Auto blijft bij het uitlezen injector 3 aangeven, rieniging in tank, aanvoerbuizen gereinigd, compressie gemeten, goed, parameters geven goed aan, gaat bij rijden steeds beter lopen, zet je hem even 5 min af, dan loopt hij weer op 3 cilinders, 4 gasmeting en lambdagetal goed, alleen o2 meting geeft 5 aan, zuurstof of verbranding niet goed. Vlg Tech 2 ook injektor aangegeven, injektor vervangen? of paar dagen laten rijden met reiniger? Kun je 1 injektor vervangen of is het wijs met 195.000 km alle 4? Gaarne advies
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je kunt gewoon 1 injector vervangen hoor.
groetjes jan.
Ecu op de motor geeft ook veeeeeeel problemen dik hier eens een keer ff tegenaan met een stukje hout of zo... misschien dat die dr op reageert. p.s heb je singaal op de desbetreffende injector?? Succes. Anders ff naar AC-tronics brengen!
Arnold, je kunt eens 2 injectoren verwisselen om te checken of het inderdaad een injector is die het probleem veroorzaakt. Storing zou dan mee moeten verhuizen. Wat echter duidt op een te hoog O2 gehalte kan wel eens worden veroorzaakt door vacuumlek bij de EGR-Klep. Dat komt heel veel voor. En niet te vergeten het gasklephuis goed reinigen. Dan kun je hopelijk een aantal dingen uitsluiten.
En wij hebben wel eens problemen opgelost (met een infuus) die te maken hadden met hangende kleppen, maar dan kreeg je vaak een melding van misfire.
Hartelijk dank alvast , we gaan morgen verder vr gr
Injektoren verwisseld, codes gewist, blijft 3 e cilinder aangeven, krijgt geen massasturing naar injektor, bedrading vanaf computer doorgemeten, weerstand draad 0, dus hij krijgt vanuit de injektiecomputer geen massasturing vlg mij, want de andere knipperen wel massa bij draaiende motor. computer stuk?
Als ik je probleem zo lees denk ik wel dat je ECU stuk is net wat ik al eerder zei, zelfde probleem ook al gehad met een Astra, en tevens een meriva... waren ook allemaal de 1.8 motoren! Succes!
De kip of het ei?
Bij serieuze problemen met de ontsteking schakelt deze ecu de injector van die cylinder uit.
Wat zijn de foutcodes?
[quote=oldford]De kip of het ei?
Bij serieuze problemen met de ontsteking schakelt deze ecu de injector van die cylinder uit.
Wat zijn de foutcodes?[/quote]
Klopt. Hebben wij dus bij een Astra gehad en die bleek uiteindelijk een vervuilingsprobleem te hebben en via het infuus is dat toen opgelost. Maar foutmelding betrof toen iets van misfire 3e cilinder.
Injektiecomputer geeft geen massasignaal naar de 3e injektor, bedrading geeft geen weerstand, dus computer stuk, opgestuurd naar actronics, deze gaan hem als het goed is beoordelen en maken. alvast weer bedankt, laat het weten,
heb dit ook eens meegemaakt met zafira , heb toen bobijn vervangen probleem opgelost , alle storingen weg.
Is niet hetzelfde probleem, bobine is een jaar geleden ook vervangen, maar nu kreeg de 3e injektor geen massasignaal
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar