Opel Astra: Slaat niet aan, Verstuiver Y32 opent niet

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: C 1.6 NZ E2

Vanavond gestart en wilde niet meer lopen
Probleem geen benzine

Verstuiver Y32 opent zich niet, stekker verwijdert en 12V gemeten als het contact is ingeschakeld
Als ik de stekker weer aanbreng gebeurt er niets, normaal dien je een click te horen
dat de klep geopend wordt.
Daarna vertuiver uitgebouwd en op een externe 12V aangesloten, en hier werkte de klep wel je hoorde duidelijk klikken.
Benzinepomp werkt wel omdat de klep uitgebouwd was stroomde er direct benzine
bij even op contact.

Ik heb daarna de weerstand van de verstuiver c.q. klep gemeten dit was 1,4 ohm
Ik vond dit vrij laag ,of komt dit door de de voorverwarming?

Deze klep wordt gestuurd door het motormanegement,het kan zijn dat de spanning in elkaar klapt dit heb ik nog niet gemeten.

Heeft iemand dit ook al een keer gehad, en wat was de oplossing, ik ga er morgen wel mee verder

boemer

Geplaatst door boemer (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

weet jij zeker dat dit ventiel 12 volt is is dat niet 5of6 v?? hoe meet jij 12 volt, op de stekkertjes zelf of een stekkertje en massa

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Weerstand van injector moet tussen de 1.3 en 2 Ohm zijn..tussen B en massa moet je accuspanning meten van de kabelboomstekker.

boemer (0), 14 jaar geleden

Bedankt Robby en Stefan voor jullie reactie

ik heb nu belast gemeten er staat op beide klemmen 12V dus dan gebeurt er niets
Verstuiver vervangen door een andere ,veranderde niets
Daarna motormanagement vervangen en startte weer.
Oude spullen terug gezet en hij liep ook weer
Alles weer in elkaar gezet en ik was weer terug bij af

Andere motormanagement weer gekoppelt maar niet aan de praat te krijgen
Blauwe draad doorgeknip en aan massa gelegd ,toen kwam er teveel benzine
Dit ook weer terug gedraait en geprobeerd en hij liep weer

Dus heeft er ook mee te maken dat het mangement gereset wordt omdat de
spanning van de accu eraf was

Later weer een keer aande praat gekregen, toen die eenmaal gelopen had kon ik elke keer starten
Als hij dan weer een uur stlgestaan heeft is hij niet meer aan de
praat te krijgen
Blauwe draad ook buitenom gelegt om de kans op onderbreking uit te sluiten

Met beide managementsystemen gereden,maar met de reserve reed de aoto onderin toeren sckokkerig

Degene die er inzat heeft als nr 16156179 BCKD PH
De reserve had servicenr 012227887 deze kwam uit een kadett 91 of 92
Dus ik weet niet of dit hezelfde is.

de weerstand bij beide injectors 1,9 ohm
de spanning op injector accu spanning en op de print gemeten is deze hetzelfde
dus bij beide printen

Kortom ben ik nog niets opgeschoten

harnak (0), 14 jaar geleden

ik denk toch aan een benzinepomp die het aan het begeven is

boemer (0), 14 jaar geleden

Bezine komt er genoeg dit controleerd toen de verstuiver eruit was

Als blauwe draad even kort aan massa gelegd wordt komt er veel teveel benzine
Hierdoor krijg je hem een beetje aan de praat

boemer (0), 14 jaar geleden

Weet iemand wat de voorwaarden dat de verstuiver ingeschakeld wordt.
Op uitgang D16 van het manegement modul

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

ik denk dat je computer het begeven heeft

boemer (0), 14 jaar geleden

Probleem is opgelost
Het motormanagement moet signaal ontvangen van de ontsteking om de verstuiver te openen.
Dus bougies vonkten wel maar het timing signaal werd niet doorgegeven
Andere verdeler/ontsteking geplaatst en hij loopt weer als een zonnetje

stefan84 (0), 14 jaar geleden

kijk eens aan,mooi om te horen..

Bedankt voor de feedback!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.