close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: Getik / geruttel uit de motoruimte

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.3 ecoflex

sinds een grote 2 weken heb ik last van een toch vreemd geluid vanuit de motorruimte dat me serieus irriteerd en is beginnen opvallen

ik doe mijn best om zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
ik heb ook geprobeerd het geluid op te nemen maar helaas.

als je nu bv een bougie tegen je frame houd en je start hoor je zo'n bepaald geluid van de elektriciteit die overspringt op het metaal.
zon geluid komt er uit mijn motorruimte.

ik hoor het niet altijd.
als ik nu bv mijn gas half induw en ik laat het pedaal een beetje terugkomen dan komt het geluid te voorschijn. het is als het ware op een bepaald diepte van het pedaal.

ik persoonlijk denk ergens aan de inspuiting, injector maar ben niet zeker.
uitlezen is ook niet direct een oplossing daar mijn laptop bijna naar de hel is.

hopelijk kan iemand me op de goede weg helpen en of is dit ergens een bekend probleem bij de corsa D

Geplaatst door

nazqul (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is het niet ergens een hitteschild of plastic afdekking dat resoneert, het is alleen bij een bepaald toerental vandaar het resonantie gevoel.

kaleido 1 6870
badge vip badge

12 jaar

ik zal het straks eens bekijken.
als ik gas geef terwijl ik stil sta heb ik het niet.

nazqul 0

12 jaar

ik heb net even gekeken naar de verstuivers maar die zien er allemaal nog goed uit.
ook heb ik even de auto uitgelezen wanneer die rolantie draaide.

Battery Voltage,14.3 V
Engine Speed,902 RPM
Desired Common Rail Fuel Pressure,29 MPa
Common Rail Fuel Pressure,29 MPa
Common Rail Fuel Pressure,1.13 V
Rail Pressure Control Solenoid Valve PWM,16 %
Fuel Metering Solenoid Valve PWM,5 %
A/C Information Switch (Air Conditioning),Inactive
A/C Pressure (Air Conditioning),420 kPa
A/C Pressure (Air Conditioning),0.7 V
A/C Relay (Air Conditioning),Inactive
Brake Switch 1,Inactive
Brake Switch 2,Inactive
Clutch Switch,Inactive
Vehicle Speed,0 km/h
Vehicle Speed in Cruise Control Range,Inactive
Cruise Control Tip Switch,Inactive
Cruise Control,Inactive
Glow Time Relay,Inactive 12V
Diagnosis Glow Time Relay,Inactive
Water in Fuel,- - -
Battery Voltage,14.3 V
Ignition Status,On 12V
Main Relay,Active
Fuel Pump Relay,Active
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position),Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),1.00 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.51 V
Calculated Pedal Position,0 %
Desired Engine Idle Speed,900 RPM
Engine Speed,902 RPM
Camshaft Speed,451 RPM
Intake Air Temperature,15 °C
Ambient Temperature,-1 °C
Coolant Temperature,56 °C
Coolant Temperature,1.23 V
Normal Engine Operating Temperature,Inactive
Fuel Temperature,13 °C
Fuel Temperature,3.14 V
Oil Level,Normal
Oil Pressure,Normal
Engine Oil Level Status,Okay
Barometric Pressure,102 kPa
Barometric Pressure,3.85 V
Boost Pressure Command,100 kPa
Boost Pressure,102 kPa
Boost Pressure,2.04 V
Mass Air Flow Sensor,18 kg/h
EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),47 %
Pulse Ratio Boost Pressure Solenoid Valve,- - - %
Throttle Position PWM Servo Signal,0 %

ik heb geen vermogensverlies en dergelijke
mss iemand die hier een afwijking in ziet?
of die andere ideeën heeft.

naar de hitteschild moet ik nog even kijken

nazqul 0

12 jaar

ik heb net even gekeken of er een hitteschild of plaat los ging, maar ik heb niets kunnen vinden.

nazqul 0

12 jaar

Niemand ?
ik begin een beetje radeloos te worden.

nazqul 0

12 jaar

vandaag even bij de garage gepasseerd en zij denken dat het een van de injectors is die begint te gaan.

dinsdag worden ze alle 4 getest.
hopelijk weet ik dan meer

nazqul 0

12 jaar

spanner distributieketting ?

jeromtje 0

12 jaar

de distributieketting is 6 maand geleden vervangen omdat deze "gescheurd" ( yeah right ) was volgens een andere garage.

de spanner weet ik niet. wanneer ze de injectors hebben gecontroleerd en daar blijkt niets mee te zijn zal ik daar eens naar zien en verder zoeken

wel heb ik gemerkt dat het luider word met momenten het geluid

nazqul 0

12 jaar

sinds een paar dagen heb ik ook dat er een piep zit links in het motor blok. ( als je in de auto zit )
als ik me niet vergis zit hier de distributie ketting ? het geluid komt daarvandaan
iemand enig idee of hier iets valt aan te doen ?

de piep verwijnd rond de 40 a 50 graden ( koelvloeistof )

nazqul 0

12 jaar

vandaag dus bij de garage geweest en ze hebben de injectors getest.
in de 2de injector was er een kleine afwijking maar volgens hem nog geen reden voor te vervangen.
de waardes waren:
1ste: 55
2de: 75
3de: 60
4de: 60

hij raadde aan om eens verstuiver cleaner in mijn tank te gooien.

nazqul 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.