De laaste tijd is het verbruik drastisch gestegen.
Gemiddeld nu 8 a 5,5L/100km.
Meer dan 1L extra tov vorig jaar deze tijd. Gebruik is hetzelfde gebleven.
Ben ermee naar de dealer geweest, hebben een herprogramatie uitgevoerd, doch zonder resultaten.
Tank steeds bij dezelfde pomp. (Shell V-power en Total Exellium)
Er zijn geen foutcodes aanwezig en verder rijd de auto goed.
Kan dit eventueel een defect aan de LMM zijn of een verstoppende roetfilter?
Volgens de garage geeft dit steeds een foutmelding, maar geloof er niet veel van.
We heeft er meer info.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het ligt er maar net aan hoe je het verbuik doet meten,
En heb je ook precies hetzelfde gereden als vorig jaar bij dezelfde temperatuur en dezelfde weg afgelegd ?
Volgens mij is er niks aan de hand en zit het tussen de oren..
Als het roetfilter dicht zit merk je dat wel aan het vermogen bv, net zoals problemen met de luchtmassameter.
Ik hou het verbruik al meer dan een jaar bij. Zowel met de boordcomputer als eigen berekening.
Auto word altijd gebruikt voor woon werk verkeer.
Temperatuur in november vorig jaar zal niet veel verschillen met nu. Dus..... tussen mijn oren zal er wat anders zitten.
14 jaar
is de bandenmaat nog het zelfde ?
andere bandenmaat kan afwijking geven op kmteller ( dus bv minder of meer km afgelegd )
gr bart
14 jaar
rijdt goed geen defect codes dan is het jammer gewoon doorrijden en iets vaker tanken
14 jaar
[quote=fonzyastraH]is de bandenmaat nog het zelfde ?
andere bandenmaat kan afwijking geven op kmteller ( dus bv minder of meer km afgelegd )
gr bart[/quote]
Banden zijn dezelfde.
14 jaar
[quote=bassie138]rijdt goed geen defect codes dan is het jammer gewoon doorrijden en iets vaker tanken[/quote]
Als dit uw niveau is, blijf je beter weg van deze nieuwsgroep.
14 jaar
je kunt er toch verder niks aan doen als alles goed is als er ook maar iets fout zit in zo'n motor geeft hij foutcodes
en vooral met het roetfilter
14 jaar
[quote=Dirk2301][quote=bassie138]rijdt goed geen defect codes dan is het jammer gewoon doorrijden en iets vaker tanken[/quote]
Als dit uw niveau is, blijf je beter weg van deze nieuwsgroep.[/quote]
Ben het met Bassie eens...
Indien de auto niets mankeert zit er toch niets anders op ??
Misschien kan Dirk aantonen dat de auto ALTIJD onder dezelfde omstandigheden heeft gereden.
Beter is het bijhouden van het aantal stops en acceleren van het voertuig want hiermee,
gaat het meest brandstof mee verloren...................
Gr. paul
Laat je hem toch effe door de dealer nakijken? Als het verbruik "drastisch" gestegen is, haal je de kosten er zo weer uit.
of er moet ergens wat lek zijn maar ook dat kan eigenlijk niet ook dan gaat het lampje branden ik denk dat er met de auto niks aan de hand is hij gaat wel meer gebruiken op het moment dat hij gaat regenereren dus het roetfilter schoonmaken , heb je het afgelopen jaar niet een update laten uitvoeren er was een recal op software voor het regenereren van het roetfilter
gr sebastiaan
14 jaar
soft update is deze zomer (augustus) gedaan.
14 jaar
[quote=Dirk2301]soft update is deze zomer (augustus) gedaan.[/quote]
dan heeft hij de nieuwste software waardoor hij vaker regenereerd om het roetfilter schoon te houden
vandaar hoog brandstofverbruik
gr sebastiaan
14 jaar
Amen..
14 jaar
De software update is gedaan nadat het verbruik is toegenomen, als ik Dirk goed lees. Volgens mij kan een niet goed werkende LMM zeker deze klachten geven en lees je regelmatig op deze site dat de LMM zich lang niet altijd meld. Op een auto met garantie wil de dealer toch wel even een andere LMM uitproberen?
14 jaar
dan zou hij volgens mij ook in moeten houden
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar