close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel 0: Houd in en slaat af warm 2.0dtl

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 dtl

Wij hebben een opel vectra staan met een raar probleem.

Kout starten en lopen, rijd goed.
Na 20 min rijden en goed optrekken hout ie in en slaat af.
En wil niet meer starten.

Na 20 min start ie weer gewoon en herhaalt weer dezelfde probleem.

Losse contact in pomp? pomp defect?

fout code p1631 en p1345

Graag een oplossing
Alvast bedankt

Geplaatst door

bbenk (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Toevallig vandaag een Astra-G binnen staan met precies dezelfde symptomen.
Alleen heeft deze helemaal geen foutcodes.
Koude start prima, houdt in het begin alleen wat in en rookt nogal, tijdens de proefrit verder geen probleem, als je 'm wegzet en een minuut of 5 wacht start hij helemaal niet meer, aanslepen helpt ook niet, na nog een tijdje wachten start hij gewoon weer.
Alle signalen op de Tech2 zien er goed uit.
Het kan in de pomp zitten of in het motorstuurapparaat.
Het lijkt net of de brandstofafsluitsolenoide niet helemaal goed werkt.
Vandaag toch maar een pomp besteld, morgen weten we meer.

daninja 0
badge

18 jaar

Je kan met de Bosch KTS de pomp ECU uitlezen, misschien dat daar meer uit komt.


Gr Ron

R_Bakker 0
badge

18 jaar

Eerste contacten stekkers controleren.(je weet maar nooit)
Maar
De symtomen (koud goed en warm storing )lijken op een defecte pomp(nou ja een klein onderdeeltje daarin)
P1345 Positiesensor(toeren) pomp storing (deze is volgens mij niet los leverbaar)
P1631 Pomp unit defect (word ook vaak door P1345 veroorzaakt)
Als je het zeker wilt weten aan testkast hangen en toerental(pomp) met motortoerental vergelijken.
Mischien zie je daar wat aan.
De pomp heeft zelf ook nog een storingsgeheugen(welke ook is uit te lezen met KTS zonder speciale stekker).
Dit laatste weet ik ook pas sinds kort en kan handig zijn voor een nog betere (en snellere)conclusie.
En als de motor ECU geen fout ziet moet je natuurlijk altijd deze mogelijkheid benutten.

Ps Het lijkt op een los contact (solderingspunt?) van deze sensor in de pomp.
Oiram

[quote=daninja]Toevallig vandaag een Astra-G binnen staan met precies dezelfde symptomen.
Alleen heeft deze helemaal geen foutcodes.
Koude start prima, houdt in het begin alleen wat in en rookt nogal, tijdens de proefrit verder geen probleem, als je 'm wegzet en een minuut of 5 wacht start hij helemaal niet meer, aanslepen helpt ook niet, na nog een tijdje wachten start hij gewoon weer.
Alle signalen op de Tech2 zien er goed uit.
Het kan in de pomp zitten of in het motorstuurapparaat.
Het lijkt net of de brandstofafsluitsolenoide niet helemaal goed werkt.
Vandaag toch maar een pomp besteld, morgen weten we meer.[/quote]
EN? weten jullie al meer.

bbenk 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel 0 of stel zelf een nieuwe vraag.