auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Vectra B 2.0 DTH: haperen bij 3500 toeren en EGR en inlaatspruitstuk reinigen

Bouwjaar: 1998

Mijn vectra 2.0 diesel (DTH) uit 1998 begint bij doortrekken op de snelweg (in alle versnellingen, bij 5e versn vanaf 135 km/u) in te houden. Haperend gaat de auto naar de gewenste snelheid. Eenmaal op snelheid bij gas iets terug is alles ok tenzij ik verder wil acceleren.

Auto heeft al 250.000 km gerenden.

Dieselverbruik is laag dus ik denk dat het geen slijtage is.

Toen ik de EGR er af haalde bleek deze volkomen vast te zitten.

Nu gereinigd (hoe kan ik dat het beste doen), maar nog steeds zelfde probleem.

Alle filters (olie, lucht en diesel) zijn altijd op tijd vervangen.

Zit te overwegen om nu de luchtmassameter te vervangen.

Onderop de EGR zit trouwens een gaatje waar zwarte prut uit komt.

Hoort dat gaatje open of mist er iets?

Dit gaatje is trouwens niet de aansluiting van de vacuumslang want die zit gewoon aan het pijpje aan de zijkant van de EGR.



Ik wil binnenkort het inlaatspruitstuk reinigen want dat zag er goed smerig uit. Heeft iemand advies hoe ik dat het beste kan doen, bijvoorbeeld wat voor reinigingsmiddel ik het beste kan gebruiken?

Geplaatst door

Baaf (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

onvetter wil goed maar moet je eerst laten weken en het ergste eraf krabben. dat gaatje van de zwarte prut is dat onder de vaccuum klep. zo ja mag je de klep met de vacuumpomp wel effe controleren of die niet lek is .veel succes

basje 0
badge

20 jaar



Na een tijdje rondneuzen op deze site al heel veel geleerd.

Aan de hand van alle informatie vanochtend geconcludeerd dat ik ook mijn dieselretour slangtjes maar eens moest controleren.

Inderdaad een klein scheurtje in de slang die naar de pomp gaat!

Stukje afgesneden en terug op het T-stukje geduwd. De eerste proefrit is veelbelovend!

Ik ga binnkort naar de dealer voor een nieuwe slang en T-stukjes.



Vraag1: Moet het kleppendeksel eraf om de slangtjes te vervangen? Ik durf ze niet zo van de kop af te trekken.



Vraag2: Moet ik nog ontluchten na het vervangen of gaat de lucht weg na een stukje rijden?

Baaf 0

20 jaar

vraag 1 klepdeksel hoeft er niet af maar de slangetje er gewoon uittrekken maar wel voorzichtig als het slangetj scheurt of afbreekt dan moet je hem er voorzichtig uit pielen

vraag 2 ont luchten doe je door door te starten +/- 15 sec en dan 10 sec ivm je startmotor en als die op een gegeven moment loopt is die ontlucht.veel succes basje

basje 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.