wanneer de motor koud is start deze niet zo goed , warm geen probleem .
Na het koud starten gaat het gele motorstoringlampje een paar seconden branden .
Ik ben vrij zeker dat er een gloeibougie defect is . Mijn vraag heb ik bij dit type speciaal gereedschap nodig ? Op elke bougie zit een afzonderlijke steker , dit lijkt me nogal vast te zitten .
Hoe moet ik deze het beste vervangen ?
Alvast bedankt voor diegene die willen helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb ik zelf ook een keer gedaan, maar zou er zelf niet meer aan beginnen!
Je hebt een lang stevig buissleuteltje nodig, maar ik had een probleem met de schroefdraad.
Eén ging zeer moeilijk los en bleek de aluminium schroefdraad los gekomen te zijn.
Ik draaide de nieuwe er in maar startte toen zeer slecht. Toen toch maar naar de garage en heeft me uiteindelijk ongeveer 350 gekost, en start soms in koude toestand nog slecht.
Opelfan,
Ik denk dat het niet an het gloeisysteem ligt want deze type's gloeien alleen onder de 7 graden.
Het zit waarschijnlijk in het brandstofgedeelte er komt lucht in het systeem via de retourleidingen.
Een veel voorkomend euvel bij deze motor. zoek maar eens vie de zoekfunctie op deze site.
Hans
Dan zal ik hem om zeker te zijn laten uitlezen ! De wagen heeft amper 50.000 km is dit niet wat vroeg voor de retourleidingen ? Nog een vraagje kan je die stekkers die op de gloeibougies zitten er gewoon aftrekken of heb je speciaal gereedschap nodig ?
mario
18 jaar
Met uitlezen komt het probleem van lucht in het systeem niet naar voren.
Ze kunnen wel het brandstofsysteem vacuum zuigen dan zie je het wel.
Hans
aangezien bij een koude start het motorstoringslampje een paar seconden blijft branden , moet er toch een foutcode opgeslagen zijn ?
18 jaar
Je kunt de gloeibougies zelf ook even doormeten.
Stekkers verwijderen doe je door de stekkers aan twee kanten in te knijpen en dan te trekken.
Dan meten met een Ohm/multimeter, 1 pen op het bovenste gedeelte van je gloeistift en 1 pen op de massa.
De waarde moet geloof ik tussen de 0.8 en de 1,3 Ohm zijn.
Dit ga ik dan zo proberen , bedankt voor de tips ik laat nog weten hoe dit afloopt !
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar