hallo,
ik zit met hele vreemde klachten. sinds een paar weken heb ik geconstateerd bij het controleren van het oliepeil dat er behoorlijk wat sludge op de peilstok zit en ook op de vuldop op het blok. volgens garage komt dit voor i.v.m. koude weer waardoor olie niet voldoende warm is ? het is me een paar dagen geleden opgevallen dat soms de temperatuurmeter tijdens rijden langzaam helemaal weg valt. het is dan ook koud in de auto. langzaamaan komt deze na vele kilometers weer langzaam op en blijft dan hangen op 80 graden. ook als ik stadritjes maak geeft ie normaal altijd 90 graden aan, nu haalt ie dit alleen bij heel lang stil staan of in de file.
dit klopt toch niet ? koelvloeistof is in orde, ongeveer 4000 km is de distributieriem,waterpomp , vloeistof vervangen. misschien toch thermostaat (weer) kapot ?
verder werkt de ab in sleutel nog niet goed. de auto reageert alleen goed bij sluiten. openen wil die niet maar het lampje op ab brand dan wel. als ik de ab (alweer) inlees met het contact slot verhaal werkt ie weer voor meestal paar uur/volgende dag. ben het een beetje zat, aan de sleutel ligt het niet. de garage kan het ook niet achterhalen. waar zit de sleutel activering ? in de managementdoosje bij motorblok ?
mischien accu niet goed omdat koplampen en dashbord verlichting flikkeren bij richting aangeven en veel stroomverbruikers aan ?
iemand tips ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klink als een thermostaatprobleem.
hmm, was ik al bang voor...
weet je niet wat het probleem met de ab kan zijn ?
16 jaar
Temperatuurprobleem ligt, zoals Hans al aangeeft, in de thermostaat (blijft openstaan/hangen). Vervangen is niet moeilijk / kostbaar.
AB: lampje op sleutel geeft alleen aan of de batterij überhaupt nog spanning afgeeft, als de batterij al zo zwak is geworden dat de AB nauwelijks meer reageert brandt dit lampje nog...
Ik denk toch dat het probleem in de sleutel zit (knop lam, contact los), hoewel je zegt dat het niet aan de sleutel ligt (heeft de garage dit aangegeven?). Omdat de Astra twee AB sleutels heeft kun je dit gemakkelijk controleren.
Als de accu zwakker wordt neemt deze niet een deel van de "electriciteitsvoorzieningszaken" bij lager (stationair) toerental meer waar (zeker als je daarbij veel gebruikers ingeschakeld hebt) en moet de dynamo het alleen doen; dat kan het flikkeren veroorzaken.
16 jaar
hoi versace,,
dat temperatuur probleem heb ik ook gehad met een astra,,als het kouder werd buiten (onder de 10 graden) kwam de temp meter maar amper omhoog,,of bleef zelfs helemaal laag staan
dit was echt een typisch opel probleempje werd me meermalen verteld bij de opel garage.
let maar eens op,,als de buitentemp boven de 10 gr komt werkt je meter ook weer naar behoren
kan verders geen kwaad trouwens
16 jaar
Thermostaat gewoon vervangen ! Zelfs een nieuwe uit de doos kan wel eens niet goed zijn. Olietemperatuur blijft nu gewoon te laag waardoor condensvorming neerslaat op de olie in de vorm van grijsbruine sludge. Dit beinvloed de smering en is dus gewoon niet goed voor de motor.
Controleer wel even of je geen koelvloeistofverlies hebt want dan kan het ook nog een lekke koppakking zijn.
De AB ook gewoon vervangen. Een nieuwe kopen bij de dealer en direct in laten lezen. Daar heb je overigens wel de security-code voor nodig.
Deze type's AB gaan vaak kapot.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar