Ik vond al een tijdje dat er een aantal van die 130Pk's gesneuveld waren bij mijn Omega, maar deze week trokken we de bergen in en toen werd het een ramp. Het minste beetje klimmen werd terugschakelen naar 3de om boven te raken. Tot de derde versnelling trekt hij behoorlijk goed, maar daarna stopt het. Alles wat betreft vacuumleidingen is vernieuwd, turbo is ok, intercooler is rein en schroef werkt. Mijn vraag is echter of die opvoerpomp in de tank niet voor problemen kan zorgen. Koud start hij perfect, warm moet ik het soms wel een 3-tal keer proberen. Wat doet die pomp nou precies, en wanneer moet die draaien?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wanneer moet die pomp nu werken, moet die constant druk leveren, of enkel bij het starten? Ik heb de stekker al eens van de pomp gehaald en geen reactie, start net hetzelfde en haalt ook voldoende hoge toeren...
deze pomp draait bij het gloeien,starten en gewoon tijdens het rijden. gewoon de pompdruk meten lijkt me het beste. dan weet je het zeker.
Ok, ik controleer de pompdruk en hou je verder op de hoogte...
niets aan de hand met de pomp hoor, levert mooi 0.5 bar. Ik heb ze even gedemonteerd en het zeefje gereinigd (vol drek). Nu heb ik echter nog een vraagje, de koelschroef die voor de intercooler zit, wanneer moet die precies gaan draaien? Is dit gekoppeld aan het toerental, of zit er ergens een temperatuurzender??
gaat draaien aan de hand van de geschatte inlaat temperatuur.......door motormanagment-.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar