close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra 1999: *************Hellup LMM vervangen !!!!

Bouwjaar: 1999

Hallo Opelkenners!

Heb vd week een vraag gesteld over m`n LMM. Heb hem nu nieuw van BOSCH binnen.

Nu het volgende:

Heb een soortgelijke "buis" als deze foto onder m`n kap >

(is een voorbeeld van VW, geloof ik)
Dacht dat ik die hele buis moest loshalen met de twee slangenklemmen en dat ik dus zo`n hele buis (althans, dat tussenstuk) opgestuurd zou krijgen. Wat schets mijn a-technische
verbazing?

De LMM is een veel kleiner apparaat. Nu snap ik ff niet meer wat jullie bedoelden met "slangenklem los, stekker los, vervangen (let op de pijl!) en klaar is kees"

Moet ik nu eerst die hele "buis" loshalen dmv de slangenklemmen en zit daarin dan de LMM of zit het anders? Snap er geen ^%^$^% van.

Hellup!

Groetjes

Geplaatst door

jospen (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je moet even kijken hoe dat gedeelte vast zit.

Ik weet het ook niet zeker hoe het zit, maar bij mij zit hij met klemmen ertussen

mijne is net zo groot ongeveer

Willem12089 0
badge

19 jaar

Hoe bedoel je?

jospen 0

19 jaar

Hoe bedoel je?

Ik heb namelijk alleen dat "kastje" (LMM) binnen.
Moet ik de buis loshalen en van binnen de LMM vervangen of hoe zit dat?....

Bij sommige zie ik dat je de LMM eruit trekt, zonder dat je iets van klemmen moet losmaken.

Snap het niet. Als ik de buis loshaal zie ik wel iets van een filter e.d, maar moet dat wel zoals ik nu zeg?

jospen 0

19 jaar

Ik denk dat dat bij jouw ook zo is.

ik heb m wel met klemmen.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Wat voor type heb je dan?

Aan het uiteinde zit een stekkerblokje.


Wie kan precies vertellen/heeft het zelf gedaan bij hetzelfde blok? (2.0 dtl di 16V)

jospen 0

19 jaar

Slangklemmen loshalen en slangen links en rechts iets wegtrekken. Middelste gedeelte gaat er dan uit. Vervolgens de "stekker" loshalen. Hiervoor moet je aan de onderzijde en palletje omhalen. De stekker is dan los. Vervolgens de twee (torx met gaatje ?) schroeven losdraaien, je kunt dat het element dat jij afbeelt eruit trekken. In omgekeerde volgorde weer monteren.

PieterL 0

19 jaar

KIJK AAN!

Thanx. Dus toch even alles los, alleen het binnenwerkje vervangen, dan alles weer vast.

Had twee dingen gelezen:

1. De pijl moet in de richting van de turbo wijzen?
(Dus NIET naar het luchtfilterhuis bedoelen ze dan?..
naar de motor toe?)

2. Het juiste type monteren?
De garage waar ik hem haalde zei dat er maar 1 type was voor
de x2.0dtl..

(alvast) Bedankt voor de reactie`s

jospen 0

19 jaar

Jospen, heb jij enkel de LMM zoals op je tweede foto bij Bosch gekocht, zonder de bijhorende buis?
In dat geval ben ik heel geïntresseerd in hun bestelnummer en als je het niet erg vind, de prijs.
Ik gaf bij Opel ¤200 voor de hele set, LMM in die buis gemonteerd, en het plaatsen erbij.

Misschien hebben wel meer Astra rijders hier voordeel aan. ;-)

Gilbert3750 0

19 jaar

Nee niet bij Bosch zelf.

Weet niet of ik reclame mag maken, maar heb via een onderdelenlijn de LMM zelf voor 125,- incl verzendkosten.
(Nieuw met garantie)

Boer Autodemontage De Industriestraat 22 9502EJ Stadskanaal 0599 613237
Succes!

Mijn dealer vraagt 245 ex Btw...da`s 200 euro meer echt belachelijk!

jospen 0

19 jaar

Nu heb ik weer een vraag aan jou!

Zag net dat je gewoon de twee "torx"-schroefjes los moet halen, en de boel kan vervangen. Zonder andere moeilijke zaken.

Maar nu het vervelende:

Het was geen gewone torx, maar wat in hemelsnaam wel?

Torx met in het midden een puntje.

Wie weet hoe het heet en waar het te koop is?
Kan ik nog niet verder :(


=================================================

torx resistance schijnt het te heten...maar waar te koop?

jospen 0

19 jaar

Dat is tamperproof torx volgens mij (je bedoeld dus dat je in je torx-bitje een gaatje in het midden moet hebben waarin het puntje valt?). Daarvoor moet je naar de betere gereedschapswinkel, die heeft ze wel...
Of via internet bestellen, gewoon in google.nl "tamperproof torx" invullen en alleen in NL-pagina's zoeken. Wordt veel in electronica gebruikt die niet door de consument opgeschroefd moet worden ;)

kasperht 0

19 jaar

Ik heb deze tamperproof Torx gewoon bij Hubo in België zien liggen.

Gilbert3750 0

19 jaar

Je hoeft het niet per se met deze speciale torx te doen. Ik heb zelf deze schroeven (voorzichtig) met een fijn tangetje kunnen losschroeven.

Redouane 0

19 jaar

Klopt, als je er goed bij kan is een een fijn tangetje ook voldoende. En dan kan je bij het vastzetten de torx vervangen door een ander schroefje (bv. dezelfde torx maar dan niet tamperproof) dat wel makkelijk is los te halen mocht je het nog een tweede keer moeten/willen openen...

kasperht 0

19 jaar

Thanx...heb het met een tang gedaan. m`n god wat ging dat ^%$%^!!!

Maar weer gelukt. Heb echt het idee dat m`n Opeltje veel feller is geworden, met name in z`n vier en vijf.
Vroeger trok ie van 140+ heel "golvend" op, ingehouden, nu gaat ie als een jekko!

Nu maar hopen dat dat vervelende oranje lampje uit blijft!

Bedankt voor de tips heren!

jospen 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.