenwoordig heel beroerd en slaat steeds af.
Nu het mooier weer is ben ik wezen sleutelen en gaan kijken wat er aan de hand is.
De motor maakte een plof geluid en draait beroerd en stationair helemaal niet.
Ik heb de motor door mijn zoon laten starten en op toeren laten houden en 1 voor 1 de bougiedoppen eraf gehaald net zolang dat hij echt uitviel.
Na 1-2-3-4 doppen eraf te hebben gehaald bleef hij nog steeds zo lopen zoals hij deed, pas na dop 5 eraf te halen viel de motor uit en het was voor mij duidelijk hoorbaar dat hij op 2 poten liep.
Ik heb daarbij de goed werkende bougiedoppen (inc penbobine) uitgewisseld met degeen die het niet deden. Aan de penbobine ligt het niet want die doen het allemaal.
Daarna de bougie`s eruit gedraaid en deze waren helemaal donker en een paar echt nat, dat betekend dus geen ontsteking.
Nou komt mijn vraag, ik ga straks in Nederland (auto staat in Frankrijk) nieuwe bougie`s halen omdat deze hier niet te krijgen zijn, kan het ook nog de computer aansturing zijn? Er moet toch iets zijn wat de ontsteking regelt lijkt mij en hoe heet dat tegenwoordig? vroeger had je een verdeelkap maar nu niet meer.
Wie weet de oplossing.
Ik lees het graag,
Groeten en alavst bedankt,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je bougies nat zijn, bedoel je dan dat er olie aan zit? Als dat zo is, heb je waarschijnlijk een of meer lekke kleppendekselpakkingen. Je kunt dat zien als je in het bougiegat kijkt. Staat daar olie in?
Als dat zo is, kleppendekselpakkingen vervangen. De boel goed droog maken en nieuwe bougies erin. Hopelijk is je probleem daarmee opgelost. Als het niet zo is, is er nog een andere oorzaak, maar die olie hoort daar sowieso niet. Zolang dat daar zit, zullen je bougies blijven aanslaan.
gr.
Martijn
Hallo Martijn, ik heb nieuwe bougie`s gevonden en erin gezet, helaas geen veranderingen.
De nattigheid is benzine en geen olie, dus geen ontbranding is het probleem.
Na veel onderzoek denk ik dat of de nokkenas sensors en of de krukkassensor defect zijn waardoor de auto in een soort noodloop komt om bv alleen naar de garage te rijden of naar huis te brengen.
Helaas kunnen ze hier de computer niet aflezen, ze krijgen geen enkele contact, dus het kunnen 3 dingen zijn., de sensors of de computer zelf.
De EGR heb ik er ook afgehaald en ik ga deze grondig schoonmaken, en ondanks alles bestel ik nieuwe sensors, dat kan geen kwaad.
Vroeger had je een verdeelkap waardoor alles veel makkelijker te vinden was.
Als iemand nog tips heeft dan hoor ik dat graag.
Groeten,
Paul
12 jaar
Heb je ook al naar je dis riem gekeken
Zou kunnen dat die versprongen is
Dus voor alles zomaar te gaan vervangen
toch eerst eens goed kijken
12 jaar
Hallo, ik wist niet dat een distrinbutieriem zomaar kan verspringen, het is wel door mijn gedachte gegaan maar het leek mij heel sterk daar de disributieriem er nog maar 50.000 km opzit, maar ja je weer maar nooit.
Maar het is best een hoop werk om de distubutieriem te kunnen bekijken, daarvoor zal eerst de hele voorkant eraf moeten om alles goed te zien.
Of is er een andere manier om dit te checken?
Paul
12 jaar
@Plooij1970,
citeren is niet nodig; gewoon direct antwoorden volstaat.
Moderator Problemcar.
Ne je zult de dualram inlaat eruit moeten halen. Op zich niet zoveel werk.
Daarna de multiriem en de drie poelly's eraf en dan de kap naar voren trekken. interval van de distributie riem is 60.000 dus zit deze al bijna aan z'n einde.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Frontera of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar