Opel Astra: Het uitvallen van de motor tijdens rijden en niet meer herstarte

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i

Ik heb als student een leuke sportieve auto gekocht met weinig kilomters ( was 47.000, nu 61.000) Echter sinds ik een kleine aanrijding heb gehad, houd ik problemen met de motor. Tijdens dat ongeluk moest mijn rechterkoplamp, complete airco systeem, radiatuer vervangen worden.
Inmiddels in mijn dynamo en accu vervangen maar blijf ik onderstaand probleem houden:
- tijdens het rijden wordt de binnenverlichting zwakker, radio zachter en dashboard licht krijgt de sterkte van een gloeimug. Vervolgens gaat een ABS lampje branden, airbag lampje begint te branden en valt de stuurbekrachtiging weg. Daarna, na ongeveer 1.5 km valt de motor uit en wil hij niet meer starten zonder behulp van een opstartaccu. Na opstarting van de accu, kan ik ongeveer een 400 km weer rijden en valt hij dood. Bij de garage is de boordcomputer uitgelezen maar konden er geen storingen gevonden worden. Ik wordt er zo ziek van, kan iemand mij vertellen wat of ik fout doe aan die auto of wat er mis is met die auto?

Bij voorbaat dank!

Gr corwin

corwinindeneng

Geplaatst door corwinindeneng (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Controleer de massakabels van de accu - naar de motor, en van de accu- naar de Carroserie..

leg eventueel een massakabel van een bevestigingsbout van de dyanmo naar de motor.

Voel ook als het probleem zicht voor doet of de accu polen erg heet worden...

Willem

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Corwin

Start de auto eens met een hulp accu, en meet met een multiemeter het voltage op de accu bij lopende motor, en noteer de waarde even hier,

Het probleem zal in de dynamo zitten of in de bedrading ervan..

Hij zal niet meer bijgeladen worden, als je nu het voltage zou meten zou deze wel rond de 12 / 12,5 Volt liggen, bij een goed werkend systeem is dat +/- 14 Volt.

Gr Stefan

corwinindeneng (0), 14 jaar geleden

Kan het niet iets te maken ook hebben met de distributieriem, v-snaar, of een lekspannings fout veroorzaakt door een fout in de boordcomputer.

Nu heb ik zelf balen verstand van auto's maar ik neem de reactie's van jullie mee naar de garage. Gaat de prijs uit de oude jaarsloterij... haha

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Zal in het laadsrtoomcircuit of slechte verbindingen zitten..

Dus of dynamo kapot, of slechte massa..

of verbindignen neit goed..

tijdens contact aan gaat dan wel het accu lampje branden?? en gaat deze uit zodra de motor looopt??

Willem

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als je er totaal niks van weet, geen probleem, dan kun je hem beter even na laten kijken.

Ik gok op een probleem in de dynamo / bedrading..

Controleren of de accu word bijgeladen is een kwestie van een minuut.

Ben benieuwt..

corwinindeneng (0), 14 jaar geleden

Ga er morgen mee naar de garage, als hij start tenminste. Ik ben zelf ook benieuwd

corwinindeneng (0), 14 jaar geleden

Kan je trouwens naar jullie mening beter naar een erkende opel dealer gaan? Ik heb mijn auto bij een zaak gekocht die alleen tweedehands verkopen en daar van alles aan sleutelen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je hoeft niet perse naar de dealer te gaan, dit moet ook een universele garage kunnen.

kleijn (0), 14 jaar geleden

denk dat je eerst eens langs de garage moet rijden waar die gerepareerd is
misschien een kleinig heid een stekker verkeerd gemonteerd of zo
mvg willem2

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.