close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: opel corsa gsi loopt op 3 poten

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v gsi

goedenavond,

ik heb sinds twee maanden een opel corsa en moet zegge dat ik daar tot vandaag met veel plezier in heb kunnen rijden.
nou heb ik sinds gisteren een probleem en dat is dat mijn moter op 3 poten loopt in plaats van de gebruikelijke 4.
ik had de bougies er uit gedraaid en zag tot mijn verbazing dat er een bougie bij zat die zon beetje gesmolten was erg raar.
dus nieuwe bougies er in gedaan met de achterliggende gedachten dat het nu weer goed zou zijn .
nou niet dus , hij loopt wel iets beter maar nog steeds op drie poten.
wie o wie kan me helpen het probleem op te lossen zodat ik weer vrolijk in mijn corsa rond kan rijden?

mvg erik

p.s het is een eco blokje 1.6 gsi

Geplaatst door

erik31 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gesmolten bougie, hoe kan dat?

Zit er geen gat in je zuiger, toevallig ook gesmolten?

golfprobleem 0

13 jaar

nee geen gat in mijn zuiger , ja gesmolten uhm ja hij zag er in ieder geval niet meer zo uit als dat die moest zijn
maar vind het vreemd dat die na de nieuwe bougies nog steeds beroerd loopt hij liep hiervoor super netjes
dus rara wat is het probleem.

erik31 0

13 jaar

Een gesmolten bougie is niet goed, betekent dat je ontsteking niet goed staat. Ik denk dat ie te vroeg staat.

Is de ontsteking juist afgesteld, zet 'm op tijd, als het niet al te laat is.

Kijk meteen de bougiekabels na, of ze niet doorgebrand zijn.

golfprobleem 0

13 jaar

ik heb een corsa gsi van 95" met een eco blok en volgens mij ken ik de ontsteking niet verstellen.
vraag me af of de distributieriem nog wel op tijd staat . niet dat die een tandje verschoven is of zo.
ik heb vanavond met een plantespuit op de bougiekabels gespoten en dan vonken ze een beetje dus ze slaan beetje door denk ik zal ze vervangen mischien dat het probleem dan op gelost. maar denk eerlijk gezegd van niet .het probleem is gewoon rijdend ontstaan ik moest remmen voor een stoplicht en toen ik weer wou gaan rijden begon die dus op drie poten te lopen.

erik31 0

13 jaar

Oude kabels zeker, ik ben wel bang voor die zuiger, compressie testen en je weet het direct.

golfprobleem 0

13 jaar

ja ga morgen de kabels vervangen en als het dan nog niet goed is zal ik verder moeten zoeken , ik denk dat het de zuiger niet is want dan liep die nog wel wat beroerder lijkt me .
denk dat het de kabels zijn maargoed je weet het niet eerder dan dat je de kabels hebt vervangen.

erik31 0

13 jaar

denk zelf dat je bougie los heeft gezeten
gezien de omschryving van de klacht

kleijn 0

13 jaar

nou erg vast zaten ze indd niet maar los ook niet,
maargoed als het de kabels nou niet zijn waar moet je dan gaan zoeken,?? kwa rijden ja je merkt gewoon dat je 1 cillinder minder hebt voor de rest schommeld die in de toeren dacht zelf eerst aan de distributie riem die bijvoorbeeld een tandje verschoven is maar na wat rond vraag te hebben gedaan zeggen de meesten dat de riem dan direct wel geknapt was .en dan had ik veel meer schade gehad en had de auto niet of heel slecht willen starten . en dat is ook niet het geval als ik het sleuteltje omdraai start die direct. dus ja wie o wie helpt mij met dit probleempje??

mvg erik

erik31 0

13 jaar

kan natuurlijk wel een tandje verspringen zonder te knappen
heb ik zelf aan de hand gehad
maar dat laat die ook wel horen

kleijn 0

13 jaar

Opelmotoren lopen niet altijd in elkaar als je riem breekt.

golfprobleem 0

13 jaar

wat bedoel je met laat die ook wel horen ..kleijn?

heb vandaag bougiekabels vervangen geen resultaat...

ik kan zelf de compressie niet testen en kwa euro s word dat hem ook niet deze maand.

hij rookt ook behoorlijk maar er zit geen olie in de koelvloeistof en andersom ook niet dus lekke kop is eigenlijk al uitgesloten dat roken komt denk ik gewoon omdat die op 1 cillinder minder loopt en daardoor de bezine er door de uitlaat uit gooit en als die op bedrijfstemperatuur is rookt die ook al haast niet meer

moter loopt ook niet warm.

dus ik zou zeggen ik weet het niet meer??/

erik31 0

13 jaar

[quote=erik31]hij rookt ook behoorlijk maar er zit geen olie in de koelvloeistof en andersom ook niet dus lekke kop is eigenlijk al uitgesloten

moter loopt ook niet warm.[/quote]
Daarom kan de koppakking even zo goed wel lek zijn. Heeft niks met olie te maken.

moderator 0
badge

13 jaar

gaat die dan ook op drie poten lopen ?
zou het ook de lampdasonde kunnen zijn?

erik31 0

13 jaar

Lambdasonde heeft hier niets mee te maken. Die is alleen voor de fijnafstelling van de benzinetoevoer middels de injector. Met een lekke koppakking kan de motor inderdaad ook op 3 cilinders gaan lopen. Het koelwater slaat dan op de bougie zodat deze niet cq. slecht vonkt. Echter verbetert dat na verloop van tijd meestal wel weer wanneer het koelwater via de uitlaat weer verdwenen is ( stoom). Gezien je verhaal is dit niet direct het 1e waar ik dan aan denk. Mijn reactie was zuiver bedoeld dat olie niks met een lekke koppakking te maken heeft. Dat wordt zo vaak geroepen omdat men de klok heeft horen luiden maar echt niet weet waar de klepel nou echt hangt.
Inderdaad zou ik ook eerst eens compressie (laten) meten. Je kunt wel dagenlang hier vragen, proberen enz. maar dat schiet niet op. Meten = weten. Dat voorkomt in 9 v/d 10 keer ook onnodige uitgaven aan onderdelen die achteraf niet defect zijn.

moderator 0
badge

13 jaar

ja ok is waar maargoed ik probeer het zover dat mogelijk is zelf uit te sluiten maar ben dan nu egt op de dealer aangewezen.

heb nog vraagje het kan ook niet de luchtmassameter zijn he??.
ik heb inmiddels alle bougie gecontroleerd ze vonken alle 4 alleen de 2de cillinder die bougie is niet droog maar nat dus die werkt niet denk ik ...die cillinder dan he . terwijl de bougie wel vonk geeft.

mvg erik

erik31 0

13 jaar

Dit is geen electronisch probleem maar eerder een mechanische. Dus de lmm is het ook niet. Het zou bijv. een lekke/defecte injector kunnen zijn. Zoiets kun je zelf nog achterhalen door ze te wisselen van positie en dan kijken of de storing meegaat naar de andere cilinder.
Overigens: een goede universeel bedrijf kan zoiets ook goed afhandelen. Niet alleen 'n dealer......

moderator 0
badge

13 jaar

hallo,

ik heb de compressie test laten doen en daaruit bleek dat cillinder 2 helemaal geen compressie meer had daarop hebbe we de kop er af gehaald en toen bleek dus 1 klep een stuk van te missen
dus conclusie klep kapot

ben nu bezig een andere kop er op te zetten en dan denk ik dat dit probleem is opgelost.

in iedergeval iedereen bedankt voor het mee denken


mvg erik

erik31 0

13 jaar

geen schade aan de zuiger of cilinderwand?

nee is allemaal gecontroleerd is geen schade aan

ben ik ook wel blij om . heb nu een kop op de kop kunnen tikken die na genoeg in nieuwstaat verkeerd.

aankomende woensdag en donderdag vrij dus hij rijd deze week weer hoop ik

erik31 0

13 jaar

En de oorzaak? Anders is deze kop ook zo weer kapot.
Een verbrande bougie en een klep waar een stuk van mist (verbrandt?), dan zou ik de injectors maar eens goed kontroleren.

oldford 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.