hey mensen,
hoe krijg ik mijn c16se is wat stiller en dan bedoel ik het motor geluid ik hbe heel de auto al geisoleert van binnen maar helpt nog niet echt.
heb er is zoon flesje rotzooi in gegooit werkt wel maar is niet goed voor hem lijkt mij.
imand nog een idee?
gr tijne
ps: zijn de lagers van de nokken as zelf te vervangen of moet de kop er dan af?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor de nokkenas lagers moet inderdaad de kop los.
Als je daar aan begint kijk dan ook of de nokkenas zelf niet versleten is dat kan namelijk ook meer geluid geven.
Als je goed wil isoleren dan moet je eigenlijk je dashboard demonteren en daarachter een goed isolatie product plaatsen en dash weer inbouwen.
Mijn astra 2.0i cd station was best stil vanbinnen (standaard flink geisoleert).
Misschien als je op de sloop kijkt vor een isolatie plaat uit zo'n auto, krijg je m al stiller.
Willem
Het kunnen ook versleten krukas lagers zijn.
bij mijn kadett was dat het probleem het leek wel een rally auto als je er mee reed zo hard was het geluid daar kon geen sport-uitlaat tegen op.
Groetjes
Astra Rijder
19 jaar
Inderdaad Willem ,Tijne ,
het schutbord onder de motorkap isoleren met materiaal uit een diesel.
Ook de motorkap niet vergeten.( aan de binnenkant uiteraard !)
mvg,
Hans.
nou ik heb heel de motor kap van binnen beplakt met geluits isolatie (dat grijze spul van de gamma lijkt op eierdozen) dit zelfde spul zit achter het dasbord (heb het dasbord er uit gehad daar voor)ik weet in middels dat me drijfstang lagers aardig heen zijn en me krukas lagers waarschijnlijk dus ook en die ga ik binnen kort vervangen maar de herry die je binnen hoort is een ruw geluid en is en de ene keer is die stiller dan de andere keer en als hij stil is is hij ook merk baar sneller dan als hij herry maakt.
en daarnaast loopt hij ook niet constand stadioneer hij schommelt een beetje net of hij af en toe een cilinder over slaat.
en nog een vraagje die c16se motor heeft die toevallig de zelfde kabelboom als een ander blok(zwarder) van opel?
hoop op al me vragen een andwoord te krijgen als jullie er nog uit kunnen komen.
iemand nog een idee?
gr tijne
ps: bedankt voor het mee denken tot zo ver
19 jaar
Isolatie: Het materiaal wat jij onder je motorkap hebt geplakt is best wel brandbaar, en het wordt best warm onder die kap dus uitkijken dat het niet te dicht in de buurt van de motor ligt.
Ik zou als ik jouw was een isolatie plaat van een diesel gebruiken, isoleert meer en is brandveilig.
Wat betreft die herrie, je hebt kans dat de motor pingelt, kontroleer de klopsensor eens die zit ergens aan de voor of achterkant op t onderblok (is een zwart rond plastic dop met een draad dat met een boutje vast zit.
Wat kabelboom betreft hebben de c1.4se & de c1.6se dezelfde kabelboom, 1.8se 2.0seh c2.0ne hebben een ander systeem.
Willem
ik ben het eens met willem, zo snel mogelijk dat isolatiespul weghalen. Ik heb het eens met een tractor gehad, zat ook onder de motorkap. begon ineens heel sterk te roken onder de motorkap, bleek dat dat spul begon te smeulen. Heb het gelukkig los kunnen trekken en in een sloot gegooid voordat het echt begon te branden.
groeten henri
19 jaar
willem die klop senzor die jij noemt is dat het zelfde als de toerenteller senzor op me krukas want door dat ding is hij in het verleden nog al is in storing gevallen maar heb hem niet vervangen want heb nu nergens meer last van.
oke ik zal die isolatie gelijk weg hallen zit er al bijna een jaar ondere dus hoop dat ik het nog los krijg zonder duken in me motorkap te trekken.
gr tijne
19 jaar
Nee maar als jij zecht dat de toerental sensor problemen heeft gegeven kan hij dat nu weer doen, zonder dat het lampje aangaat, waardoor het ontstekingstijdstip verkeerd wordt bepaald en de motor gaat pingelen, wat weer meer zuiger slijtage en olieverbruik tot gevolg heeft.
Willem
oke dan ga ik die vervangen ening idee wat die kost?
en die klop senzor waar dient die voor dan?
gr tijne
19 jaar
bij mijn kadett schijnt het vrij normaal te zijn dat de motor niet geheel continue stationair draait. toerental schommelt bij mij ook wat. is dit niet zo bij een astra f ??
gr.
martin
19 jaar
Klop sensor: deze detecteert of de motor pingelt, zo ja, Dan versteld de comp. de ontstekings en inspuit tijd.
Willem
aha oke
kan die door gemeten worden op de een of andere manier willem?
gr tijne
19 jaar
Tijne: Zou het niet weten.
Martin: Die astra 1.6 blokken lopen normaal wel netjes stationair, mijn oude auto, een astra c2.0ne liep wel wat rommeliger, maar dat is c2.0ne eigen.
Willem
oke dnak je wel willem.
gr tijne
19 jaar
Dat (beetje)variabele toerental komt door de lambdasonde en is normaal.
De lambdasonde controleerd/corriseerd constant het brandstof mengsel.
De enige motor die constant mooi rondloopt is er een met carburateur.
oke ik begrijp hem hellemaal hans het is dus normaal dat hij konstant tussen de 900 en 950 toeren loopt?
gr tijne
19 jaar
De c1.6se van mijn collega liep heel strak stationair precies 850tpm bijna geen schommelingen, maardie heeft ook pas 70.000 km gelopen.
Willem
ja oke de mijne heeft er 105.000 meer op staan.
maar even terug naar mijn vraag zoon toevoeging is dat slecht voor me blok om hem stiller te krijgen??????????
gr tijne
19 jaar
Zal wel mee vallen hoor als het helpt, moet je het gewoon gebruiken.
Willem
oke dan ga ik het van de week even hallen.
dank je wel willem
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar