Hallo,
Ik heb een opel astra uit 1992, fijne auto, alleen het volgend probleem: Als ik op de snelweg rij, dan gaat alles goed, hij stuurt lekker, alleen zodra ik boven de 110 km/u ga, ook al is dit maar 3 of 4 km, dan gaat ie opeens HEEL licht sturen, net of de banden het wegdek niet raken en ik er "overheenvlieg", bij snelheden lager dan 110 is dat niet zo. Je voelt als het ware niet wat de banden doen. Ook is ie heel gevoelig voor spoorvorming, ook bij lage snelheden. De bandenspanning is goed, en hij is net gekeurd. Wat zou dit kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zou de banden eens een keer moeten laten balanceren
Brede banden ?
Als die versleten raken gaan ze "zoeken".
Als het profiel nog redelijk is kan je eens proberen om de voorwielen met de achterwielen te wisselen.
Maar wel zo dat links links blijft en rechts rechts , want sommige banden hebben een draairichting.
Succes,
Hans.
Draag arm rubbers versleten.
Bij niet originele velgen kan de ET-waarde wel eens verschillen,
als die niet goed overeen komt met die van de auto wil die ook wel eens gaan zoeken(licht sturen / niet prettig rechtuit rijden).
ET-waarde opel astra = ET-49
(velgen tussen ET-44 en ET-54 rijden t prettigst)
Willem
speling op je stuurkogels is ook nog een optie
19 jaar
ik heb geen brede banden, gewoon originele, en sorry hoor, maar ik ben echt een leek op autogebied, wat is een et waarde? staat dat op het band zelf? En Willem, waar zitten die draagarm rubbers precies?
Alvast bedankt voor de vele reacties!
19 jaar
als je onder je auto zou gaan ligen loopt er een V vormige beugel(plaat) van je voor wiel naar de auto toe het punt waar de beugel op de auto vast zit zit met rubbers en deze willen het nog wel is begeven schuren dan los en dan komt er speling op waar door je wiel naar links en rechts kan terwijl je je stuur stil houd.
je zou is kunnen proberen om een stoep op en af te rijden (met een km of 5-10) als je dan geklapper hoort bij de voor wiellen zijn het hoogt waarschijnlijk de rubbers en of de stuur kogel.
gr tijne
19 jaar
Ik heb net de vraag weer even gelezen en daar zeg je dat hij net gekeurd is .
Hebben ze daar geen speling geconstateerd?
Als er nergens ruimte op zit zou ik hem eens laten uitlijnen .
(de voorwielen dan).
mvg,
Hans.
nou hans die keuring zegt niks hoor de mijne is met verrotte remschijven en kapote achterrem cilinders zo door de apk gefietst
19 jaar
Hebben ze tegelijk met apk geen grote (of kleine) beurt gedaan? Want dan zouden ze wel moeten kijken naar zaken die kapot of versleten zijn
19 jaar
Ga eerst maar eens naar een goede bandenspecialist. Even de balancering bekijken en vervolgens laten uitlijnen. (Is alleen voor, achter kan bij deze Astra's niet dacht ik). Dan kom je al een eind en sluit je de eenvoudigste dingen uit.
Originele velgen = juiste ET waarde. (hiermee wordt uitgedrukt hoe ver het wiel naar binnen / buiten komt te liggen).
Gr.
Remco
is het een station?
Hallo Opeltje,
Nee het is geen station.
19 jaar
ok...anders moest je de achterschokbrekers even oppompen...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar