close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: handgeschakelde bak,schakelt bij koude motor hakerig.

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 i

handgeschakelde bak,schakelt bij koude motor hakerig.,bij warme motor geen last,is dit normaal bij de astra? zo niet,wat zou het kunnen zijn?


iemand enig idee?

Geplaatst door

bojodo (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ja dat heeft mijn astra ook wel, maar zolang hij koud nog in alle versnellingen gaat vind ik het prima.
mijnes gaat vaak ook moeilijk in zn achteruit, schijnt dat je een pin kunt vervangen ergens op de versnellingsbak

maar lijkt me vrij normaal dat je auto op het begin wat hakerig schakelt, alhoewel de versnellingsbakolie niet warm word lijkt me

roygsi 0

16 jaar

de astra van mij heeft het naar mijn idee nooit gedaan,maar het kan dus niet direct kwaad?

bojodo 0

16 jaar

[quote=roygsi]schijnt dat je een pin kunt vervangen ergens op de versnellingsbak[/quote]
Die pen heeft niets met zwaar schakelen te maken maar wel met het feit wanneer je slecht de juiste versnelling vinden kunt.
Dit zware schakelen bij koude motor zit 'm in de dikte van de olie. Het is een bekende klacht bij de Opel. Je zegt zelf al dat wanneer de motor warm is, het schakelen geen probleem meer is.
Vervang ( of laten vervangen ) de olie in de bak maar door ATF Dexron 4 olie. Dan is het probleem opgelost.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

oke,hartelijk dank voor de tip!

bojodo 0

16 jaar

Helaas,na het olie vervangen, door de garage,het smeren van het stangenstelsel,het stellen van de koppeling nog geen verbetering,in het schakelen.

Nu heb ik op het forum een paar keer een artikel gelezen over een schakelpennetje,in het schakelmechanisme van de astra f.

Maar ik begrijp niet goed hoe ik moet controleren,of dit te veel speling heeft of niet.
en waar,en welk deel van het schakelmechanisme dit precies is!

Misschien ook belangrijk,wanneer ik niet rij,en ik schakel,dan heeft die nergens last van,wanneer ik ga rijden dan blijft hij vooral hakerig terugschakelend,van 3 naar 2.

opel astra 1.6i,
188.000km.

overigens,wanneer het dat schakelpennetje niet is,zijn het dan de synchrome's,en kan ik daar dan een hele tijd mee door rijden?

Of stort de versnellingsbak dan over een paar duizend kilimoter in elkaar?

bojodo 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.