Ik hoop dat iemand mij kan voorzien van de oplossing voor "het lampje". Het volgende: ben in het bezit van een Vectra 2.2 DTH uit 2001. Sinds een half jaar loop ik al tegen het lampje aan. De garage heeft hem uitgelezen en komt steeds op de P400 code uit. Tevens defect voorgloeisysteem, dus de stiften moeten ook vervangen worden. Nou is het probleem dat de auto goed rijdt, en geen problemen geeft bij het branden van het lampje en als deze uit is (inhouden, schokken of iets dergelijks) Hij slaat alleen in noodloop. Als lampje uit gaat dan kan je weer vol door. De garage waar ik hem heb gekocht maakt puur en alleen de turbodruksensor schoon omdat deze volgens de man vol zit met prut. Als dit is gedaan, dan kan ik een maand of anderhalve maand rijden zonder probleem. Daarna komt het lampje weer op. Na het reinigen sensor kunnen we weer verder.
Heel vaag dus. Vacuum is in orde etc. allemaal nagemeten door garage. Kan het zijn dat het inlaatspruitstuk (zeer) vervuild is en daardoor de sensor vol gaat zitten? En zal na het reinigen hiervan de storing weg zijn?
Mijn idee is dat als er iets defect is de auto niet normaal meer rijd, maar dit is buiten het lampje niet het geval.
Wie kan er raad geven?
Alvast dank, Dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk een bijna defecte luchtmassameter.
De LMM is vrijwel in het begin (ongeveer half jaar geleden) vervangen door een originele bosch. Men ging er van uit dat dit het probleem was... maar tot op heden niet! Alleen het schoonmaken van de turbodruk sensor zorgde er voor dat het lampje ongeveer een 2 maanden uit bleef. Na die 2 maanden ging hij weer af en toe onder het rijden branden. Weer reinigen en lampje was weer 2 maanden uit...De dealer heeft een pomp? van het inlaatspruitstuk gehaald om er in te kunnen kijken en gaf aan dat de inlaat vervuild was en stelde voor deze te reinigen. In andere topics las ik dat dit vaak oplossing bood omdat de sensor dan niet meer dicht slipt en de juiste luchthoeveelheid meet.
19 jaar
Opeltje: het inlaatspruitstuk is inmiddels gereinigd de 15e (hele nacht liggen weken, incl. een paar kleppen??) helaas vanmorgen kwam weer even het lampje op... 5 sec. en weet uit.. Ik hoop dat deze verder uit zal blijven..
Wat mij wel op valt is (komt veel voor op dit forum) dat hij in de 1e versnelling in houdt tot de 2000 toeren en dan af en toe de turbo los komt. Dit is niet het geval bij de rest van de versnellingen, gas intrappen en wegstuiven!
Ook bij het wegrijden (nadat de auto een tijd heeft stil gestaan) viel me al een tijd op dat hij een hoog fluitend geluid maakt bij het optrekken in z'n 1. Dit doet ie maar even en verder hoor je het helemaal niet meer. Het is zo irritant dat die auto je zo krampachtig bezig houdt met dat lampie... heb je nog een idee of is het toch lmm?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar