Jaar geleden deze auto aangeschaft.
Na ongeveer 300 km te hebben gereden geeft boordcomputer aan Check oliepeil, verbruik was toen 0,5 liter olie op 500 km
Terug gegaan naar garage en nu zijn we inmiddels bijna een jaar verder, er is al nieuwe olie gebruikt 10W40, de motor is gereinigd enkele weken geleden zijn de kleprubbers,koppakkingen,zuigerveren vervangen en de cilinders gehoond.
Helaas blijft het probleem zich voordoen. We zitten nu op een verbruik van 0,25 liter per 600 km.
Weet iemand waar het dán aan kan liggen, wij worden er een beetje moedeloos van, en kan het zijn dat het verbruik naarmate de cilinderwanden wat inslijten dat het verbruik minder wordt.
alvast bedankt voor een reactie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor de volledigheid vermeld ik even dat de auto 138000 km heeft gereden.
mijn vraag: Wat is de beweegreden geweest om de kleprubbers / zuigerveren te vervangen en het blok te honen??
Controleer de Carterontluchting van de motor eens.
Hier kan ook een hoog olie verbruik door ontstaan.
Willem
Dit is door de opel dealer aangegeven als mogelijke oorzaak.
Wij hadden hier geen problemen mee, omdat het nog garantie is.
De carterontluchting is helemaal schoongemaakt voor de grote reparatie, maakte geen verschil.
Ook hebben ze de motor met speciaal spul schoongemaakt
Verder heb ik het idee dat de motor meer olie verbruikt wanneer ik langere tijd snelweg rij, en wanneer ik met onze caravan erachter rij.
16 jaar
Ik vind het vreemd dat ze meer koten gaan maken op een motor, en daarmee het risico lopen op dat de storing niet weggaat.
een 2e hands motor had een goedkoper alternatief voor de dealer geweest en met een zekerdere kans van slagen.
Ik zelf heb het vermoeden dat er iets in die motor ernstig versleten is namelijk.
je zou hier eens naar kunnen kijken:
Klein zelf testje:
Is de uitlaat erg zwart van binnen?? (dit duid op verbranding van motorolie)
stap1:
- bedrijfswarme motor
- Stationair laten draaien
- oliedop los draaien en laten liggen
* Blijft deze stil liggen ga door naar stap 2
* Begint deze te stuiteren: dan is er comressie lekkage naar oliecarter
Stap2:
- Til de oliedop op
* Is er veel damp te zien: Lekkage van carterdruk naar carter
* Is er geen tot bijna geen damp te zien: Waarschijnlijk kleprubbers verdroogt of los gekomen
Compressiesruk in Carter:
- Dit duid meestal op slijtage van zuigerveren en of Cilinderwand
- Dit is een Dure reparatie ivm Blok revisie (als het al niet nodig is een ander blok te plaatsen)
Kleprubbertjes versleten:
- Dit is met de moderne reparatie technieken een vrij simpele klus.
Willem
Heb even gedaan wat je hebt geschreven
De dop blijft gewoon normaal liggen en er komt geen rook uit als ik hem eraf haal.
Dat de kleprubbers versleten zijn lijkt me sterk, zijn er pas ingezet.
Weet jij mischien hoe ik kan zien of de reparatie wel is uitgevoerd, begin nu toch mijn twijfels te krijgen, zeker omdat dit een garantiekwestie is en deze bijna afloopt.
16 jaar
Ik vind het vreem dan dat er geen cartedrdruk is en de kleprubbertjes heel zijn, waar moet die olie naartoe??
Willem
Ja, dat is het probleem wat ze bij de Opel dealer ook hebben.
Ik had gehoopt dat er hier een oplossing te vinden was.
16 jaar
Maar er is natuurlijk geen mogelijkheid om te zien of de reparatie wel uitgevoerd is?
16 jaar
Ik had laast gelezen dat iemand de overdrukventiel van de oliepomp vast had zitten en dat de druk op het oliesysteem erg hoog bleef en dat de auto ( ook een zafira met een 1.8 ecodrekje ) veel olie gebruikte .
Maar deze auto duwde ook elke keer de oliefilter kapot waardoor hij ook veel olie lekte .
Is er ook een olielekkage onder de auto te zien of gebruikt hij alleen veel olie ?
Maar als hij veel olie gebruikt moet hij toch ook blauwe rook hebben ?
16 jaar
Er is geen lekkage onder de auto te zien en de motor is helemaal droog aan de buitenkant.
Het enigste wat ik gisterenmorgen heb gezien is dat er met een koude motor een beetje wit gekleurde rook uit de uitlaat komt, deze verdwijnt wanneer de motor warmer wordt.
Ik zal zeker even aan de dealer voorstellen om de overdrukventiel te controleren, want neem aan dat ik dit niet zelf kan.
16 jaar
als het de overdrukventiel is , moet je ergens een lekkage zien ...
anders moet de motor het verbranden en dan zie je het aan je uitlaatgassen .
16 jaar
Leack Lock proberen dit maakt de klepsteelrubbers terug zacht waardoor deze opnieuw afdichten succes
16 jaar
[quote=Roger10]Leack Lock proberen dit maakt de klepsteelrubbers terug zacht waardoor deze opnieuw afdichten succes[/quote]
Dat zal niet helpen als - zoals de TS schrijft - deze ook zojuist pas zijn vervangen.
Gr.
Vandaag weer bij de dealer geweest.
Ik moet nu rijden tot er ongeveer 1 liter olie bijgevult moet worden.
Volgens hun zou het kunnen dat het verbruik minder is als hij voorbij een verbruik is van 0,25-0,5 liter.
Heb tevens en gespek met de hoofd verkoop aangevraagd, eens kijken hoe hij tegenover inruilen of omruilen staat.
Mocht dit allemaal niets opleveren dan zal ik toch een instantie in moeten gaan schakelen, maar welke????
16 jaar
bovag , rdw , je verzekering vragen of je rechtsbijstand hebt
16 jaar
OKe bedankt, ik zal mandag eens rond gaan bellen.
16 jaar
elke motor verbruikt olie ; 0,5 L olie op 1000 KM is toegelaten ;
denk niet dat er iets zal kunnen aan veranderd worden ; kan hij oud mee worden trouwens .... gewoon regelmatig oliepeilcontroleren
[quote=opc8275]elke motor verbruikt olie ; 0,5 L olie op 1000 KM is toegelaten ;
denk niet dat er iets zal kunnen aan veranderd worden ; kan hij oud mee worden trouwens .... gewoon regelmatig oliepeilcontroleren[/quote]
de meeste opel motoren zul je bedoelen!
16 jaar
[quote=Roger10][quote=opc8275]elke motor verbruikt olie ; 0,5 L olie op 1000 KM is toegelaten ;
denk niet dat er iets zal kunnen aan veranderd worden ; kan hij oud mee worden trouwens .... gewoon regelmatig oliepeilcontroleren[/quote]
de meeste opel motoren zul je bedoelen![/quote]
Zeker niet de meeste opel motoren.
Zoals omschreven wordt: ELKE MOTOR verbruikt olie. anders is het gauw over met het blokkie
een cilinderwand kun je niet smeren zonder lekken naar de cilinder toe.
De meeste opel motoren zul je bedoelen:
mijn (ex) opels en olie verbruik:
- Kadett C16SE station '91 80.000km: 0,5liter olie op 12.000km 8jaar terug verkocht en rijdt nog
- Kadett C16NZ station '90 355.000km: 1liter olie op 13.000km gesloopt ivm roest
- kadett 17DR station '91 475.000km: 1liter olie op 7000km (Diesel) nog in bezit en prima rijdend
- Astra C20NE station '93 250.000km: 1liter olie op 12.000km nu 297.000km en gesloopt ivm roest
- Vectra X25XE Sedan '96 180.000km 1liter olie op 15.000km en dat met gare kleprubbers: rijdt nog en in bezit
Als ik mijn verleden zo lees mag ik qua olieverbruik niet klagen, maar zo hoort het te zijn.
Willem
[quote=Willem12089][quote=Roger10][quote=opc8275]elke motor verbruikt olie ; 0,5 L olie op 1000 KM is toegelaten ;
denk niet dat er iets zal kunnen aan veranderd worden ; kan hij oud mee worden trouwens .... gewoon regelmatig oliepeilcontroleren[/quote]
de meeste opel motoren zul je bedoelen![/quote]
Zeker niet de meeste opel motoren.
Zoals omschreven wordt: ELKE MOTOR verbruikt olie. anders is het gauw over met het blokkie
een cilinderwand kun je niet smeren zonder lekken naar de cilinder toe.
De meeste opel motoren zul je bedoelen:
mijn (ex) opels en olie verbruik:
- Kadett C16SE station '91 80.000km: 0,5liter olie op 12.000km 8jaar terug verkocht en rijdt nog
- Kadett C16NZ station '90 355.000km: 1liter olie op 13.000km gesloopt ivm roest
- kadett 17DR station '91 475.000km: 1liter olie op 7000km (Diesel) nog in bezit en prima rijdend
- Astra C20NE station '93 250.000km: 1liter olie op 12.000km nu 297.000km en gesloopt ivm roest
- Vectra X25XE Sedan '96 180.000km 1liter olie op 15.000km en dat met gare kleprubbers: rijdt nog en in bezit
Als ik mijn verleden zo lees mag ik qua olieverbruik niet klagen, maar zo hoort het te zijn.
Willem[/quote]
Ik weet wel dat de benzinemotoren best goed zijn van opel,maar over de eerste 16klep dieselmotoren heb ik niet veel goeds gehoord tot 2l olieverbruik op 1000km.Een colega van mij ging over een 6tal jaren terug zijn nieuwe zafira 2.0cdti afhalen bij de dealer en kreeg gelijk 5l motorolie mee met de vermelding ja een nieuwe motor gebruikt eenmaal een beetje olie maar 3jaar later en 120000km verder gebruikte die motor nog altijd 1,5l olie op 1000km en deze wagen werd netjes onderhouden bij een erkende opeldealer en ik kan me best indenken dat met zo een olieverbruik best wel eens een motor zonder olie draaide! Ikzelf rijdt met een oude audi 80 1600d en da ding verbruikt geen drup op 10000km
16 jaar
Dan ben jij de eerste die een VW 1600 diesel had die een NIHIL olieverbruik had.
Dit omdat deze motoren Volgens de dealer olie MOESTEN verbruiken ivm levensduur.
VW schreef een minimaal olieverbruik van 1liter olie op 15000km voor ivm slijtge vermindering
Deze blokken draaien daarom wel makkelijk 400.000km
Willem
Jaja vw schrijft voor 1l op 15000km maar 1l op 15000km of 1,5 tot 2l op1000km is toch een hemelsbreed verschil en wanneer er 1l verbruikt wordt op 15000km moet er nog niks bijgekiept worden!!!!!!!!
16 jaar
Klopt als een bus.
scheelt een hoop inderdaad.
maar zoals eerder in dit topic omschreven is er een probleem in de legering van de cilinderwand geweest bij opel wat een hoog olieverbruik als gevolg had.
Willem
en wat ga je eraan doen aan je olieverbruik ?
Wat kost een litertje olie in vergelijking met een ganse revisie ,met de kans dat het dan daarna nog nie beter is ?
Er schijnt een bepaalde olie te zijn (dacht van ELF of Castrol die het verbuirk wil drukken bij deze motoren.
Ik heb wel veel gereden met de 2.2 DTi's maar nooit een gereden met Veel verbruik van olie.
Een litertje niet te dure olie bij een onderdelen leveranciers is niet zo heel duur opzich.
Dat zal goekoper zijn dan een revisie die waarshijnlijk hoger uitpakt als 200.000km olie bijvullen ivm cilinder reparatie.
Ik denk haast dat een andere motor de beste oplossing zou zijn.
Willem
Dat van die elf olie klopt,als je geluk hebt verbruikt die nadien misschien nog1/3 hoeveelheid olie als tervoren!
16 jaar
Ik heb het zelfde probleem met mijn Zafira 1.8 - 16 v ecotec maar dan uit 2000 vanaf het begin problemen oa met olieverbruik, o.5 ltr op de 750 km Opel Nederland noemt dit acceptabel, dus geen syntetische olieen meer maar 15W40 van 4.50 euro daar kan geen revisie tegen op als je maar 10.000 km per jaar rijdt
gr paul
16 jaar
Als ik een opel had met een dergelijk olie verbruik, dan was het wel mijn laatste opel geweest.
Want normaal is het niet.
En iedereen kan wel een verklaring geven hiervoor, maar het is diep triest dat een gerenommeerd merk niet eens een probleem op kan lossen.
Net zoals toyota met de avensis diesel , dezelfde problemen.
Ook abnormaal olie verbruik,en de garage met droge ogen zeggen dat het normaal is.
Je koopt een nieuwe auto en je krijgt er een olie boot bij.
het lijkt helemaal nergens op.
Vroeger kreeg de kwaliteit van de olie de schuld, nu met de duurste en geavanceerde olie soorten is het verbruik nog nooit zo hoog geweest.
16 jaar
1 voordeel hoef je enkel het filter te vervangen
maar nu zonder gekheid
zit de carterontluchting niet verstopt?
wij hebben ook een paar opeltjes gehad met extreem olie verbruik
waaronder ook 1.8 16V
hier hebben wij een goede 5w40 en een toevoeging van decopro bij gedaan
auto gebruikte voorheen 1 liter op 1000km
na de behandeling gebruikte hij op 15000km 1.5 liter
we hebben de klant geadviseerd om de volgende verversing nog een olie behandeling te doen
dit hebben we gedaan
olie verbruik nu op dit moment op 15000km 0.5 liter
erworden hoofd zakelijk stadsritjes mee gereden
1 x in de 2 weken wordt er een lange rit mee gemaakt
de olie behandeling is:
Deco pro Oil consumption
sinds kort heeft deco pro een andere naam decolin (net een maand)
maar de oude website is nog aktief:
laatste produkt op deze pagina
Het is te gek voor woorden dat je dit soort middeltjes erin moet gooien bij een auto met nog geen 150.000km op de klok.
Dat verwacht je bij autos met het dubbele aan km.
Wat je er ook aan doet of wat je er ook in gooit, het blijft een mechanisch probleem.
Je kunt het doormiddel van een lapmiddel weer een beetje oprekken, maar het blijft een constructiefout.
ik denk dat als ze milieu eisen stellen aan uitstoot, dat ze hier ook eens naar moeten kijken, want ik denk dat als je vertelt dat een moderne motor een liter olie uit tuft dat ze daar niet vrolijk van worden.
16 jaar
Ik ga oil consumption meteen proberen,
niet geschoten altijd mis!
bedankt voor de tip
16 jaar
[quote=primera p11]Het is te gek voor woorden dat je dit soort middeltjes erin moet gooien bij een auto met nog geen 150.000km op de klok.
Dat verwacht je bij autos met het dubbele aan km.
Wat je er ook aan doet of wat je er ook in gooit, het blijft een mechanisch probleem.
Je kunt het doormiddel van een lapmiddel weer een beetje oprekken, maar het blijft een constructiefout.
ik denk dat als ze milieu eisen stellen aan uitstoot, dat ze hier ook eens naar moeten kijken, want ik denk dat als je vertelt dat een moderne motor een liter olie uit tuft dat ze daar niet vrolijk van worden.[/quote]
Tja helaas zijn er meer fabrikanten met dit probleem:
Toyota: met de 2.0 D4D en de D-Cat, die hebben ook in Veel gevallen VEEL olieverbruik, deze zie je zelfs vaak blauw roken. D-Cat van de zaak: Turbo stuk gelopen tot 2x toe, schijnt normaal te zijn volgens toyota
Onze mazda 323 DiTD bj2000, deze heeft vanaf nieuw 1 liter olie verbuikt op 800km. (was normaal volgens de Mazda Dealer
Nissan primera 1.6 Bj2003 : Deze van een Collega van mij. vanaf dat hij m heeft (nieuw gekocht) een olie verbuik van 1liter olie op 1200km, lag binnen de grens waarden van de fabrikant.
auto verkocht op 83000km omdat hij het gezeik van de dealer zat was, deze wilde het probleem niet oplossen
Hiermee wil ik zeggen dat het niet alleen opel is die een hoog olie verbruik heeft, zoals velen dat wel beweren.
Die jappen kunnen er ook wat van hoor.
Willem
[quote=primera p11]Het is te gek voor woorden dat je dit soort middeltjes erin moet gooien bij een auto met nog geen 150.000km op de klok.
Dat verwacht je bij autos met het dubbele aan km.
Wat je er ook aan doet of wat je er ook in gooit, het blijft een mechanisch probleem.
Je kunt het doormiddel van een lapmiddel weer een beetje oprekken, maar het blijft een constructiefout.
ik denk dat als ze milieu eisen stellen aan uitstoot, dat ze hier ook eens naar moeten kijken, want ik denk dat als je vertelt dat een moderne motor een liter olie uit tuft dat ze daar niet vrolijk van worden.[/quote]
hoe komt dat dan?
vroeger had men het over inloopolie en moest per merk verschillend na 1.500km of 3.000km ververst worden
dit was dan bedoeld om de cilinderwanden sneller te ergaliseren
met gewone olie duurt dat proces langer
ook heeft het temaken met het rijden op zich
als je altijd (de eerste 15.000-30.000km) rustig hebt gereden
en je gaat er dan flink mee rijden (hogere toerentallen)
is het raakvlak van de zuigerveren ook anders (schieten verder door)
in de theorie kan dat niet maar in de praktijk wel
opel had in begin astra zafira 2.0 dti tijdperk en nu nog veel last van extreem olie verbruik
had je nu een bestuurder die flink aan het planken was was het inloop proces al bij 15.000km volledig
en nagenoeg geen olie verbruik meer
maar een NETTE rijder moest tot 120.000km of zelf tot 150.000 km over dat zelfde proces doen
het middel wat ik advieseerde versneld dat inloop proces als het ware
was ook door opel nederland als addatief aanbevolen bij olie verbruik motoren (of het nog steeds zo is?)
Ik kan met dit verhaal een beetje meegaan,
nl, toen ik problemen met de auto kreeg heb ik de rechtmatige eigenaar gebeld of hij ook olieverbruik had, maar de eerste 45000 km geen druppel ik kocht de zafira 4 maanden nadat hij hem verkocht had en in 4 maanden tijd was er 5000 km meegereden, de zafira was net 3 jaar oud .
Ik heb contact gehad met de olieboer en die stuurt mij een ltr olie op van het wondermiddel
dus ben benieuwd
alle vertrouwen erin, net weer een nieuwe maf sensor van 330 euro moeten betalen, zafira houdt je wel arm!
16 jaar
Inloop olie werd in de regel gebruikt om dat de aanmaak toleranties lange niet zo nauwkeurig waren als nu.
Vandaar dat je nu geen inloop olie meer hoeft te gebruiken.
