Hoe kan ik de gloeibougies testen?
Ik heb met behulp van startkabels de -min op massa van de bouie gedaan en de +plus op de bovenkant van de bougie gedaan, maar geen enkele ging gloeien.
Doe ik iets fout?
Ik heb gelezen dat je ze door kan meten, maar wat moet dan de weerstand zijn?
Nog een ander ding de klepspelling van deze 1.7 d kan ik nergens vinden, wat moet dat zijn, koud of warm?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
in 0.15
uit o.25 mm
[url=http://img405.imageshack.us/i/scannen000...][img]http://img405.imageshack.us/img405/1200/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
13 jaar
Marcel de gloeiers gebruiken gemiddeld zo'n 20 Amp. per stuk ....dus de weerstand is afhankelijk van de temperatuur maar minder dan EEN ohm. De test doe je goed . De kleppen van de inlaat staan na zo'n 150K km wel op nul . Dit is ook dee tijd die voorgeschreven staat om de kleppen te controleren/ stellen. Succes.
Dus je zegt dat ik de gloeibougies goed getest hebt?
Dat zou betekenen dat ze alle 4 stuk zijn.
Dat merk je met de kou goed maar toen het bijna 10 graden was, had ik geen last.
Leuk klepplaatjes, weer een stuk gereedschap erbij.
@kleijn: Moet dit koud gemeten worden?
13 jaar
Om te testen heb je goede kabels nodig!!! Zonder het gloeien start de motor echt niet . Het motortje is japans maar toch koud meten. Neem de maat van de inlaat niet te krap. Groeten.
zo lijkt het ook, maar heb het idee dat er een paar stuk zijn.
Onregelmatig lopen en na wat hoog stationair draaien (10 sec.) loopt hij normaal.
Wel even veel blauw/grijse rook, maar dat is zo voorbij.
13 jaar
Meet het en je weet het , succes.
testen heel eenvoudig terwijl ze nog gemomteerd zitten,je pakt de bekabeling eraf pak een testlampje of draadje met lampje ertussen zet een draadje op plus accu en andere kant of het punt waar de bekabeling normaal opzit op je gloestift,brand er geen lampje gloeier kapot.
13 jaar
Volgens mij heeft een gloeibougie een bepaalde weerstand.
Dus als het lampje niet zou branden, zegt mij dat er genoeg weerstand zou moeten zijn.
Het zou niet minder dan 1 Ohm ogen zijn, maar dat had ik ergens gelezen.
13 jaar
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
http://www.amt.nl/Vraag-en-antwoord/Mete...
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php...
http://wiki.tdiclub.nl/Gloeispiralen
Sjaak, als ik dit zo allemaal lees dan denk ik dat de gloeiers stuk zijn.
Of de relais doet het niet, maar dat zal wrs wel goed zijn.
Heb gisteren de plus op de punt gedaan en de bougie op de massa, geen enkele werd rood.
13 jaar
ok, relais kun je meten. Als de auto zou moeten gloeien, dan moet je wel stroom op de gloeibougie hebben.
waar zit dat ding eigenlijk?Bij de zekeringen?En hoe word deze afgebeeld?
Ik zie allerlei tekens maar het teken van het voorgloeien, die kan ikniet vinden.
13 jaar
[quote=sjaak10918]ok, relais kun je meten. Als de auto zou moeten gloeien, dan moet je wel stroom op de gloeibougie hebben.[/quote]
dus gewoon meten of je stroom hebt op de gloeibougies. Heb je dat niet, dan pas zoeken naar het relais.
net gemeten en.... geen stroom/spanning ampere of ohm te meten.
Ga toch bijna denken dat de relais niet goed werkt.
Maar waar zit dat ding??
Iemand een oplossing, misschien meet ik fout.
Multimeter erop, voorgloeien en niks kunnen meten.
13 jaar
z dit was dus fout
13 jaar
zekering 2 stuks, zijn heel.
Allebei de relais klikken als ik contact maak, maar zodra het gloeilampje uitgaat, dan merk ik niet dat een van de relais uit gaat.
Ik heb een gele en een groene.
Welke zou het kunnen zijn?
13 jaar
Als het lampje uit gaat wil zeggen de je zou kunnen starten . Als je niets doet stopt het gloeien na zo'n minuut. Dit is duidelijk te horen. De gloeiers staan paralel Het effect is nu dat hoe meer gloeiers er defect zijn het lampje eerder gaat branden . !!!!! Bij de isuzu gaat na het starten het gloeien nog EEN minuut door om een betere verbranding te krijgen met minder irritante walm.
dat zou dus zeggen dat de gloeiers toch stuk zijn?
het lampje brand 's morgens een second of 5.
Dat lijkt me erg kort.
13 jaar
[quote=Punt]Als het lampje uit gaat wil zeggen de je zou kunnen starten . Als je niets doet stopt het gloeien na zo'n minuut. Dit is duidelijk te horen. De gloeiers staan paralel Het effect is nu dat hoe meer gloeiers er defect zijn het lampje eerder gaat branden . !!!!! Bij de isuzu gaat na het starten het gloeien nog EEN minuut door om een betere verbranding te krijgen met minder irritante walm.[/quote]
Je bedoelt eerder uit gaat?
13 jaar
Wat jij wilt, maar je begrijpt de strekking. We zijn nu al een week bezig ...... gewoon wisselen die gloeiers en merk het verschil. Succes.
word vervolgd.....
13 jaar
wat punt al zegt gloeiers blijven behoorlijk lang nawerken
pas als de sensor zegt ik ben warm schakelt die zich uit
13 jaar
Dat is het probleem juist, dat doet hij ook maar al na 5 seconden en dan loopt hij rot.
pas als ik de auto op toeren heb gebracht, loopt hij stationair goed en ook alleen als het rond het vriespunt of lager is.
13 jaar
wat er ook mee te maken heeft is je temperatuur sensor koelvloeistof
schakelpunten met ohmmeter controleren
inschakelpunt 52 tot 58c
uitschakelpunt minsten 48c
heb je een afbeelding van div componeneten toegemaild
13 jaar
@kleijn, kan je mij die afbeelding nog een keer toe zenden?
Benh ze kwijt :(
13 jaar
welke afbeelding ben het even kwijt
13 jaar
van het relais voorgloeien
13 jaar
die zit toch rechts bij de bijrijder tegen het schutbord
paars of violet dacht ik
13 jaar
je had een afbeelding gestuurd welke punten ik zu moeten door meten.
13 jaar
[url=http://img708.imageshack.us/i/voorgloeic...][img]http://img708.imageshack.us/img708/440/v...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
13 jaar
[url=http://img163.imageshack.us/i/gloeiercor...][img]http://img163.imageshack.us/img163/4389/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
hoop dat je nu voor uit kunt
krijg onderhand een pak papier van je
13 jaar
Zo heb ik precies de bougies doorgemeten.
Bij mij ging het puntje niet gloeien.
Heel erg bedank voor de afbeeldingen.
Grt, B.de haas ;)
13 jaar
Ik heb eerst de weerstand van de bougies doorgemeten en 1 was niet goed.Op de rail en massa meten ik gewoon 12 volt.
Ik heb ze alle 4 vervangen en ga het zie.
De erge koude momenten komen niet, morgen nog klepspeling meten.
13 jaar
Vandaag dus klepspelling gemeten.
Cilinder 1 2 3 4
In 15 30 20 15
UIt 25 25 25 30
Ik zie in dat ik het plaatje van de inlaat van cilinder 2 in ieder geval moet veranderen, maar cilinder 3, is dat acceptabel?
En uitlaat van cilinder 4 dan?
Hoewel ik 0,15 (in) en 0,25 (uit) heb gemeten, gaan sommige er stroef tussen terwijl een maat kleiner (0,10 en 0,20) er zeer soepel tussen gaat.
Kan dat?
Om de klepplaatjes te verwijderen, moet ik daarvoor de nokkenas schalen wat los draaien, of werkt het alleen door de klep iets in te drukken?
13 jaar
als je het doet doe het dan gewoon gelijk goed en zet alles zo als het hoord te staan
13 jaar
wat is nou 0,05 ik vraag alleen of er een +- aan de afstel vast zit, net zoals je dat hebt bij het uitlijnen.
13 jaar
Marcel bij deze motoren zijn de inlaatkleppen de gevoelige snaar . Zet deze zo ruim mogelijk dan kan hij er ruim 1,5 ton tegen. Succes.
[quote=Punt]Marcel bij deze motoren zijn de inlaatkleppen de gevoelige snaar . Zet deze zo ruim mogelijk dan kan hij er ruim 1,5 ton tegen. Succes.[/quote]
Dus jij zegt liever 0,05 meer ruimte dan precies de afstand?
Maar dan krijgt hij niet de brandstof mengsel die hij nodig heeft en de gassen verdwijnen dan ook niet optimaal, lijkt mij.
13 jaar
Nog een dingetje, hij verliest best wel wat koelvloeistof.
Nu heb ik achter op het blok, bij de inlaatkant, een plaatsje zien zitten waar wat groen/wit spul op zit.
Zou dat een vriesplaatje kunnen zijn die wat lekt?
13 jaar
da,s goed mogelijk
13 jaar
maatje68 je zegt het zelf al dat de mengsel dan niet optimaal is maar als je dat al weet waarom vraag jeh et dan nog?
13 jaar
[quote=tijne]maatje68 je zegt het zelf al dat de mengsel dan niet optimaal is maar als je dat al weet waarom vraag jeh et dan nog?[/quote]
Als je alleen maar commentaar komt leveren ipv goed bedoelde advies kan je beter een ander gaan lastig vallen.
13 jaar
Marcel je spreekt over een brandstof mengsel bij een diesel ....... Er wordt alleen lucht gespoeld en bij een opening van < 1mm is er helemaal geen gasstroom. Die klepspeling is er alleen voor om alle temperatuur-werking en slijtage voor te zijn. Als deze motoren slecht starten is vaak de inlaatspeling van meerdere inlaatkleppen 0 . Groetjes
Dat is dus nvt bij mijn auto, maar t is wel slim de klepplaatsjes te meten en te vervangen.
Daarbij heb ik alle 4 de gloeibougies vervangen.
13 jaar
dus is nu alles in orde ??
loopt die weer
13 jaar
hij lipe altijd wel, alleen met extreme kou wilde hij 's morgens slecht starten.
Ik moet alleen de klepplaatjes nog na meten en daar de juste maat voor halen.
Dan heb je kans dat hij beter start en loopt.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar