Opel Kadett 1.7D: Hikken in laag en midden toerental.

Bouwjaar: 1991

Hallo ben ik weer, maar nu met een andere auto.

Onze Kadett 1.7D uit'91 gaat hikken als je je snelheid heb verlaagd, en vervolgens weer gaat optrekken.

Hij is 45.000km geleden gereviseerd, toen de pomp afgesteld als hij moest staan.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??, het wordt langzaam steeds erger.

m.v.g Willem

Willem12089

Geplaatst door Willem12089 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

tijne (0), 18 jaar geleden

zuigt hij neit ergens valse lucht willem daar doet het mij aan denken (als ik terug denk aan mijn volvo) bij het inlaat spruitstuk waar die tegen de cilinderkop zit?

gr tijne
ps: kan je uit proberen met rem rijniger als hij dat aan zuigt steigt je toerental.

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Martijn,
Jouw verhaal gaat nu niet op bij een diesel heerst geen vacuum in het inlaatspruitstuk,doordat er geen smoorklep in zit.
Daarom zit er ook een vacuumpomp op voor de rembekrachtiger.

Willem,
Is er geen brandstof leiding of slang die poreus is zodat er lucht bij de brandstof komt,is de koude en warme start wel goed?

Hans

tijne (0), 18 jaar geleden

hans een diesel heeft toch ook gewoon een gas schuif? die de hoeveelheid lucht regelt?
of bekijk ik het nu verkeert?

gr tijne

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Nee de brandstof hoeveelheid bepaal je met de hevel op de brandstofpomp.
En de inlaat is een open vebinding met de buitenlucht.

Hans

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Nee, er is absoluut geen lek, het is wanneer hij warm is.

Nou weet ik dat er bijzonder weinig kadett diesels NIET hikken

Maar dit is wel een extreem geval.

Starten Koud: Zelfs zonder voorgloeien in 3 rondjes

Warm een tikkie en hij loopt

Willem

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Willem,

Is het een opel of japanse motor.

Hans

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Nee, joh het is zo'n oude opel diesel het is een 17D motor

Pomp heeft ook al 455.000km gelopen, zou t daar aan kunnen liggen.

Willem

rykmarco (0), 18 jaar geleden

waarschijnlijk is je regulateur v/d pomp versleten of er is een veertje gebroken van je regulateur (inwendig in de pomp)

marco

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Weet iemand waar en hoe die regulator in de pomp zit.

Ik heb niet zoveel verstand van dieselpompen.

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Als je het bovendeksel van de pomp afhaalt waar ook je hevel voor gas geven aan zit zie je de regulateur die bedien je met de hevel.

Hans

rykmarco (0), 18 jaar geleden

klopt, deksel eraf, voorzichtig want de regulateurveer zit vast aan het heveltje, misschien moet je de rookstop nog even uitdraaien ( afstand opmeten ) dan kan je in de pomp kijken.

marco

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

iig hartstikke bedankt, we gaan kijken of we het kunnen repareren binnenkort

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.