Ook verzamelde die inloopolie ook het achter gebleven slijpsel en andere rottigheid die tijdens het fabriceren achter gebleven was.
maar tegenwoordig komt er geen mensenhand meer aan te pas.
aanmaak toleranties zijn zo nauwkeurig en worden door 3D meetmachines op 4 cijfers achter de punt gemeten.
ook de meet gegevens worden van serie motoren allemaal op geslagen en daardoor kunnen ze ook series eruit halen waar fabricage fouten en/of meet fouten inzitten.
Dit moet allemaal vast gelegd worden voor de ISO certificatie.
kortom, je zou verwachten dat er sprake van zou moeten zijn, in combinatie met de hoogwaardige olie soorten van tegenwoordig, dat er juist helemaal geen overmatige olie consumptie zou moeten zijn.
Maar, nauwkeurige aanmaak toleranties vergen grotere en meerdere controles dan grovere aanmaak toleranties, en kost dus geld!.
Je produkt word duurder.
Ik denk dus dat er dan in samenspraak met een olie fabrikant gekeken word naar een oliesoort die dit op kan vangen, met de gevolgen die nu dus ontstaan.
ik denk dat een consumenten organisatie, denk aan kassa of radar, hier wel wat mee kunnen.
overal mooie energielabels aan hangen, maar het olie verbruik van een tweetakt motor.
Dat is domweg niet uit te leggen.
in de auto week staat momenteel een duurtest van een audi tt, waar ze al op 32000km 7 keer olie in hebben moeten gooien.
Autoweek gaat hiet hier niet zo op in,want je bijt niet de hand die je voed.
Ze vinden het ook niet normaal, maar zouden er geen item aan wijden.
16 jaar
Hallo iedereen die hier heeft gereageerd.
Sta er versteld van dat er zo veel mensen zijn die hetzelfde probleem hebben.
Ik ben net terug van een paar dagen Oostenrijk.
Op de heenweg ongeveer 950 km gereden, en er moest meer dan 1 ltr olie bij.
Voor vertrek naar Nederland 450 ml bijgevuld, en ik denk nu ik terug ben dat er weer meer dan 1 ltr bij moet.
16 jaar
Wilyvie, ik vind het dieptriest dat het op deze manier afgehandeld word, kortom je moet het maar accepteren.
Het is gewoon een produkt fout, want jij bent echt niet de enigste met een zafira met dit verbruik.
Al doen sommige dat met droge ogen wel beweren.
Bij de diesels was het verbruik ook zo hoog, hele discussies zijn er geweest met de lease maatschappij destijds met een vectra van een familie lid.
die reed 60.000km per jaar.
Elke 2000 km moest er een liter bij, elke 2 weken moest er een liter olie in.
Hij stuurde de bonnetjes naar de lease maatschappij elke maand.
Lease maatschappij zegt: naar de garage met die auto, die is niet goed.
En er reden heel wat van die vectra's in de rondte in die tijd.
En er is een partij ellende over geweest, uiteindelijk kon die de bonnetjes indienen want stond in het instructieboekje dat het acceptabel was.
Maar auto heeft een paar weken bij de dealer gestaan om het uit te zoeken.
Later is er andere olie in gekomen en werd het verbruik 1 liter op de 5000 km.
16 jaar
Wij hebben dit probleem ook gehad met onze Zafira (2002) Twee jaar lang zijn we aan het rotzooien geweest met de auto en de Opeldealer. Staatjes bijhouden, constant terug komen om oliepeil te laten meten, olie bijvullen, en nog niets opgelost. Tot er na twee jaar een oplossing kwam: vraag niet wat. We werden door de garage gebeld met de opdracht! te komen met de auto. Er is iets vervangen maar tot op de dag van vandaag weten we nog steeds niet wat. Medewerkers bleven zich van de domme houden als we ernaar vroegen. Probleem was echter wel opgelost. Veel andere problemen echter niet. Voor ons nooit geen Opel meer n.a.v. onze ervaringen met deze auto en de Opeldealers. Jawel dealers! In totaal zijn we met de auto bij 7 dealers geweest maar niemand kan onze problemen een naam geven of vinden waar de oorzaak zit.
16 jaar
Ze weten het wel, maar vertellen het jouw niet.
16 jaar
Juist, Primera dat is het probleem!!! Ze zullen zo weinig mogelijk vertellen en hun wanprodukten niet afkraken. Het enige wat je mag doen is zo vaak mogelijk terug komen om hun kas te spekken.
Voor mij ook geen dealer meer. Gewoon een universele, bewezen betrouwbare, garage met een no nonses mentaliteit.
mvg Gerco
16 jaar
Ook een universeel kan niet veel met olie verbruik, het is en blijft een constructie fout.
Zeker als het meer dan gemiddeld voorkomt bij een bepaald type.
Je kunt er eens een lap middeltje ingooien, maar het blijft een ontwerp of materiaal fout.
Alleen zal je dat niet horen uit de mond van een vertegenwoordiger van het betreffende merk.
Daar ben je altijd de eerste met het probleem.
Vandaar dat ik geen europese merken meer rijd, er is altijd wel wat mee.
Nu begint het door het vermengen van de europese met de japanse auto merken daar het gedonder ook al.
Een nissan met een renault motor, krijg je ook de kwaaltjes van renault erin en al het preventieve onderhoud wat er aan die motor zit.
In de mazda zit tdci van ford, krijg je ook dat gedoe met die brandstofpompen en verstuiver ellende van ford.
Voor al als je bij nissan kijkt naar de modellen, alleen het plaatje wat erop zit is nog van nissan, tenmiste als ik kijk naar de kubistar en de note.
Ik ben juist naar dat merk over gestapt om hun betrouwbaarheid.
Ik zou nu erg twijfelen om een nissan aan te schaffen met die renault delen.
16 jaar
Ik ben van plan een Zafira 1.8i 16v Ecotec uit 2000 te kopen. Heeft 112.000 km gereden. Nu ben ik wat huiverig voor de toevoeging 'Ecotec' in de naam. Mijn huidige mitsubishi GDI (nog zoiets!!!) heeft me al menig grijze haar gekost en heel veel geld. Kan ik zonder zorgen de Ecotec Zafira kopen, of is het een afrader en moet ik voor een meer conventionelere motor gaan???
Wie helpt mij uit de droom?
Joop.
16 jaar
Hallo Joop
Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd omdat het probleem bij ons is opgelost.
De garage heeft ,na overleg, onze motor totaal gereviseerd ( kosten garage), en tot nu toe is het probleem met het olieverbruik hopelijk opgelost, we hebben nu bijna 1000 km gereden en nog geen druppel bijgevuld. Dus dit is al een hele vooruitgang als je ons verhaal hierboven leest
Ik moet zeggen dat 2 collega's van mij de zelfde auto hebben met dezelfde motor en deze hebben nergens problemen mee.
16 jaar
En ga je nu verder bij die garage gaan voor onderhoud ?
[quote=opc8275]En ga je nu verder bij die garage gaan voor onderhoud ?[/quote]
Zou niet weten waarom ? Je hoeft je niet schuldig te voelen na aanspraak op GARANTIE te hebben gemaakt, dat zou effe lekker zijn.
Gr. paul
Uiter, ik zou die opel lekker laten voor wat tie is.
Ga je van de ene ellende naar de andere ellende.
Zeker die ecotec kent nogal wat gedoe met EGR klep die regelmatig als storing terug keert.
Olie verbruik is de motor niet vreemd.
Nee, dat is geen topper.
16 jaar
ok , fijn
zijn echt geen slechte motoren .
Tja De Z18XE: Bersterke motor, en misschien wel dankzij zijn olie verbruik een van de Beter geschikte motoren voor LPG.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar