auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Calibra: hoe is het plaatwerk bij deze jaren??

Bouwjaar: 1994

Ik ben eerdaags denk ik in de markt voor een Calibra,en dan ga ik in de wat goedkopere prijsklasse,1990 tot 1992 begin ik sowieso niet aan want dat zijn nog de echte roestbakken (enkele uitzonderingen daargelaten) maar als je je de meeste exemplaren vanaf 1993 zo'n beetje bekijkt is daar nauwelijks tot geen roest te zien,ook niet bij wielranden en dorpels,alleen dat ene naadje onder de deuren wel eens.
Maar hoe zit dat aan de onderzijde,met name de chassisbalken en de bodemplaat,blijft dat ook goed bij die jaren?
Overigens ga ik dan voor een 2 liter 8 klepper,die blijven het langst heel.

Geplaatst door

patje kadettje (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de calibra's tot 10-'94 roesten gewoon nog.

p.s. de v6 motor is ook goed voor ruim 300.000km op zijn sloffies

Willem

Willem12089 0
badge

18 jaar

Oké dan,dus echt zeg maar vanaf de nieuwe neus is het redelijk risicoloos kopen.
Het is namelijk zo dat ze vanaf half 93 aan de buitenkant nauwelijks meer roesten,maar ik weet dat 91/92ers aan de onderkant gruwelijk slecht kunnen wezen,dat kan dus bij 93/94ers dus ook,link hoor,ziet ie er subliem uit van buiten,maar is ie onder rot.Maar ik ga dus voor eentje vanaf modeljaar 95,moet lukken,voor ongeveer ¤2500.Thanx Willem!

mijn opel calibra is van halverwege 93 en geen enkel plaatsje waar er zich roest tekent, ook aan de onderkant niet.
onderhoud van de wagen speelt ook een belangrijke rol.
mijn wagen staat 24u op 24 buiten in weer en wind en kan echt niet klagen van de carroserie. opel was vroeger wel heel bekent met roest zeker aan de wielranden, ik kan bij mij daar echter helemaal niks van merken.
wel al veel andere problemen gehad ermee zoals versnellingsbak, stuurhuis,alternator en dergelijke maar wss geeft de vorige eigenaar er niet zo sterk naar omgekeken. heb trouwens ook al 235.000km op de teller zonder niet 1 keer een sleuter op de motor te hebben gezet en verbruikt nog geen olie en rijd redelijk zuining ook om een 2.0 8klepper te zijn,gemiddelt 11 l/100km in het stad verkeer en 8 l/100km op de autosnelweg volgens de regels
mvg bart

calibra8180 0

18 jaar

ik heb een mooie 93 er gezien,van buiten een plaatje van een ding,geen plekje op de wielranden,originele puntlassen nog gewoon te zien op de wielranden,dorpels geen enkel plekje.
nou kan ik m op de brug bekijken,maar wat voor ellende kan ik aan de bodem verwachten?dat ik weet waar ik een beetje op moet letten

het onder houd van de wagen zal dit uitmaken. in de meeste gevallen is de bodem van een calibra niet in slechte staat, die zijn bij de fabricage van de wagen speciaal behandelt met een product tegen steenslag en roestvorming.
mijn onderstel van mijn auto is namelijk nog in voortreffelijke staat alsook die van mijn broer die is er 1 van de eerste, mijn broer geeft wel klein beetje last van roestvorming aan de wielkassen achteraan, wel een beetje zijn eigen fout,met een te grote bandenmaat gereden en deze hebben enkele keren geslipt aan het chassis.
als je er niet zeker van bent dat het een goeie of slechte koop is kun je eventueel nog iemand meenemen bij de aanschaf van uw wagen die beetje kennis geeft van carroserie, ook eventueel mee gaan naar de keuring,kun je aan die personen ook vragen of er speciale punten zijn die in slechte staat verkeren of dergelijke.
soms zouden als deze al dan niet al eens vervangen zijn geweest de silent blocs wel eesn uitgesleten kunnen raken bij de al iets oudere wagens.
geen dure kost om te herstellen ook
mvg bart

calibra8180 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.