beste ik heb mij een signum aangeschaft een tijdje geleden nu deze zou 150 pk standaart hebben
deze was in geen geval vlot te noemen toch zeker niet voor 150 pk
nu deze is binnen geweest bij een gekend tunning bedrijf ( naam speelt geen rol )
en deze zou hermapt zijn naar 196 pk
nu deze is dus nog steeds niet vlot te noemen
aan wat kan dit liggen wagen rijd goed draait mooi maar als ik nu volgas geef vooral onder de 2500 toeren rookt deze nog al
nu de persoon van het tunning bedrijf heeft de diagnose of mijn egr klep of turbo
nu de egr klep is verleden jaar vernieuwd want is nog proper en staat stempel in van vorig jaar
dus zou de turbo bijna versleten zijn ????
hoe valt dit te testen ?
of zou dit nog aan iets anders kunnen liggen
alvast bedankt voor de reacties
mvg paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als er een probleem was met de motor toen de standaard software er nog in zat, dan lost tuning dat vaak niet op.
Het probleem kan alleen maar verergerd worden, c.q. moeilijker te vinden.
Dat laatste komt omdat veel waardes gaan afwijken van de "normale" waardes als gevolg van de tuning.
Wat is de kleur van de rook bij lage toeren? Zwart?
Werking van de EGR-klep en de turbo kan beoordeeld worden tijdens een proefrit met uitleesapparatuur.
Dan kun je zien of de turbodruk wel of niet voldoende is.
De fout kan ook nog veroorzaakt worden door een slechte luchtmassa meter. Dat kan ook in die proefrit beoordeeld worden.
Weet je zeker dat deze motor 150 pk heeft? Want dat halen ze al uit een 1.9 CDTI.
Volgens mij had deze motor standaard 177 pk, wat het gevoel van traag zijn alleen maar erger maakt.
Bij twijfel kun je de auto op een rollenbank laten meten, dat weet je ongeveer hoeveel de motor aan pk's heeft.
Met aangesloten uitleesapparatuur kan dan gelijk de luchtmassa meter en de turbo gecontroleerd worden.
ja dit is dus ook een 1900 cdti hoor
de rook is zwart ( onverbrande diesel mijn gedacht )
mja anders als ik eens tijd heb langs de garage gaan ( niet veel tijd als vrachtwagenchauffeur hee )
maar aangezien wat ik op dit forum al gelezen heb
pffff precies veel problemen mee
en als het de luchtmassameter is geeft dit dan geen storing op de boordcomputer ?
alvast bedankt voor de reactie
grts paul
11 jaar
Je tuner kan de auto toch wel even meten op de rollenbank? Beetje service voor een goede klant.
Hoe kwam de tuner ze tot de conclusie dat het de EGR-klep of de turbo was?
Hebben ze de auto uitgelezen en dan proef gereden?
tja de tuner is helemaal in nederland
en deze heeft geen rollenbank
deze wagen zou volgens hem de tunning moeten leren ( updaten )
en dit zou in orde zijn na 500 km
want echt veel verschil voelde ik daar al niet echt aan op de zelfde moment
maar heb nu de km zou standaart 150 pk zijn is hermapt naar 196 pk
en moet alles op alles zetten om een bmw 520 d met 136 pk te volgen
daarmee had ik terug gemaild naar de tuner
nu zijn conclusie is gewoon via mail gegaan
ik moest in elke gang ( versnelling ) 1500 toeren aanhouden en dan volgas geven ,
luchtmassameter eens loskoppelen
en dan zien en laten weten wat de wagen deed
aan de hand van mijn uitleg gaf hij deze diagnose
luchtmassa meter , egr klep ,
en toen ik mijn km stand zij hij dat de turbo versleten was deze heeft 223000 km gelopen
nu luchtmassameter heb ik gisteren geprobeert met een andere ( zelfde resultaat )
egr klep wou ik poetsen maar is nog zeer zuiver ( toch nog gepoetst )
dus zou enkel de turbo nog kunnen zijn
viel enkel achterover van de nieuwprijs ;-(
en een 2de handse steken zie ik niet zitten want dan kan die eventueel ook versleten zijn
dus denk ik heb beste eens langs de oficiele opel garage gaan
11 jaar
Tja, een tuner zonder rollenbank. Hoe weet deze dan dat jouw motor (of dit type motor) 196 pk levert?
En dan nog die al oude smoes dat de tuning moet inleren. Dat voorkomt problemen tijdens een proefrit.
Klinkt voor mij naar een wederverkoper van via het internet aangekochte files van twijfelachtige kwaliteit.
Ik zou terug gaan naar standaard software en dan naar de dealer of betere universeel.
N.B.: Er zijn meer oorzaken voor het niet leveren van voldoende turbodruk als alleen maar een defecte turbo.
Een slecht werkend regelklepje kan het ook al veroorzaken. Een lekje in een slang is ook een oorzaak.
Sommige durven óók nog te beweren, dat ze met méér PK´s, ook nog zuiniger gaan rijden ..........
daar komt bij dat een goeie tuner die weet waar ie mee bezig is, prima in staat is om oa dmv diverse meetgevens al dan niet op een rollenbank een juiste diagnose aan de auto te stellen helaas zijn er hier helaas niet zoveel van, en ze zijn duur.
tja op zijn site staan zeer veel goede ervaringen van andere personen
en veel mensen die erg tevreden zijn dus dacht dat dit wel een goede zou zijn
maar zal er eens mee langs de garage rijden en laat dit dan wel weten wat ze daar zeggen
mvg
11 jaar
Wie zegt dat die personen met goede ervaringen ook echt bestaan?
Of zijn die erop gezet door dezelfde persoon die de site heeft opgezet?
Nu zou gezien de kilometrage opeens de turbo stuk zijn.
Toen de auto getuned werd zal diezelfde kilometrage ook wel best aanzienlijk zijn geweest.
Toen werd er waarschijnlijk niets van gezegd.
Is er überhaupt proefgereden door de tuner? Voor of na de tuning?
nee mocht zelf een blokje gaan rijden en dat was het ( software moest inleren +- 500 km )
zou wel garantie hebben op de software maar toen ik daar was waren er nog
want een alfa romeo zou dezelfde motor hebben
nu ivm de ervaringen tja is idd wel rap zelf aangemaakt maar deze staat elke dag op verschillende sites reklame te maken
al meerdere maanden dus was in de veronderstelling dat hij wel wist waarover hij sprak
en op het internet ook meerdere positieve ervaringen gevonden van deze tuner op verschillende forums
maar om met een 150 pk voor de tunning een golf met 110 pk niet te kunnen volgen
daarmee had ik deze laten tunen want voor de rest was ik er wel tevreden mee
alleen enkel wat weinig fut ( kracht voor 150 pk )
mijn vorige opel een vectra b 2.2 dti 92 kw was zelfs sneller
maar ook geheel andere motor
maar ik ga morgen eens proberen langs de garage te gaan
grts
11 jaar
Ik geef je nogmaals dringend het advies om de tuning te laten verwijderen en terug te gaan naar standaard.
Om problemen met foutcodes en brandende foutlampen te voorkomen deinzen sommige knoeiers er niet voor terug om een aantal en soms zelfs alle foutcodes uit te schakelen.
Als er dan echt een fout ergens zit, krijg je daar dan geen melding van. Geen lampje dat aan gaat en de dealer kan dan geen foutcodes uitlezen. En ga dan maar zoeken wat het probleem is.
En dan hebben we het nog niet gehad over mogelijke schades aan turbo of motor die voor kunnen komen als je te lang met dit soort broddelwerk blijft doorrijden.
maar ik heb nog eens snel een vraagje weet u of iemand op dit forum hier het geen ik net ondekt heb
ging even luisteren of ik eventueel ergens een fit had aan de leidingen van de intercooler
nu kreeg ik iets in het oog nadak ik de afschermklep had verwijdert
achter de gloeikaarsen zitten ook nog 4 dopjes met pinnetjes op deze zijn normaal verbonden met een speciaal geplooit latje
nu dit is bij mij uitgesleten ( plastiek in het latje ) en komt terug los als ik deze er terug probeer op te zetten
voorwat dient dit ? want is daar ook redelijk vettig zag daar een bewegen toen de motor draaide trilde deze en zo heb ik de rest gezien
alvast bedankt voor de reacties
grts paul
11 jaar
Paul, ben eens duidelijk. En gebruik hiervoor ook leestekens!
Wàt heb je in je oog gekregen? Bedoel je met ´fit´ een fluittoon bij je intercooler? Bij een fluittoon kan het mogelijk zijn, dat je inderdaad vermogen kunt verliezen. Maar dan heeft die ´tuner´ echt liggen slapen.!
Gebruik anders foto´s om iets duidelijk te maken.
sorry ,
met in het oog gekregen bedoelde ik dat ik iets gezien had .
hoorde een sissend geluid net of er ergens een luchtfit was .
dus ik heb de motorafdekplaat er afgenomen en ben beginnen te kijken , en dus achter de gloeikaarsen zat een latje dat los zat ,
dus niet meer op die 4 plastieken rondjes en 2 daarvan zijn zeer vettig , als de motor draait zit dit gewoon van links naar rechts te bibberen en daar komt vettigheid tussen uit.
ne heb ik op google aan het zoeken geweest wat dat is , en zouden dus de wervelkleppen zijn .
dus dit ingegeven bij google ....... is dus blijkbaar een zeer gekend probleem
en verklaart volgens mij ook het vermogenverlies .
dus ik kan nu wat gaan zoeken naar de beste prijs voor een nieuw inlaatspruitstuk .
daar een 2 de hands ik niet zie zitten om dan een paar maanden hezelfde voor te hebben
mvg
11 jaar
Voordat je dure onderdelen gaat vervangen zou ik eerst een goede diagnose laten stellen.
Op de gok vervangen van onderdelen valt achteraf meestal veel duurder uit.
En vraag je dit ook eens af: met de klachten die je hebt en een mogelijk luchtlek in het inlaatsysteem, waarom brandt de motor-lamp niet?
tja heb deze wagen bij een handelaar gekocht
en deze heeft mij verteld als je soms de wagen laat doortrekken deze in noodloop ging .
maar dat lag aan de luchtmassa meter en was voor 165 euro gemaakt .
nu zoals u al zei oldford als men de foutmeldingen kan afzetten vermoed ik dat dit reeds gedaan is door de garage .
want er is bij mij nog niet 1 keer een lampje aangegaan .
enkel toen ik de lmm had losgekoppelt .
en had een jaar garantie op de wagen buiten op de motor , daar deze al 223... km had was zijn uitleg
konden zij op een motor met meer dan 200 000 km geen garantie geven .
is ook vermeld op de verkoopsovereenkomst
maar nu weet ik dus ook waarom ik er na wat discuteren er ook 1000 euro heb afgekregen van de prijs
en u zegt een gok ? als dit niet werkt en telkens loskomt , en er ook een vettige troep uitkomt ?
dit kan ook nooit niet goed zijn ?
in elk geval mag in de week langskomen bij de garage .
dan kijk ik wat ze zeggen , maar ben toch van meening dit mss ook te vervangen ( inlaat spruitstuk )
mvg paul
11 jaar
Garage (of zelfs de dealer) kan geen foutmeldingen uitzetten - of te wel verhinderen dat ze teurg komen en dat de foutlamp gaat branden ook al is de fout weer geconstateerd. "Tuners" zonder scrupules doen dat wel.
Je gaat toch niet terug naar de garage waar je de auto gekocht hebt? Want die klinkt ook niet echt betrouwbaar.
nee nee hij gaat naar een originele opel garage hoor
dan hoop ik zeker te zijn en gerust
dacht een koopje gedaan te hebben , maar niets is minderwaard
mvg
11 jaar
Wervelkleppen die vast gaan zitten zijn een bekend probleem bij deze motor.
Ook komt het voor dat het bedieningsstangetje van de wervelkleppen los gaat. (hier is een modificatie voor)
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Signum of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar