Goede morgen,
Het volgende probleem doet zich voor bij een opel omega 3.0 V6 bj 1995.
Bij de eerste omwenteling spuiten alle injectors netjes in, vervolgens doen cil 2,3 en 4 niks meer!!!!
Iemand enig idee??
Groet Klaas
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dus als ik het goed begrijp, 1 cilinder van de rechtse bank, en 2 van de linkse ?????????
2 Mogelijkheden.
1-Spanningsvoedingdraad in de kabelboom aan de kleppendeksel onderbroken/slecht contact.
2- Ecu naar de haaien.
De voeding komt van 1 draad, die na de injectorstekker uitgesplitst wordt ( rood/blauwe draad)
De injectoren worden rechtstreeks vanaf de ecu geschakeld. Dus indien spanning in orde, ecu dood.
Er kunnen m.i. geen extrerne factoren een rol spelen in deze ( klopsensor of nokkenassensor van 1 bank) omdat je willekeurig 3 injectoren hebt die uitvallen over de 2 banken verspreid.
Groeten Marcel
weet iemand of je er zo een andere ecu in kunt hangen?
krijg aanbiedingen van ecu's met sleutelchip en contactslotkrans...
bvd
Jan (eigenaar van de omega)
15 jaar
ja ecu kun je zo omhangen.
Moet wel van een 3.0 zijn
Gr Jack
15 jaar
hoi
heb andere ecu maar nu alleen de 1e pulse op alle 6, zal dus ook de startring en de chip ff der inzetten en dan maar weer proberen...
15 jaar
Klaas, spanning op alle injectoren en door de ecu massa gestuurd.
Al gemeten of voeding en/of massasturing wegvalt?
AC tronics zou de ecu kunnen meten?
Ruikt de ecu verbrand? Als je de temperatuurzender lostrekt gaat het dan wel goed?
hallo, wegens gezinsuitbreiding staat de omega nog steeds stil, inmiddels weer meer tijd.
wijzigingen tot nu toe:
andere ecu
andere startring
andere chip in sleutel
Klaas heeft de ecu uitgelezen en fouten gewist.
verder de sleutel weer ingelezen op de ecu
nu las ik ergens dat je de ecu eerst af moet melden als je m uit een auto trekt? of is dit niet van toepassing?
nu heb ik nog steeds een storings lampje wat knippert(immobilizer code), een centrale vergrendeling die met de afstandsbediening niet werkt en dus een alarm wat niet uitgaat.(lampje in dashboard blijft branden....
opties nu?
- afstandsbediening/ontvanger vervangen?
- is t alarm uit te schakelen?
- geeft bijvoorbeeld een inbraakschakelaar onder de motorkap ook storing/alarm?
heb meerdere problemen van t zelfde aard gevonden onderweg en nergens een oplossing, kun je hier ook de benzinepomp rechtstreeks voeden zoals de anwb dat vaker doet bij alarm-problemen?
alvast bedankt!
14 jaar
Het probleem met de startblokkeering moet eerst verholpen worden anders start hij ook niet.
De pomp overbruggen zal niet werken omdat het alarm vaak op meerdere punten onderbroken word, dus daar zul je ook niet veel mee opschieten.
Gr Stefan
14 jaar
Dit is er een zeker met een grote sleutel incl AB met een knipperent lampje op de middenconsole,
zoja kun je met de opel tech 2 of 1 de startblokkering aanmelden op de motor ECU.
Als het de oude AB is zou je deze opnieuw kunnen aanmelden ik dacht contact aan AB richten op binnenlicht en deze moet dan gaan knipperen.
Gr Ron
aha, maar lukt dit met een Reflex uitlees apparaat ook? we hebben wel t 1 en ander geprobeerd maar hij vroeg ook om die gegevens die op die pas staan, en laat die nu net niet meer bij de auto zitten...
gr Jan
14 jaar
Nee lukt alleen met de tech voor zover ik weet, je zou de oude AB misschien de reserve kunnen proberen aan te melden.
Anders toch naar de dealer.
Gr Ron
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar