Opel Omega: help help motor loopt heet waarschijnlijk scheru in het motor

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3000

ik heb een opel omega b mv6 3.0 l

ik heb deze auto gekocht naar een boos
begon de auto water te koken.

dus met domme pech koppakking stuk gereden.


dus koppaking vervangen.
complete nieuwe kopset (kopgevlakt en afgeperst)
nwe waterpomp ,thermostaat,radiateur was niet helemaal nieuw.

alles vervangen, en ik rijd loopt ie weer in de 110c,
deze x thermostaat ertussen uit gehaald auto loopt weer heet.

als je stilstaat loopt de tem. op
geef je stationair gas dan zakt de temp heel snel.
ik zit zelf te denken aan een scheur in het onderblok ofzo.

wil dr eigenlijk niet meer veel geld aan besteden en een oplossing vinden
ben al 2000 euro kwijt.

help help

dupl-u-16810-5dd1488724846+rayman

Geplaatst door dupl-u-16810-5dd1488724846+rayman (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Controleer of de radiator gelijkmatig warm wordt, en er genoeg doorstroming is vanaf het blok naar de bovenste slang van de radiator.

Verlies je koelvloeistof?, of zit er sludge onder de dop van het olie bijvul deel?
olie in je koelwater?
Cor

dupl-u-16810-5dd1488724846+rayman (0), 17 jaar geleden

ik verlies eigenlijk geen koelvloeistof
maar laats lag dr een hele plas
was de airco vedeler of zoiets ? een ronde klepje met 3 uitgangen
kapot gegaan waardoor er lekkage was onstaan door druk waarschijnlijk.
er is geen sludge maar de water is ook niet meer helder na een poos.

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Met een 12 jaar oud blok zal er wel wat rommel in het koelsysteem zitten, een oplossing is aftappen, vullen met water en soda, en dat laten circuleren, dan weer aftappen en spoelen, vullen met goede koelvloeistof.

Cor

dupl-u-16810-5dd1488724846+rayman (0), 17 jaar geleden

toen de radiator werd vervangen heeft dat plaats gevonden
2 maal is hele boel gereinigd maar ik zit nog te twijfelen idd
of dat wel goed genoeg is geweest.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

rayen

soda helpt perfect!probeer het maar..werk echt goed.

Stefan

dupl-u-16810-5dd1488724846+rayman (0), 17 jaar geleden

hete water met soda in hetexpansie vattt?
hoeveel liter
en moet ik de motor gewoon met soda laten draaien

stefan84 (0), 17 jaar geleden

nee nee

eerst oude troep aftappen en erna het soda water erin gooien,laat de motor een tijd lopen of rij er een rondje mee na de winkel,laat het eruit,even spoelen met water en erna aftappen en kvs erin

hoeveel liter ???? tot dat hij vol is natuurlijk.

dupl-u-16810-5dd1488724846+rayman (0), 17 jaar geleden

ok stefan ik ga meteen aan de slag en laat je weten hoe het is gegaan alvast bedankt

dupl-u-16810-5dd1488724846+rayman (0), 17 jaar geleden

radiateur gespoelt 2 maal en nog steeds het zelfde liedje
waterpomp nogmaals vervangen maar nog niks.

bij flinks gas onder het rijden loopt ie de 100 in
als je rustig aan doet 95
zodra je stationaar staat en loopt ie op.
en stainaar stand gas geven als je stil staat 2000 toeren constant daalt ie weer

ik snap de echt niks meer van.

help help

Peter Schouten (0), 17 jaar geleden

Misschien overbodige vraag, maarreh... draait de fan van de radiator wel als hij warm wordt?

dbv (0), 17 jaar geleden

Als je een dubbelwerkende thermostaat hebt(met 2 klepjes), en je hebt die eruit gehaald dan kan je een probleem krijgen met de circulatie.
Door een gebrek aan weerstand circuleerd de koelvloeistof alleen door het korte circuit, dus de koelvloeistof loopt niet volledig door de radiateur. Het gevolg is dus dat de motor warm loopt. Vervang de thermostaat ook eens en kijk dan weer.

succes,

DBV

dupl-u-16810-5dd1488724846+rayman (0), 17 jaar geleden

maar de thermostaat heb ik al een x vervangen
en toen was het ook het zelfde verhaal.

bosgraaf 2006 (0), 17 jaar geleden

heb je de temp gemeten van de koelvloeistof gaan er op de duur ook waarschuwings lampjes branden slaat de koelvin ook aan bij 100 graden

tijne (0), 17 jaar geleden

het doet mij heel erg denken aan lucht laat de motor is draaien en als hij op bedrijft them is het pionetje er een stukje uit draaien en kijken of er lucht mee komt.

zoek bij je in de buurt is een garage op die een infrarood themp meter heeft en kontroleer daar de werklijke themp is mee want je gaat er nu van uit de je meter op het dasbord klopt terwijl je dat hellemaal niet weet. (zou gek gezegt ook een slecht dynamo kunnen zijn)

gr tijne

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.