Opel Astra: geen power!TIKKENDE MOTOR

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800cc 16v gsi

Hi, ik ga het kort houden.
Ik heb een nieuwe wagen gekocht en wil mijn astra gsi 1.8 16v niet weg doen.

Maar ik heb een probleem.

Hij tikt altijd. Soms als ik volgas geef gaat hij maar tot de 4500toer en niet meer! Soms gaat hij tot de 6500€ maar echt traag!

bv in 2de haal ik 98km/h maar dan met 6seconden langer :(

als hij stil staat met draaiden motor... valt hij bijnaa stil maar toch niet!

Zijn water gaat ook weg om de 100km moet ik 2liter bijgeven, hij lekt niet! dus ik denk dat hij zijn water mengt met de olie...

Zou het kunnen dat de ene cylinder niet meer werkt? hoe zou ik het kunnn weten? of mss een injector die kapot is?

ik weet niet van waar ik beginnen moet... ik wil mijn astratje niet kwijt! en zou er graag zelf aan sluitelen...

elke voorstel is welkom.


grz uit gent

rocky_gent

Geplaatst door rocky_gent (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

nonkelpater (0), 14 jaar geleden

Als de koelvloeistof in de olie terecht komt via een defecte cilinderkopdichting (in Gent noemen ze cilinderkopdichting "joint-de culas"), dan ziet de olie eruit als mayonnaise. Kijk even naar je pijlstok van de olie.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Een defecte koppakking kan heel goed!zeker als je zoveel moet bijvullen en je ziet het nergens lekken.

Loopt de temp na verloop van tijd ook omhoog ? Worden de slangen van de radiator hard van de druk en rookt hij bv ook wit ?

Gr Stefan

rocky_gent (0), 14 jaar geleden

[quote=nonkelpater]Als de koelvloeistof in de olie terecht komt via een defecte cilinderkopdichting (in Gent noemen ze cilinderkopdichting "joint-de culas"), dan ziet de olie eruit als mayonnaise. Kijk even naar je pijlstok van de olie.[/quote]
Ja dus de olie is dik geworden, en op de blok komt overal olie uit, op de ''joint-de culas'' meeste!

Maar een vraag hierover: Als de cilinderkopdichting kapot is... kan hierdoor de tikkende geluid ook ontstaan?

rocky_gent (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Een defecte koppakking kan heel goed!zeker als je zoveel moet bijvullen en je ziet het nergens lekken.

Loopt de temp na verloop van tijd ook omhoog ? Worden de slangen van de radiator hard van de druk en rookt hij bv ook wit ?

Gr Stefan[/quote]
Neen, de t° blijft normaal, maar zoals ik al gezegd heb om de 100km moet er zeker weer 2l water bij! De darmen zijn zeer zacht en soepel, zeker niet hard.



Weet iemand volgende:
Stel dat mijn auto 1 cylinder zal uitvallen (ik denk dat het de eerste is ) , zal hij dan zijn topsnelheiden in bv. 2de versnelling nog halen of zeker niet meer?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

[quote=rocky_gent]Weet iemand volgende:
Stel dat mijn auto 1 cylinder zal uitvallen (ik denk dat het de eerste is ) , zal hij dan zijn topsnelheiden in bv. 2de versnelling nog halen of zeker niet meer?[/quote]
Op 1 been kun je ook niet zo hard rennen dan met beide benen,toch ?

Als 1 cilinder niet mee doet,loopt hij beroerd,slecht en zal de top nooit halen,de eerste cilinder is trouwens die aan de distributiezijde..zal niet teveel volgas gaan rijden,of 100 in de 2 proberen te halen,beter is om het probleem eerst te verhelpen voor er dalijk nog meer kapot gaat.

Is het olie peil ook gestegen ? ( koelvloeistof bij olie )

Waar komt de olie overal vandaan ?

rocky_gent (0), 14 jaar geleden

de oliepijl is dezelfde. maar de de koelvloeistof is om de 100km weg...

Ik ga morgen eens de kabels bekijken en de injectoren. ik heb gezien dat de ontstekingskaars 1 en 3 volledig met omie zijn!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.