geen stroom op gloeibougies bij deze wagen.
Foutcode Op-com : Ernstige storing in voorgloeisysteeM
Nieuwe bougies gestoken geen verandering.
Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Foutcode nummer en motorcode zou wel helpen om er iets van te zeggen.
jhl (0) PRO, 14 jaar geleden
20 DI : dus x20dtl en de foutcode betekent algemene foutcode.
Als ik koelvloeistofsensor loskoppel gloeit hij wel voor maar start nog niet goed koud
jhl (0) PRO, 14 jaar geleden
P 1635 (a)
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Is de hoofdzekering (80A) heel? Gaat naar pen 3 Gloei relais.
Aarde goed? Komt van pen 7 gloei relais.
Voeding op pen 8 van gloei relais? Komt van Motor relais 87 (K18). Zekering 6 heel?
Al geprobeerd om het Gloei relais met een actuator test aan te sturen?
Werken de gloeipluggen dan wel?
jhl (0) PRO, 14 jaar geleden
gloeipluggen werken perfect als temp.sensor afgekoppeld wordt. Maar relais slaat niet af dan, lichtje voorgloeien op dashbord dooft wel na 10 sec.
Ik denk eerder aan samenloop omstandigheden misschien. Aflopen mazout?
Techneut11280 (0) PRO, 14 jaar geleden
Deze motoren gloeien pas voor beneden de 10 graden. Ik denk dat inderdaad de brandstof wegloopt bij de retourleidingen controleer de retourleidingen op lekkage. Vanaf de verstuivers naar de inspuitpomp zijn de belangrijkste. he kan ook zijn de ringen bovenop de verstuivers tussen de brugstukken onder het kleppendeksel lekken met vacuumpomp het retourcircuit testen.
succes Techneut.
turbozh (0) PRO, 14 jaar geleden
die ringen komen id vaker voor, de ontluchtingslangen bij de verstuivers losmaken en op de verstuivers (bruggen) een vacuummeter aansluiten.
lekt hij vacuum weg dan heb je aardig sleutelwerk.
kijk ook gelijk eens naar je oliepijl, ik heb megemaakt dat die ook groeide van de diesellekkage langs die ringen.
normaal gaat die lekolie weer terug naar de tank omdat daar onderdruk heerst en komt het niet in de olie terecht, maar bij deze wagen waren ook div vacuumslangen verteerd.