is de zg. halgever, het zwarte onderdeel wat aan de stekkerverbinding zit in het ontstekinghuis,is dit makkelijk te vervangen en wat kost dit ding orgineel+imitatie.
gr.
M.L
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat is inderdaad de halgever.
Is niet los te krijgen, moet je het hele ontstekingshuis kopen.
Kost ongeveer 300,- euro is mij verteld.
Mvg, Noel
20 jaar
Dat is toevallig, heb het zelfde model opel, en bij mij is hij ook stuk. Ik heb net Rekord gebeld in Utrecht, en deze vertelde me dat hij de hall-gever los heeft liggen. Er zijn echter 2 typen, dus eerst even eruit slopen! Kosten ongeveer 50 Euro. Scheelt je 250 Eurootjes :)
Mvg.
20 jaar
bedankt voor de tip ,hoe heb je de halgever getest, en wat waren de klachten met je auto?
mvg.
M.L.
20 jaar
Mijn auto wilde niet meer starten, de wegenwacht constateerde vervolgens dat de hall gever defect was. Vervolgens brande hij een diode door, en mijn auto starte weer. Wel vertelde hij er bij dat ik zo nog ongeveer 200 KM kon rijden, maar hem wel moest vervangen. Omdat hij er op een gegeven moment weer mee zou stoppen! Maar ik heb even gezocht voor je op het forum, om hem te controleren.
Met dank aan Alexander!
Trek de stekker los en meet over de buitenste draden.hier moet de 5 of 12 volt op staan,dit is afhankelijk wat voor type je hebt.
Op de middelste draad moet je met de voltmeter ten opzichte
van massa meten.Hier moet ook 5 of 12 volt op staan.Mocht dit niet zo zijn heb je een onderbroken draad of een kapote ECU.Als de gemeten waarde in orde is dan moet je belast meten,met de stekker erop.voeg een meetpin in de middelste draad van de stekker en duw hem in een versnelling vooruit.
De spanning zal Bijv. van 5 volt naar 0 volt gaan en weer na 5 volt gaan afhankelijk van de stand van de HALL gever.
Een HALL gever is niets anders dan een elek. schakelaar,die na massa schakelt en onderbreekt.
Je kan hem ook met een ledje testen tussen accu - en de middelste draad,hou wel rekening mee dat een HALL gever geen vermogens schakeling is.Een hall gever kan maar zo 70 mili ampere schakelen,dus niet met een proeflampje meten!!!.
20 jaar
Michael looijs,
als je de hall gever gaat testen reinier aangeeft ga je alles meten zoals het hoort.Als je dat niet zou meten dan doet je motor het niet.Maar je zult toch echt die hall- gever moeten vervangen.Hij gaat echt maar een kleine 200 km mee, dan stop hij ermee en doet het niet meer voordat er een nieuwe hall gever inzit.Dus je gaat niets raars meten hij lijkt dus goed maar de hall gever is zeker stuk
michael
20 jaar
de aanleiding van mijn vraag is het feit dat mijn motor af en toe inhoud of afslaat,soms gaat het een paar dagen goed en als je het niet verwacht op de snelweg of zo kapt hij ermee,ik heb al div.onderdelen vernieuwd en uit laten lezen, maar er is niets te zien .en nog geen resultaat.
ik zal de meting van Alexander eens proberen.
Iedereen bedankt voor de tips;
mvg. Michael.
20 jaar
Ik heb eindelijk de oorzaak gevonden van het inhouden en bokken bij het gas loslaten,de distributieriem lag een tand verkeerd,hij loopt nu een stuk beter,nog even afwachten of hij nu niet meer af slaat.
Gr.
ML.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar