Hallo problem solvers!!
Een van de sloten (rechts achter) reageert niet meer op de centrale deurvergrendeling.
De motor van het slot werkt wel. Ik denk dat aard draad kapot is. Volgens het elektrische schema van mijn werkplaatshandboek (vraagbaak) zitten alle kabels aangesloten op een antidiefstal unit.
Weet iemand waar deze antidiefstal unit zit?
Met vriendelijke groet,
Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo ik zou eerst de bedrading tussen portier en carrosserie eens nader onderzoeken die gaan nogal eens stuk, bij de dealer is er een reparatiestekker met een stuk bedrading voor te koop je moet de draden wel netjes aan elkaar maken en in de stijl van de carrosserie stoppen.
Succes Techneut11280
Het verhaal van Techneut klopt in zoverre dat het van toepassing is op de Zafira B vanaf 2005
Bij de Zafira A is het nagenoeg altijd het slotmechaniek zelf dat de geest heeft gegeven. CV-motor en slot is 1 geheel.
de motor/slot heb ik er uit gehad en getest met een accu. hij lijkt te werken.
de open en dicht kabel geeft ook een spanning als ik de CDV activeer. alleen de kabel van de derde pool de geeft geen spanning af.
dus ik denk dat dekabel gebroken is of slecht contact heeft. ik weet alleen niet waar. daarom wil ik weten waar hij uitkomt.
weet iemand dat?
14 jaar
Als deze kabel gebroken is is deze in 99 van de 100 gevallen gebroken in de thule tussen de auto en de deur.
Willem
Dan zou ik toch eens kijken in de thule van de linker voordeur. Deze gaat nl. het meest open en dicht. Dus ook de meeste kans op breuk. Het commando van open/sluiten komt ook vanaf deze deur.
Ik zou eerst de thule van het linker achterportier bekijken.
De lvdeur gaat wel vaker open maar ik heb nog nooit meegemaakt dat die kapot is.
La heb ik al een keer of vijf vervangen,
Overzicht alarmsysteem
1. Power-Sounder (alleen Vauxhall)
2. Stuurapparaat alarmsysteem en centrale vergrendeling
3. Claxon, diefstalalarm
4. Motorkapcontact
5. LED in schakelaar waarschuwingslampje
6. Contactslot
7. Ultrasoonsensoren in de interieurverlichting
8. Schakelaar kofferdeksel/achterklep
9. Schakelaar laad-/bagageruimte
10. Portiercontactschakelaar achter links
11. Schakelaar slotcilinder bestuurdersportier
12. Portiercontactschakelaar voor links
afbeelding volgt
14 jaar
[url=http://img410.imageshack.us/i/zafira1998...][img]http://img410.imageshack.us/img410/7094/...[/img][/url]
14 jaar
Dank voor de reacties. Binnen kort ga ik de tule RA bekijken. Als ik meer weet dan horen jullie dat.
Groeten,
Henk
14 jaar
Ik heb hetzelfde gehad. Ook RA. Met een kleine kabelbrand tot gevolg. LV portier gaf bij mij idd nooit problemen. Dit komt denk ik door de manier hoe de thule tussen chassis en deur loopt.
Ik heb de stekker uit de deur losgemaakt, draden kort afgeknipt en een nieuwe stukjes tussen gesoldeerd.
Bij mij was de cv-module ook deels doorgebrandt. Dit heb ik kunnen repareren door een draadje over het printspoor te solderen. Werkt tot nu toe weer probleemloos.
Gerco
14 jaar
Hallo Problem solvers,
Ik heb de tule RA los gehaald. en daar was de aardingsdraad helemaal door gebroken. de einden weer aan elkaar gesoldeerd. tape et over en klaar. de CDV werkt nu ook weer op de RA deur.
Bedankt voor de tips
14 jaar
makkelijk he als je het weet
mvg willem2
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar